    From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kurs na C ( zabrane prawko)
    Date: Mon, 09 May 2011 13:11:36 +0200

    W dniu 2011-05-09 12:37, Artur Maśląg pisze:
    > Tu się zgadzamy, o tyle, że ja bym nazwał znajomością podstawowych
    > zasad ruchu oraz bezpieczeństwa.

    Niestety praktyka jest taka że ludzie do kursu prawa jazdy podchodzą jak
    do zbędnej formalności zmuszeni przez paragrafy ustawy. Teorię byle
    odwalić, egzamin wewnętrzny z teorii po wykuciu na pamięć ale bez
    zrozumienia większości pytań. I przychodzi taki na praktykę co teorię
    odbył i pojęcia nie ma co to jest ruch prawostronny, droga, przejście
    dla pieszych itp. Do tego ceny szkoleń idą w dół więc i jakość tych
    szkoleń musi się pogarszać. Jeszcze trochę i kurs kat. B będzie można
    odwalić za 700zł czyli połowę ceny z przed 2 lat kiedy to cena paliwa
    była niższa.

    > Fizycznie zdrowy być nie musi, za to jest problem ze zdrowiem
    > psychicznym.

    Fizycznie musi być zdrowy w zakresie który pozwala mu na bezpieczne
    prowadzenie samochodu bez żadnych dodatkowych ograniczeń jeśli mówimy o
    zwyczajnej kategorii B dla każdego (nie osoby niepełnosprawnej).
    Teoretycznie musi być również zdrowy psychicznie ale w praktyce czuby
    też idą na kurs. Przy obecnych procedurach badania lekarskiego po prostu
    nie da się skutecznie weryfikować zdrowia psychicznego kursantów.

    > Tak, to prawda - za niektóre błędy odpowiada i nie można twierdzić,
    > że instruktor zawsze odpowiada w 100% za czyny kursanta.

    Niestety spora część ludzi błędnie myśli że instruktor w samochodzie
    jest wszechmogący co słychać po klaksonach na elki. Tak samo błędne
    myślenie jak równie popularne w Polsce przekonanie że przejście dla
    pieszych jest na chodniku a pieszy na przejściu ma zawsze pierwszeństwo.
    Po prostu mamy niewyedukowane społeczeństwo ignorantów motoryzacyjnych
    które w sumie nie było by niczym dziwnym ale tak ze 40 lat temu.