  • 41. Data: 2013-05-14 18:37:34
    Temat: Re: Konkurencja dla RIMU
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Kilku dni pracy, a żeby zrobić to dobrze, kilku tygodni.
    > W javie,dotnecie, czy innym bardzo, bardzo "wysokim" poziomie programowania:
    > jedna godzina.
    > Potem jest 1 sekunda na otrzymanie odpowiedzi.
    >
    > No dobrze. Teraz cena.
    > Proszę podać cenę, za pakiet, który Pan używa lub ten nowszy z tymi
    > fajniejszymi opisami.

    ??? Nie bardzo rozumiem o jaki pakiet chodzi. Ten, który używam, czy ten
    nowszy, o którym nic nie pisałem, czy ten sprzed wielu lat, który jest
    nie do kupienia i którego funkcje pamiętam już dość słabo?
    Cena aktualnej wersji jest do sprawdzenia na sieci.

    > Od razu mówię, że RIMU nie posiada zaokrąglania płynnego padów,

    No właśnie, bez tego program się w ogóle nie liczy ;)

    > ale można je grupowo zmieniać. Mogą być okrągłe, prostokątne, owalne.
    > Ma też expresowe wypełnianie powierzchni.
    > PCB kosztuje 249 zł netto.

    OK. I czego to dowodzi? Porównanie zupełnie bez sensu.
    Mogę też podać orientacyjne ceny jeszcze poważniejszych narzędzi. Tylko
    co z tego? Po co porównywać nieporównywalne?
    Jak będę chciał sobie program do zabawy w domu, to może się zastanowię.

    Pozdrawiam

    DD

  • 42. Data: 2013-05-14 23:38:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-12 22:00 J.F. napisał(a):

    > A nie wymagal przy tym paru DLL po pare MB ?

    Nie. Specjalnie po kompilacji statycznej sprawdzałem zależności. Wymagał
    bibliotek DLL istniejących domyślnie od czasów Win95.

    > Hm, pytanie - taki kiepski kompilator, czy takie dobre IDE - moze
    > ma wieksze mozliwosci, moze tu akurat niepotrzebne, a moze nie
    > dostrzegasz nowych rzeczy, ktore teraz w programie sa (tzn w IDE).

    Może możliwości są w IDE, ale dlaczego wynikowy kod binarny ma je
    dostawać jeżeli nie używa? W C/C++ jeżeli nie korzystam z jakiejś
    funkcji bibliotecznej to po prostu nie trafi ona do pliku wynikowego.
    Lazarus jakoś bardziej ściemnia w tym względzie i pakuje dużo
    niepotrzebnego szajsu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 43. Data: 2013-05-14 23:40:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-13 09:41 pytajacy napisał(a):

    > Rozmiar programów i wymagania sprzętowe ciągle rosną (np. Orcad,
    > Altium),
    > natomiast ich funkcjonalność pozostaje nie zmieniona.

    Wg mnie funkcjonalność i możliwości Altium Designera są większe od
    Orcada o lata świetlne - więc chyba mają prawo więcej zajmować?

    Różnice w zajętości na dysku kolejnych wersji Designera już nie są
    dramatyczne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/