  • 1. Data: 2009-03-01 10:33:09
    Temat: do posiadaczy Samsung NV7 lub NV8
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

    Witam,

    Dobry aparat juz mam, wiec nie chodzi o dokladanie kasy i zakup czego
    lepszego Nikon D70s sprawuje sie super. Potrzebuje jednak do pracy, w czasie
    wyjazdu sluzbowego jakis kompaktowy aparat.

    Czytalem sporo, porownywalem i zastanawiam sie nad Samsungami NV7 lub NV8.
    Roznica NV7 zoom x7, NV8 tylko x3. NV8 duzy zakres ISO, nie wiem czy bardzo
    potrzebne, ale NV7 ma do 1000. Poza tym, jesli dobrze doczytalem NV7 ma
    manuale i preselekcje czasu i przyslony (czy ktos wie dokladnie jaki zakres
    przyslony i jaki skok). Ze wzgledu na ten manual wolalbym NV7, mimo, ze to
    starszy model.

    Jeszcze pytanie, czy wysuwana lampa w tych aparatach to rzeczywiscie
    problem?

    Czy NV7 tez ma funkcje auto-kontrastu (doswietlenia pierwszego planu, gdy
    tlo jest zbyt jaskrawe)? Dosyc madra funkcja, nie wiem czy i jak dziala czy
    tylko chwyt marketingowy?

    Pozdrawiam
    Bartek

    www.fotochiny.com

  • 2. Data: 2009-03-01 11:07:08
    Temat: Re: do posiadaczy Samsung NV7 lub NV8
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Bartek wrote:
    > Czytalem sporo, porownywalem i zastanawiam sie nad Samsungami NV7 lub
    > NV8. Roznica NV7 zoom x7, NV8 tylko x3. NV8 duzy zakres ISO, nie wiem
    > czy bardzo potrzebne, ale NV7 ma do 1000.

    NV8 ma dwie istotne zalety - ogniskowa zaczyna sie od 34, a nie 38 mm, jak
    w NV7, poza tym NV8 ma duzo wieksza matryce, co powinno skutkowac mniejsza
    iloscia szumow. Manual maja oba (choc podobno jest on dosc upierdliwy,
    przynajmniej w NV8), w NV8 nie ma preselekcji. Za to w NV8 nie masz
    stabilizacji optycznej. Slowem - w obu czegos brakuje.
    ISO... pewnie i tak nie bedziesz wychodzic poza ISO200, przynajmniej jesli
    zalezy Ci na jakosci.

    > Jeszcze pytanie, czy wysuwana lampa w tych aparatach to rzeczywiscie
    > problem?

    Problem? :) To, ze lampa jest dalej od obiektywu jest zaleta.

    k,

  • 3. Data: 2009-03-01 12:05:53
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

    > ISO... pewnie i tak nie bedziesz wychodzic poza ISO200, przynajmniej jesli
    > zalezy Ci na jakosci.
    >

    > Problem? :) To, ze lampa jest dalej od obiektywu jest zaleta.
    >
    > k,

    Ktos pisal w recenzji tego aparatu na stronie www, ze lampa sie psuje i w
    ostatecznosci przestala sie chowac, wiec pytam, bo moze to typowa usterka.

    Mimo wszystko dzieki za odpowiedz, nadal jednak trudno podjac decyzje. Na
    ilosci pixeli mi nie zalezy i na przyklad nigdy nie kupilbym kompaktowej z
    10-12 mp. Jakosc, jakoscia, ale chodzi o rozmiar fotek i ilosc miejsca na
    dysku twardym. Juz teraz uzywam zewnetrznego dysku, dwoch dyskow
    wbudowanych, zeby to wszystko pomiescic.

    O szumach w NV7 tez juz czytalem, ciekawe, czy w NV8 jest duzo lepiej?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2009-03-01 12:34:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Bartek pisze:
    > Czy NV7 tez ma funkcje auto-kontrastu (doswietlenia pierwszego planu, gdy
    > tlo jest zbyt jaskrawe)? Dosyc madra funkcja, nie wiem czy i jak dziala czy
    > tylko chwyt marketingowy?

    Funkcja autokontrastu to świadomy użytkownik. Wiesz na czym polega ta
    funkcja - doświetlenie pierwszego planu lampą, jeśli jest ciemny w
    stosunku do tła. Każdy kompakcik ma możliwość wymuszenia błysku przy
    krótkich czasach migawki, więc jeśli wiesz jak ten tryb działa i kiedy
    trzeba go użyć (jak się nie zorientujesz kiedy, to zobaczysz po chwili
    na zdjęciu ;) ), to nie potrzebujesz, żeby automat podejmował za ciebie
    taką decyzję.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 5. Data: 2009-03-01 13:26:50
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > zdjęciu ;) ), to nie potrzebujesz, żeby automat podejmował za ciebie taką

    Tak to wyglada w przypadku aparatow z wyzszej polki, kiedy mozna wiecej
    ustawic i na pewno w Nikonie D70s z zewnetrzna lampa moge sobie doswietlac
    zachody slonca i na plazy itp. Kompakty raz ze maja slabe lampy, a dwa
    glupieja w takich sytuacjach. Ile jest takich zdjec, ze widac tylko kontury
    albo przepalone tlo. Myslalem, ze ta funkcja Samsunga polega na pewnym
    balansowaniu tych roznic bez uzycia lampy. Zdjecia z lampa w ogole rzadko sa
    piekne w takich kompaktach.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2009-03-01 13:41:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Bartek pisze:

> [...]
    > balansowaniu tych roznic bez uzycia lampy. Zdjecia z lampa w ogole rzadko sa

    Inaczej to tylko matryca ze zwiększoną dynamiką, czyli obecnie z
    kompaktów to tylko Fuji F200 EXR. Ze starszych konstrukcji(ryzykowne ze
    względu na padające już matryce) Fuji S20Pro. Z lustrzanek, tanie w tej
    chwili S5Pro i S3Pro, skoro siedzisz już w Nikonie, to S5Pro może być
    ciekawym (ale nie poręcznym) rozwiązaniem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-03-02 09:11:21
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

> [...]
    > chwili S5Pro i S3Pro, skoro siedzisz już w Nikonie, to S5Pro może być
    > ciekawym (ale nie poręcznym) rozwiązaniem.

    Widzialem dzisiaj test NV7 i przyznam, ze nie zachwyca pelnym rozmiarem
    zdjec. Przyklady byly na Fotopolis. Straszne szumy, kurz, wrecz zalamania
    kolorow na krawedziach, jakies dziwne utraty kontrastu. Problemy zaczynaja
    sie juz od ISO200, a to chyba przesada. Rozumiem szumy i gorsza jakosc przy
    ISO600 czy 800, ale 200 czy 100? Chyba jednak zrezygnuje z tego modelu.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2009-03-02 15:51:55
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > kontrastu. Problemy zaczynaja sie juz od ISO200, a to chyba przesada.
    > Rozumiem szumy i gorsza jakosc przy ISO600 czy 800, ale 200 czy 100?

    I dobrze.
    Wszystkie sample z samsungow sa gowniane, wiec nie ma powodow aby po kupnie
    bylo lepiej.
    Taka marka i technologia.
    Wart uwagi jest nv24hd ale tylko jesli chcesz nim krecic filmy w 720p. To
    robi ladnie. Natomiast foty, jak reszta samsungow ma masakryczne.
    Ale kupowac go tylko do filmow jest nierozsadne.

    Tmek