  • 31. Data: 2013-05-13 21:30:23
    Temat: Re: Konkurencja dla RIMU
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > Proszę jeszcze raz przeczytać, co napisałem wcześniej: generalnie to są
    > drobiazgi, które ułatwiają życie.
    > Ot, chociażby naprawdę wygodne narzędzie do grupowej zmiany parametrów
    > elementów wybranych na podstawie prawie dowolnych założeń (lub
    > samodzielnie zaznaczonych). Korzystam z tego, kiedy mam do zmiany nawet
    > obudowę w 5 elementach na raz, o większych grupach nie wspominając, albo
    > przy hurtowej zmianie jakiejś średnicy padów i otworów na inną, co się
    > przydaje przy generowaniu gerberów. Szerokość ścieżek i ich położenie na
    > warstwie też można tak zmienić.

    To wszystko jest w p99

    > Nie przypominam sobie takiej możliwości w P99.

    Jest

    > Albo nawet taki drobiazg
    > jak zaokrąglone pady z ustawialnym zakresem zaokrąglenia.

    A to chyba nie

    > Albo opcja
    > pomiaru odległości na płytce - pierdułka, ale jak ułatwia rysowanie
    > czegokolwiek.

    To jest nawet w sprintlayout

    >Jest jeszcze np rysowanie wielu ścieżek równocześnie wraz
    > z ich dokończeniem przez program.

    Nie znam

    > Przy rysowaniu ścieżek, kiedy
    > przesuwam jakąś i natrafiam na inną, to tak długo, jak się da, program
    > próbuje przesuwać już położone ścieżki wprowadzając możliwie najmniejsze
    > zmiany, zachowując oczywiście reguły.

    To tez jest w p99, jest tez rutowanie bez lamania czyli plynne itd.

  • 32. Data: 2013-05-13 23:57:40
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-05-13 21:30, Leming Show pisze:

    > To wszystko jest w p99

    No faktycznie. Tylko działa trochę inaczej. Ponieważ prawie nie
    korzystałem z tej możliwości w P99, mogę oprzeć się tylko na opisach. Wg
    mnie to w nowej wersji jest zdecydowanie bardziej intuicyjne, a przede
    wszystkim szybkie. Pewnie kwestia przyzwyczajenia.

    > A to chyba nie

    Na pewno nie. Czasem się przydaje, ale w dość specyficznych sytuacjach.

    > To jest nawet w sprintlayout

    Ale znajdź to w P99 ;)
    Nie mówię tu o aktualnych współrzędnych kursora. Naciskam ^M i pstrykam
    myszą w jednym miejscu, potem w drugim i już mam podaną odległość w obu
    osiach i całkowitą. Takie niby nic, a na pewno nie wymagające absolutnie
    niczego, poza pomysłem.

    > Nie znam

    Zaznaczam ileś padów (generalnie jakiejś magistrali), po czym mówię, że
    ma prowadzić wiele ścieżek, prowadzę magistralę jak jedną ścieżkę, a
    program mi rysuje wszystkie na raz. Jak skończę i wszystko ładnie
    wychodzi, dojeżdżam do ostatniego punktu a program kończy wszystkie
    ścieżki. Oczywiście do porządnego poprowadzenia potrzebne są jakieś
    warunki, bo inaczej pokazuje swoje zdanie. Często z tego korzystam,
    kiedy wychodzą w miarę proste ścieżki. Bardzo skraca to czas pracy jak
    masz sporo ścieżek obok siebie. Ścieżki można zakończyć również
    pojedynczo jak ktoś chce.

    > To tez jest w p99,

    A tego to w ogóle nie kojarzę, żeby coś takiego było, ale pamięć już nie
    ta. Z tego, co pamiętam, to w ogóle przesuwanie ścieżek tak, żeby
    zachować ciągłość było dość upierdliwe i często kończyło się "na
    zielono", ale w ogóle nie przypominam sobie, żeby program przy tej
    okazji sam przesuwał istniejące ścieżki, o automatycznym omijaniu innych
    "przeszkód" nie wspominając.

    > jest tez rutowanie bez lamania czyli plynne itd.

    No to to tak, ale to chyba nic nadzwyczajnego. Może jakbyś chciał
    płynnie zmieniającą się szerokość ścieżek...

    Pozdrawiam

    DD

  • 33. Data: 2013-05-14 07:53:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-05-13 23:57, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ale znajdź to w P99 ;)

    Jest. Nazywa się "Measure distance", nie pamiętam w którym menu.

    > A tego to w ogóle nie kojarzę, żeby coś takiego było, ale pamięć już nie
    > ta.

    Tools -> Preferences -> Options -> Mode = "Push Obstacle"

  • 34. Data: 2013-05-14 09:33:57
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > myszą w jednym miejscu, potem w drugim i już mam podaną odległość w obu
    > osiach i całkowitą. Takie niby nic, a na pewno nie wymagające absolutnie
    Kilku dni pracy, a żeby zrobić to dobrze, kilku tygodni.
    W javie,dotnecie, czy innym bardzo, bardzo "wysokim" poziomie programowania:
    jedna godzina.
    Potem jest 1 sekunda na otrzymanie odpowiedzi.

