  • 51. Data: 2009-03-06 19:33:30
    Temat: Re: Koniec wojny na megapiksele
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    m...@a...net.pl pisze:

    > W decybelach, i nie boj zaby, jak bedzie trzeba
    > to sie ja GLOSNO rozreklamuje.
    > :-)

    Ale to w kilobelach. Decy źle się kojarzy, jakieś takie niewyrośnięte :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2009-03-06 19:42:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
> [...]
    _sk%C5%82ada_bro%C5%84_-_koniec_wojny_na_megapiksele
    .html
    > A w komentarzach tylko brawo, tak trzymać itd..

    Przerażają mnie te komentarze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nieważne są fakty, ważne są emocje/

  • 53. Data: 2009-03-06 19:43:33
    Od: "Waldemarrr" <w...@g...pl>

    > Słuszna decyzja z punktu widzenia potrzeb, marketingowo wręcz przeciwnie.

    Z punktu widzenia potrzeb rowniez.
    Ale jesli na matrycy 13x18mm zmiesci sie YY pikseli to na APS-C zawsze
    YY+10%
    dlatego bedac na straconej pozycji sensownie jest oglosic: a my proponujemy
    zawieszenie broni bo dalsza wojna na tym polu nie ma sensu.

    Waldek

    www.waldek.sewera.pl

  • 54. Data: 2009-03-06 19:45:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > wstretu obserwowac.
    > jesli porownamy gestosc matryc z malych kompaktow do formatu FF - to
    > przy porownywalnej gestosci FF mialby 100 mpx , zas aps-c okolo 50
    > mpx. Moim zdaniem sa to realne wartosci licznowe , ktore zobaczymy w
    > nastepnym dziesiecioleciu . Szumy ktore widzimy na zdjeciu nie zaleza
    > od wielkosci matrycy ani od wielkosci pixela tylko od odstepu
    > pomiedzy sygnalem uzytecznym a szumami ( prawda dla duzego pixela szum
    > jest ten sam , sygnal mocniejszy a wiec i odstep wiekszy), i tu w
    > cmosach kryje sie jeszcze spora reserva .

    widziałeś kiedyś jak szumią te malutkie matryce. nawet na ISO 50 obraz
    wygląda gorzej niż z FF czy APS-C przy ISO 800

    warto też pamiętać o ograniczeniach fizycznych.

  • 55. Data: 2009-03-06 19:48:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:
    _sk%C5%82ada_bro%C5%84_-_koniec_wojny_na_megapiksele
    .html

    > A w komentarzach tylko brawo, tak trzymać itd.. Gdzie to poddawanie
    > się? IMHO bardzo rozsądny krok, z APS-C można było walczyć, ale z
    > pełną klatką to bez szans i tak. Poza tym optyka nie jest bez
    > znaczenia tak samo - wiadomo, że im więcej od niej chce się wydoić
    > tym mniej różowo.

    tylko potem sprawdź z kogo żyją firmy.

  • 56. Data: 2009-03-06 20:30:45
    Od: m...@a...net.pl

    >tylko potem sprawdź z kogo żyją firmy.

    Te firmy, to zyja z ludzi ktorzy robia powiekszenia
    o rozmiarze od 10x15 do 20x30, albo wyswietlaja
    zdjecia na telewizorze o rozdzielczosci HD.

    Zrezygnowanie z wyscigu na megapiksle oznacza
    tylko tyle, ze teraz bedzie sie raklamowac insze cos.

    Duzego zuma. Dynamike. Odwzorowanie kolorow.

    Odpowiednie liczby sie do wyzej wymienionych cech
    przypnie, i juz marketing bedzie mial o czym mowic.

    "Wiernosc kolorow: osiemnascie"

    Skutecznosc antiszejka w skali od jeden do dziesiec.
    Ilosc klatek na sekunde w kreconych filmikach HaDe.

    Do kazdej cechy da sie przypiac numerki ktore sie
    spodobaja gawiedzi.

    Michal

  • 57. Data: 2009-03-06 21:01:32
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał:

    >[...]
    > Zreszta.. Ci co widzieli modelki Marka Wyszomirskiego z 3mln pixeli
    > wiedza o czym mowie.
    >[...]

    A'propos modelek - niedługo będzie można obejrzeć kolejną porcję w formacie
    30x45 - tym razem z 4 Megapixeli:-). Wystawa bedzie tam gdzie zwykle -w
    Galerii Zarzewskiej w Łodzi. Ofgicjalne zaproszenie podeślę gdy już będzie
    wszystko na 100% dopięte (już 2 x termin był przekłądany), ale wszystko
    wskazuje, ze wernisaż 19 marca.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 58. Data: 2009-03-06 21:28:35
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Słuszna decyzja z punktu widzenia potrzeb, marketingowo wręcz
    > przeciwnie. Ludzie zawsze wolą więcej tego, co da się zmierzyć. Kto kupi
    > 12Mpx jak za tyle samo dostanie 24Mpx? Że niby będzie miał jakąś tam
    > dynamikę bardziej? Co to ta dynamika i w czym się ją mierzy? :)

    już marketingowcy coś wymyślą, nie bój się :) A w dB da się to mierzyć?

    W.

  • 59. Data: 2009-03-06 22:14:02
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 6 Mar, 19:42, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    us_sk%C5%82ada_bro%...

    > Przerażają mnie te komentarze.

    A ty zawsze byłeś pod prąd, to się nie dziwię. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 60. Data: 2009-03-06 22:54:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Mar 2009, m...@a...net.pl wrote:

> [...]
    > zdjecia na telewizorze o rozdzielczosci HD.
    >
    > Zrezygnowanie z wyscigu na megapiksle oznacza
    > tylko tyle, ze teraz bedzie sie raklamowac insze cos.

    Przejdą na kompaktowe lustrzanki? ;)

    > Dynamike.

    Nie będzie.
    Patent - Fuji najwyraźniej trzyma w łapie i nie chce oddać ;)
    A przy "normalnych pikselach" walka z megapikslami APS będzie
    stanowić problem - konkurencja może nagłośnić "na APS masz
    wybór" (więcej Mpixów albo zredukowany rozmiar i większa
    dynamika).

    > Odpowiednie liczby sie do wyzej wymienionych cech
    > przypnie, i juz marketing bedzie mial o czym mowic.
    >
    > "Wiernosc kolorow: osiemnascie"

    Jednostka koloru: "procent alkoholu w płynie, który należy
    spożyć w ilości 100g/100kG żywej wagi aby zdjęcie się podobało" :)

    > Skutecznosc antiszejka w skali od jeden do dziesiec.
    > Ilosc klatek na sekunde w kreconych filmikach HaDe.

    Akurat to ostatnie uważam za BARDZO ważne (jeśli już o filmach
    mowa). Oczywiście mazy ruchomych przedmiotów przy 24x2 fps mogą
    uchodzić za "efekt artystyczny" (podobnie jak GO osiągalna
    przy F:1,4 w FF), ale mi osobiście czasami przeszkadzają.
    Pytanie kiedy monitory LCD z 240 fps dostępnymi z interface
    będą dostępne (i o ile będą bez wbudowanego MS$ "zabezpieczeniem
    przed oglądaniem nieautoryzowanego obrazu", skutecznie
    wykluczającym amatorską produkcję).
    Bo to że są w laboratoriach było w którymś z czasopism kategorii
    Next/PCWK/ENTER.

    pzdr, Gotfryd