  • 1. Data: 2009-03-01 04:24:33
    Temat: Koszt matryc CCD a ich wielkosc
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Mam pewne kłopoty z wyekstrahowaniem informacji via google... Z czego
    wynika DUŻO wyższy koszt większych matryc CCD w stosunku do małych o tej
    samel liczbie pixeli? Jak dotąd wyczytałem, że prawdopodobieństwo
    wystapienia dyskwalifikującego defektu w matrycy większej jest większe bo
    ta jest większa. To się może i zgadza (jeśli są to defekty strikte
    materiałowe), ale nie specjalnie mnie to przekonuje gdy przełoży się to na
    różnice cenowe.
    W dodatku zależność defektów (od powierzchni) nie powinna być liniowa, bo
    powyżej pewnego rozmiaru pixela defekty materiałowe nie powinny mieć aż
    takiego znaczenia.

    Ktoś skomentuje? :)

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2009-03-01 07:54:53
    Temat: Re: Koszt matryc CCD a ich wielkosc
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > ta jest większa. To się może i zgadza (jeśli są to defekty strikte
    > materiałowe), ale nie specjalnie mnie to przekonuje gdy przełoży się to na

    To sobie policz. Załóżmy, że na 100cm2 wypada 10 błędów.
    Na takiej powierzchni mieszczą się 23 klatki DX albo 11 FF. W skrajnym
    przypadku dostaniesz 13 dobrych DX i 1 dobre FF z tego samego wafla.
    Przykład ekstremalny, ale obrazowy.
    Inną sprawą jest to, że wafle są okrągłe. Wycinając z niego prostokąty można
    lepiej wykorzystać powierzchnię przy mniejszych matrycach.

    > W dodatku zależność defektów (od powierzchni) nie powinna być liniowa, bo
    > powyżej pewnego rozmiaru pixela defekty materiałowe nie powinny mieć aż
    > takiego znaczenia.

    Jak defekt trafi na ścieżkę to cała linijka jest nieczynna.

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2009-03-01 08:41:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.03.2009 Radosny <radosny@usun_to.top67.pl> napisał/a:
> [...]
    > Na takiej powierzchni mieszczą się 23 klatki DX albo 11 FF. W skrajnym
    > przypadku dostaniesz 13 dobrych DX i 1 dobre FF z tego samego wafla.

    Jest o tyle nieobrazowy, że nie znamy rzeczywistych kosztów obsługi
    takiego defektu, więc MZ prosta matematyka tu nie działa. Co by przybliżyc
    o czym mówię: jeśli nawet co druga partia farb którymi maluje się np.
    mercedesa będzie wadliwa ale jej wadliwość zostanie wykryta na etapie
    przed malowaniem to koszt takiego błędu na pojedyńczy samochó? będzie
    praktycznie pomijalny. Jeśli już po pomalowaniu to zapewne nieco większy.
    Nie mając takich danych nie ma co bawić się w matematykę.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-03-01 08:52:51
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > praktycznie pomijalny. Jeśli już po pomalowaniu to zapewne nieco większy.
    > Nie mając takich danych nie ma co bawić się w matematykę.

    Mówimy o koszcie matrycy a nie całego aparatu.
    Nie da się wykryć błędów przed zrobieniem matrycy. Po prostu testuje się
    każdy zrobiony egzemplarz.

    --
    Radosny

  • 5. Data: 2009-03-01 10:18:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > pojedyńczy samochó? będzie praktycznie pomijalny. Jeśli już po
    > pomalowaniu to zapewne nieco większy. Nie mając takich danych nie ma

    jeszcze raz.

    wafel jest okrągły. na tym waflu możemy upchać tym więcej struktur im
    mniejsze one są. Dla wafla występuje pewna statystyczna ilość wad na wafel,
    im mniejsze struktury tym więcej struktur ma szanse być OK. Matryce FF są
    bardzo duże w stosunku do wafla co powoduje że mamy bardzo duży odpad
    struktur stąd wyższy koszt.
    no i to co napisał kolega to czy struktura jest OK dowiemy sie dopiero po
    zakończeniu obróbki wafla choć przed cięciem.

  • 6. Data: 2009-03-01 10:38:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-01 11:18:34 +0100, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > no i to co napisał kolega to czy struktura jest OK dowiemy sie dopiero
    > po zakończeniu obróbki wafla choć przed cięciem.

    Ale to oznacza dość dużą możliwość optymalizacji.
    Wycinamy duże matryce, a w miejscach gdzie jest odpad wycinamy mniejsze
    itd. Co dość skutecznie zwiększy urobek. A zatem obniży koszty.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-01 10:51:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JA wrote:

    > Ale to oznacza dość dużą możliwość optymalizacji.
    > Wycinamy duże matryce, a w miejscach gdzie jest odpad wycinamy
    > mniejsze itd. Co dość skutecznie zwiększy urobek. A zatem obniży
    > koszty.

    chłopie to nie jest deska, matryc sie nie wycina z metra, matryca to układ
    scalony który albo jest albo go niema bo ma wady w strukturze. zresztą
    domniemywam ze na etapie przed cieciem da sie tylko wystaestować czy
    struktura jest sprawna czy nie, dokładne badanie sprawności poszczególnych
    piseli robi sie pewnie po zamontowaniu w obudowach i wtedy wychodzą
    drobniejsze wady, które tylko ograniczają ilość sprawnych pixeli.

  • 8. Data: 2009-03-01 10:52:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.03.2009 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > no i to co napisał kolega to czy struktura jest OK dowiemy sie dopiero po
    > zakończeniu obróbki wafla choć przed cięciem.

    Tylko pod warunkiem, że rzeczywisty koszt produkcji matrycy jest bardzo
    duży. Jest? Śmiem wątpić. Powiedzmy, że rozpatrujemy FF vs APS-C.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2009-03-01 11:00:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-01 11:51:01 +0100, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > sprawności poszczególnych piseli robi sie pewnie po zamontowaniu w
    > obudowach i wtedy wychodzą drobniejsze wady, które tylko ograniczają

    Chłopie nie denerwuj się.
    Ja tylko nieśmiało zwróciłem Ci uwagę na duże uproszczenie, które
    zastosowałeś powyżej. Muszę odszukać gdzieś film na którym był cały
    proces.

  • 10. Data: 2009-03-01 11:08:08
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

> [...]
    > Wycinamy duże matryce, a w miejscach gdzie jest odpad wycinamy mniejsze
    > itd. Co dość skutecznie zwiększy urobek. A zatem obniży koszty.

    Niestety jest jedno ale - o tym, czy na danym obszarze jest defekt dowiemy
    sie dopiero przed pocięciem wafla - gdy już zrobiliśmy na nim matrycę (lub
    inny element półprzewodnikowy). Na dorobienie wtedy na waflu jakichkolwiek
    nowych elementów jest już wtedy za późno.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)