  • 1. Data: 2009-03-01 18:50:42
    Temat: Ktory?
    Od: Ewa J <e...@g...pl>

    Witam,
    Malpka to odrobine za malo wiec prosze o porade ktory kupic:

    D60
    XSi
    Alfa 350
    Kazdy z nich z kitowym obiektywem. Nie mam zamiaru kiedykolwiek
    dokupywac zadnych innych obiektywow.

    Aparat ma byc dla pstrykacza,a nie fotografa. Ma sluzyc do "wszystkiego"
    czyli do codziennego uzytku.
    Wiem ze mozna na sprawe patrzec z wielu punktow widzenie np waga, wygoda
    trzymanai itp.
    Mysle ze podstawowym kryterium dla mnie jest jakosc zdjec i szybkosc
    autofokusa.
    Pozdrawiam i dzieki E.

  • 2. Data: 2009-03-01 18:58:09
    Temat: Re: Ktory?
    Od: "ho ho ho" <n...@n...home.pl>

    Użytkownik "Ewa J" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kazdy z nich z kitowym obiektywem. Nie mam zamiaru kiedykolwiek dokupywac
    > zadnych innych obiektywow.
    > Mysle ze podstawowym kryterium dla mnie jest jakosc zdjec i szybkosc
    > autofokusa.

    Sama sobie zaprzeczasz. Skoro nie zamierzasz kupowac obiektywow
    to jakosc nie jest dla ciebie podstawowym kryterium. Nie jest nawet 10
    kryterium.

    > Wiem ze mozna na sprawe patrzec z wielu punktow widzenie np waga, wygoda
    > trzymanai itp.

    Kup sobie malpke. Taka lepsza malpke.

  • 3. Data: 2009-03-01 18:59:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ewa J pisze:
> [...]
    > XSi
    > Alfa 350
    > Kazdy z nich z kitowym obiektywem. Nie mam zamiaru kiedykolwiek
    [...]
    > Mysle ze podstawowym kryterium dla mnie jest jakosc zdjec i szybkosc
    > autofokusa.
    > Pozdrawiam i dzieki E.

    Czy zależy ci na kadrowaniu na monitorze, czy akceptujesz tylko
    kadrowanie przez wizjer?
    Na twoim miejscu rozważył bym Nikona D60 z kitowym, ale stabilizowanym
    obiektywem, Alfę 300 zamiast 350, i może tego nowego Olympusa E-620. Też
    z kitowym obiektywem. Albo lepiej dualkit, czyli jeden standardowy zoom,
    a drugi telezoom.

    Czy zdajesz sobie sprawę, że obiektywy kitowe to "tylko" 3-4x zoom?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 4. Data: 2009-03-01 19:33:07
    Od: Ewa J <e...@g...pl>

    Paweł W. wrote:

    > Czy zależy ci na kadrowaniu na monitorze, czy akceptujesz tylko
    > kadrowanie przez wizjer?

    Ze niby co? Po prostu patrze w "okienko" i pstrykam, pozniej jak mi sie
    nie na monitorze nie podoba to kasuje i nie placze z tego powodu.
    Na mojej obecnej malpce ktora ma i "dziurke" i odchylany ekranik
    zazwyczaj patrze w "dziurke".

    > Na twoim miejscu rozważył bym Nikona D60 z kitowym, ale stabilizowanym
    > obiektywem,

    To juz cos.

    Alfę 300 zamiast 350,

    dlaczego?

    Albo lepiej dualkit, czyli jeden standardowy zoom,
    > a drugi telezoom.

    pisalam do codziennego pstrykania i jakies tam tele "cos tam mi tam"
    niepotrzebne (tak mi sie wydaje).Po prostu nie mam ochoty nosic torby ze
    sprzetem i bawic sie w zmiane obiektywow.

    > Czy zdajesz sobie sprawę, że obiektywy kitowe to "tylko" 3-4x zoom?
    Jakie to ma znaczenie dla pstrykacza np. dziecka w piaskownicy czy na
    rowerku na tle czegos tam?