    No dobrze. Teraz cena.
    Proszę podać cenę, za pakiet, który Pan używa lub ten nowszy z tymi
    fajniejszymi opisami.
    Od razu mówię, że RIMU nie posiada zaokrąglania płynnego padów,
    ale można je grupowo zmieniać. Mogą być okrągłe, prostokątne, owalne.
    Ma też expresowe wypełnianie powierzchni.
    PCB kosztuje 249 zł netto.
    Z poważaniem
    Sylwester Łazar

  • 35. Data: 2013-05-14 11:19:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > ale można je grupowo zmieniać. Mogą być okrągłe, prostokątne, owalne.
    > Ma też expresowe wypełnianie powierzchni.

    Można iść dalej. Po co wydawać 249zł, skoro jest darmowy design spark i
    nawet ma dowolne zaokrąglanie padów (grupowe też) :-)

  • 36. Data: 2013-05-14 11:48:53
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Można iść dalej. Po co wydawać 249zł, skoro jest darmowy design spark i
    > nawet ma dowolne zaokrąglanie padów (grupowe też) :-)
    To proste.
    Użytkowników RIMU jest dużo, a design spark: pierwsze słyszę?
    Łatwiej uzyskać pomoc.
    Wiele razy rysowałem jakiś element, którego nie było w bibliotece,
    początkującemu klientowi.
    Żaden problem. Mi to zajmuje 15 minut, a w dowolnym programie godziny,
    jeśli to się robi pierwszy raz.
    Kilkakrotnie też zaprojektowałem całą płytkę w RIMU.
    Zajęło to może w sumie kilka godzin.
    Ty sam pomagasz innym dając fachowe porady.
    Po co, skoro można to wyczytać w pierwszej, lepszej książce do Elektroniki?

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 37. Data: 2013-05-14 12:04:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > To proste.
    > Użytkowników RIMU jest dużo, a design spark: pierwsze słyszę?

    Mam odwrotne wrażenie. Wrzucenie na youtuba design spark zwraca kupę
    tutoriali (są też po polsku). Rimu pcb ma chyba 1.

    Liczba tematów dotyczących DS vs. Rimu na elektrodzie też przemawia za
    większą popularnością DS.

    > Łatwiej uzyskać pomoc.

    Bo oferujesz jednoosobowy support 24/7? :-)

  • 38. Data: 2013-05-14 12:23:59
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Mam odwrotne wrażenie. Wrzucenie na youtuba
    >
    > Bo oferujesz jednoosobowy support 24/7? :-)
    Nie oferuję.
    Za 249 zł to pamiętam, że zdarzyło mi się samochód zatankować, więc się nie
    wygłupiaj :-)
    Mogę zaoferować pomoc, ale nie w takim zakresie.
    Od kiedy popularność liczy się ilością filmów na youtube?
    Na podstawie takiego wniosku, można się dowiedzieć,
    że młotek jest najlepszym narzędziem do wbijania gwoździ, przy budowie domku
    kanadyjskiego z drewna.

    Najlepszym dowodem na temat popularności RIMU w Polsce jest nazwa wątku.
    "Konkurencja dla RIMU"
    jednoznacznie stwierdza, co jest popularne, a co nie.
    Przynajmniej na pl.misc.elektronika.
    Program jest dobry.Nie ma nadzwyczajnych możliwości, jak dowolne
    zaokrąglanie padów,
    równoległego prowadzenia 16-bitowej magistrali danych z automatycznym
    omijaniem przeszkód itp.
    Ale kosztuje tyle co jedno tankowanie samochodu i zwraca się po pierwszym
    projekcie.
    Nie chcę dalej dyskutować na ten temat, gdyż wracam do pracy.
    A zaraz ktoś mi zarzuci, że jakiś SPAM uprawiam.
    Kto widzi zaletę ceny do możliwości -kupi.
    Kto ma większe wymagania, kupi coś droższego.
    Kto chce za darmo, to się trochę pomęczy i może będzie zadowolony jak
    znajdzie.
    Nie ma co kruszyć kopii.

    --
    -- .

  • 39. Data: 2013-05-14 12:42:10
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > wygłupiaj :-)
    > Mogę zaoferować pomoc, ale nie w takim zakresie.
    > Od kiedy popularność liczy się ilością filmów na youtube?

    A jak powinienem sprawdzić popularność na potrzeby dyskusji w usenecie?
    Zamówić badania w OBOPie? Liczba trafień w google/youtube/elektrodzie
    wydaje się wystarczająca.

    > Najlepszym dowodem na temat popularności RIMU w Polsce jest nazwa wątku.
    > "Konkurencja dla RIMU"
    > jednoznacznie stwierdza, co jest popularne, a co nie.

    Czyli jak założę wątek "konkurencja dla XYZ", to będzie to automatycznie
    oznaczało popularność XYZ?

  • 40. Data: 2013-05-14 12:51:44
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Czyli jak założę wątek "konkurencja dla XYZ", to będzie to automatycznie
    > oznaczało popularność XYZ?
    Nie sądzę. Niemniej jednak nie widzę takich wątków,
    więc czy mogę stwierdzić, że programy XYZ nie są popularne?

    Znasz to uczucie, gdy wyślesz 10 postów i boisz się wrócić do pracy,
    kasując grupę dyskusyjna z przeglądarki?
    Zaryzykuję, że mnie obgadają :-)

    --
    -- .