  • 11. Data: 2009-01-30 15:17:32
    Temat: Re: Kompakt do 500zł z 3:2?
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:glv3bb$1hl$2@news.onet.pl...

    > A640 ma tylko 4:3 i 16:9. Sprawdziłem na kalkulatorze wszystkie
    > rozdzielczości i zawsze wychodziło 1,333333333, a w ostatnim 1,77777777
    > (16:9).
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Hmmm. Skoro piszecie, że u Was takiej opcji nie ma to sprawdze to jeszcze
    raz jak wrócę do domu.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 12. Data: 2009-01-30 15:52:19
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    Jacek Kowalski napisał:

    > Czyli nie rób sobie sztucznych problemów z poszukiwaniem kompakta 3:2.

    Chodzi o to, że zdjęcia w formacie 4:3 są zbyt... kwadratowe :/

    bm

  • 13. Data: 2009-01-30 16:15:56
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    blackmarry wrote:
    > Jak w temacie. Aparacik dla ojca/matki z formatem 3:2, aby całe kadry
    > mieściły się na odbitkach (bez marginesów, jak ma to miejsce w 4:3).
    > Możecie coś polecić?

    Dowolny Panasonic.

    k,

  • 14. Data: 2009-01-31 00:05:56
    Od: j...@g...pl

    On 30 Sty, 16:52, "blackmarry" <b...@o...pl> wrote:

    > Chodzi o to, że zdjęcia w formacie 4:3 są zbyt... kwadratowe :/

    Hmmmm bardzo odkrywcze, idź to zakomunikuj właścicielom MF.

  • 15. Data: 2009-01-31 00:10:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-31 01:05:56 +0100, j...@g...pl said:

    > Hmmmm bardzo odkrywcze, idź to zakomunikuj właścicielom MF.

    :DDD

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-01-31 00:12:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-30 14:53:49 +0100, "Jacek Kowalski"
    <j...@g...pl> said:

    > Radzę zmienić lab, bo taki co nie umie sobie poradzić z proporcjami 4:3 to
    > musi pracować na starych , mocno wysłużonych maszynach bądź obsługa jest
    > niedouczona i nie potrafi ustawić trybu 4:3 .
    >
    > Nigdy nie mam problemu z fotkami 4:3, tylko trzeba wybrać odpowiedni lab i
    > powiedzieć, że mają robić tak jak jest bez żadnych zmian. I dostaję np
    > odbitki 10x13.3cm, a jak mam wykadrowane 3:2 to dostaję odbitke 10x15cm - i
    > nie widzę tu żadnego problemu z białymi paskami, maszyna tnie tak że żadnych
    > pasków nie ma.

    Dokładnie.
    A nazywa się to cięcie dynamiczne.
    Dla "zaawansowanych", co potrafią sobie zdjęcie komputerze przyciąć, to
    nawet takie laby dają możliwości powiększeń 10x11,1, albo 10x17,5.
    Kwestia obsługi i tyle.

  • 17. Data: 2009-01-31 00:56:31
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    JA napisał:

    > Kwestia obsługi i tyle.

    Mam poinstruować rodziców, aby podczas kadrowania "małpą" z 4:3 wzięli
    pod uwagę to, że górnego i dolnego fragmentu zdjęcia nie będzie na
    odbitce? Wspomniałem już - odbitka 4:3 nie jest brana pod uwagę. Wolą
    3:2. Czy tak trudno zaakceptować czyjeś preferencje?

    bm

  • 18. Data: 2009-01-31 00:57:57
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    j...@g...pl> napisał:

    > Hmmmm bardzo odkrywcze, idź to zakomunikuj właścicielom MF.

    Nadinterpretacja. To żadne odkrycie, a deklaracja preferencji.

    bm

  • 19. Data: 2009-01-31 07:18:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-31 01:56:31 +0100, "blackmarry" <b...@o...pl> said:

> [...]
    > odbitce? Wspomniałem już - odbitka 4:3 nie jest brana pod uwagę. Wolą
    > 3:2. Czy tak trudno zaakceptować czyjeś preferencje?

    Masz poinstruować lab.
    Nigdzie nie pisałem o instruowaniu rodziców.
    Swoją drogą ich też warto poinstruować, że istnieją inne formaty np 15x20.

  • 20. Data: 2009-01-31 12:30:14
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    JA napisał:

    > Masz poinstruować lab.

    ...żeby zrobili mi z 4:3 odbitkę 3:2 i jeszcze żeby się wszystko
    zmieściło bez przycięcia...?

    Jak starzy robią zdjęcie które widzą na wyświetlaczu to chcą mieć to
    samo na papierze. A skoro nie lubią kwadratowego 4:3 i nie strawią jak
    im ktoś obcina górę i dół, tu muszą mieć opcję 3:2 w aparacie. Co ma do
    tego instruowanie labu?

    bm