  • 1. Data: 2013-04-25 11:57:19
    Temat: tv crt thompson - dlugo sie zalacza
    Od: f...@...pl

    czesc,

    dostalem w prezencie telewizor CRT w prezencie: thompson 32". Dziala
    ale dlugo sie wlacza. Przy wlaczeniu pilotem po dluzszej przerwie
    zalacza sie obraz 1,5-2 min. Reaguje na pilota od razu, po nacisnieciu
    "kanal gora/dol" przechodzi do wlaczenia, nie ma glosu, nie ma obrazu.
    Po ww. czasie wlacza sie obraz i fonia.....Powiedzmy, ze sobie troche
    pogra i wylaczymy go pilotem, czekamy np.20 sek. i ponownie wlaczamy,
    to wlaczy sie szybciej np. po 20 sek, ale moze tez mu to zabrac mniej
    niz minute.

    W czasie "przechodzenia" od pilota do wlaczenia obrazu- dioda tv mruga
    sobie w takt: 2 mrugniecia, przerwa, 2 mrugniecia, przerwa.

    Macie pomysl co to moze byc?

  • 2. Data: 2013-04-25 12:54:28
    Temat: Re: tv crt thompson - dlugo sie zalacza
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-25 11:57, f...@...pl pisze:
> [...]
    >
    > W czasie "przechodzenia" od pilota do wlaczenia obrazu- dioda tv mruga
    > sobie w takt: 2 mrugniecia, przerwa, 2 mrugniecia, przerwa.

    Rozebrac wyczyscic uzunac zimne luty ewentualnie wyschniete pojemnosci.

  • 3. Data: 2013-04-25 20:07:17
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

    Uzytkownik <f...@...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > W czasie "przechodzenia" od pilota do wlaczenia obrazu- dioda tv mruga
    > sobie w takt: 2 mrugniecia, przerwa, 2 mrugniecia, przerwa.

    tez to mialem, ale sprzedalem grata zanim mi sie zachcialo dociekac o co
    chodzi. sprawdz kod bledu, wujek google pomoze. u mnie bylo cos ze zbyt
    malym pradem katody (??) kineskopu ...

    @

  • 4. Data: 2013-04-25 23:37:40
    Od: f...@...pl

    On Thu, 25 Apr 2013 20:07:17 +0200, "Artur Miller" <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >tez to mialem, ale sprzedalem grata zanim mi sie zachcialo dociekac o co
    >chodzi. sprawdz kod bledu, wujek google pomoze. u mnie bylo cos ze zbyt

    w kompie to sa POST codes a w telewizorach ?? Moglbys pomoc ?

  • 5. Data: 2013-04-26 00:12:57
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-25 23:37, f...@...pl pisze:

    > w kompie to sa POST codes a w telewizorach ?? Moglbys pomoc ?

    Ech qrwa mac specjalisci sie zabieraja za naprawy, kibel sobie napraw
    nie telewizor.

  • 6. Data: 2013-04-26 06:31:34
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

    > On Thu, 25 Apr 2013 20:07:17 +0200, "Artur Miller" <a...@i...pl>

    > w kompie to sa POST codes a w telewizorach ?? Moglbys pomoc ?

    blink codes albo error codes

    @

  • 7. Data: 2013-04-26 08:32:52
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    > blink codes albo error codes

    Po pierwsze nawet symbolu TV nie podałeś. A po drugie jak na starcie
    takie pytania, to cienko widzę tę naprawę.

    --
    Jingiel

  • 8. Data: 2013-04-26 09:51:44
    Od: f...@...pl

    On Fri, 26 Apr 2013 08:32:52 +0200, Jingiel <x...@x...xxx> wrote:

    >Po pierwsze nawet symbolu TV nie podałeś. A po drugie jak na starcie
    >takie pytania, to cienko widzę tę naprawę.

    easy....ja nie jestem elektronikiem i sam nie zamierzam naprawiac, ale
    chcialbym dojsc co sie dzieje i przekazac te informacje panu od
    lutownicy.

    telewizor to Thompson 32WF402 G

    i mruga diodami po nacisnieciu pilota:

    2 "mrygniecia"
    po jakims czasie
    2 "mrygniecia" i 6 "mrygniec"
    a po jakims czasie sie wlaczy i "mryga"

  • 9. Data: 2013-04-26 16:57:00
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > easy....ja nie jestem elektronikiem i sam nie zamierzam naprawiac, ale
    > chcialbym dojsc co sie dzieje i przekazac te informacje panu od
    > lutownicy.
    > 2 "mrygniecia"
    Szanowny chłopcze!
    My tu jesteśmy Panami od lutownicy.
    Koledzy już przekazali, że to nie jest trywialne.
    Jeden kolega napisał, że prąd katody za mały.
    Być może komputer nie pozwala na załączenie obrazu właśnie z tego powodu.
    Poziom doświadczenia, aby naprawić tę usterkę mieści się czasowo
    w zakresie od setek do tysięcy godzin.
    Trudno powiedzieć.
    Coś nie chce mi się uwierzyć, że nie chcesz tego sam naprawić,
    tylko zlecić to "Panu od lutownicy".
    Na pewno naprawa nie będzie polegać na wejściu w menu serwisowe i
    poustawianiu bitów w odpowiednich miejscach.
    Poza tym, takie stwierdzenie: "Pan od lutownicy",
    sugeruje, że trochę nie doceniasz fachowców.
    Proszę sobie wyobrazić, co powiedzą w serwisie samochodowym, jak laik nazwie
    ich "Panami od śrubek",
    kiedy będzie wcześniej chciał się dowiedzieć co się dzieje w silniku, jak
    zapali się "check engine".
    Będzie dobrze jak schemat chociaż odczytasz.
    Jakieś 15 lat temu pisał tutaj nasz kolega Juliusz: będzie dobrze jak Ty
    schemat narysujesz. Widać, że czasy zmieniają się na jeszcze gorsze :-(
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.
    i projektowania PCB.

  • 10. Data: 2013-04-26 18:18:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-26 09:51, f...@...pl pisze:
    > telewizor to Thompson 32WF402 G i mruga diodami po nacisnieciu pilota:
    > 2 "mrygniecia" po jakims czasie 2 "mrygniecia" i 6 "mrygniec" a po
    > jakims czasie sie wlaczy i "mryga"

    26 - tube gets not warm in time

    Albo siada kineskop, albo trzeba wymienić pamięć na z nowym softem ver.4.0.