    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    Ja tez. E.

  • 5. Data: 2009-03-01 19:41:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ewa J pisze:

> [...]
    > nie na monitorze nie podoba to kasuje i nie placze z tego powodu.
    > Na mojej obecnej malpce ktora ma i "dziurke" i odchylany ekranik

    Tak. Zdjęcie takim Nikonem D60 robi się tak samo jak Zenitem. Przez
    wizjer optyczny. Za to w przypadku Alfy możesz korzystać z możliwości
    kadrowania na ekranie LCD, który jest dodatkowo odchylany. W Canonie nie
    jest odchylany, ale też można na nim kadrować.

    > To juz cos.
    >
    > Alfę 300 zamiast 350,
    >
    > dlaczego?

    Alfa 350 to praktycznie tylko więcej pikseli, ale obiektyw kitowy słabo
    sobie radzi. Sporo zdjęć może się wydawać nieostrych i sprawiać
    frustrację. Po prostu gęstsza matryca jest wymagająca.

> [...]
    > niepotrzebne (tak mi sie wydaje).Po prostu nie mam ochoty nosic torby ze
    > sprzetem i bawic sie w zmiane obiektywow.

    A to też zależy. Są różne kity - 18-55 i 18-70. Różnią się trochę zakresem.

    > Jakie to ma znaczenie dla pstrykacza np. dziecka w piaskownicy czy na
    > rowerku na tle czegos tam?

    A jakich teraz używasz zakresów ogniskowych?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-03-01 20:13:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A może Panasonic G1?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-03-01 21:32:57
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 01 Mar 2009 11:50:42 -0700, Ewa J <e...@g...pl> pisze:

    >Malpka to odrobine za malo wiec prosze o porade ktory kupic:
    >
    >D60
    >XSi
    >Alfa 350

    Prawdopodobnie każdy z tych aparatów będzie dobry.

    IMHO jeżeli nie masz zamiaru inwestować w obiektywy, to zamiast Canona
    XSi/450D chyba lepiej wybrać Canona 1000D. W obu przypadkach należy
    kupić kit z obiektywem ze stabilizacją, ma oznaczenie 18-55 IS.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 8. Data: 2009-03-02 04:57:14
    Od: Ewa J <e...@g...pl>

    Paweł W. wrote:

    > A jakich teraz używasz zakresów ogniskowych?
    :-), :-)Zadnych! Malpka to za mnie robi i nie chce wcale wiedziec i
    dobrze mi z tym :-).

    O! wspomniales ze sa 2 kity do alfy,jeszcze powiedz slowo ktory wybrac?
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Ja tez Ewa.

  • 9. Data: 2009-03-02 06:41:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Ewa J" <e...@g...pl> napisał:

    > A jakich teraz używasz zakresów ogniskowych?
    >:-), :-)Zadnych! Malpka to za mnie robi i nie chce wcale wiedziec i
    >dobrze mi z tym :-).
    > [...]

    Ale w tym momencie ta wiedza by Ci się przydała - widziałabyś np. jak
    szerokiego kąta potrzebujesz, czy pzrydał by Ci się zestaw 'dual kit' czy
    wystarczy jeden obiektyw. Może napisz, co to za małpka i czy wykozrystujesz
    w niej cały zakres dodtępnych ogniskwych - od najszerszych do najwęższych
    kątów widzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-03-02 06:48:19
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Ewa J wrote:
> [...]
    > wygoda trzymanai itp.
    > Mysle ze podstawowym kryterium dla mnie jest jakosc zdjec i szybkosc

    Z tego co piszesz wynika, ze zdecydowanie _nie_
    potrzebujesz lustrzanki. Kup Canona G9 - jest mniejszy,
    lzejszy i prostszy w uzywaniu, daje przyzwoita jakosc zdjec.

    Nie daj sobie wcisnac, ze lustrzanka da Ci cokolwiek wiecej
    poza wiekszym i ciezszym aparatem, ktorego nie upchniesz
    w torebce, a i jakosc zdjec nie bedzie wyzsza niz z G9.