  • 1. Data: 2009-01-30 11:54:10
    Temat: Polowanie na czarny krążek - pytanie do fotografujących HOKEJ
    Od: "Cam-an" <c...@g...com>

    Cześć

    Po przeczytaniu testu Nikona D3X:
    http://www.swiatobrazu.pl/po_prostu_quotszefquot__te
    st_nikona_d3x.html,12
    ...naszła mnie ochota by spróbować pofotografować hokej. Do tej pory w
    fotografią sportową nie bawiłem się, ale sam hokej wydaje mi się ciekawy i
    chętnie bym obejrzał mecz na żywo i przy okazji porobił fotki.

    Mieszkam w Tychach i dysponuję Canonem 450D z Sigmą 70-300 APO DG.
    Czy ktoś z was ma doświadczenie w fotografowaniu hokeja i może
    podpowiedzieć, czy takim sprzętem uda mi się zrobić sensowne zdjęcia w hali?

    Może jest ktoś ze Śląska, był na tyskim lodowisku i może coś powiedzieć o
    warunkach oświetleniowych oraz czy wymagane są jakieś akredytacje by móc
    fotografować z trybuny albo z parteru?

    Dzięki za ewentualne rady,

    Pozdrówka
    C.M.

  • 2. Data: 2009-01-30 12:59:47
    Od: zuraw <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 12:54:10 +0100, Cam-an napisał(a):

> [...]

    > warunkach oświetleniowych oraz czy wymagane są jakieś akredytacje by móc

    Zapewne z trybun nie ma problemu, ale z tego co się orientuje, to Tyskie
    lodowisko po remoncie wygląda tak, że tafla lodowa jest jakies 3 metry
    niżej od najniższego rzędu trybun, więc perspektywa będzie nieciekawa po 1.
    Po 2 tyszanie dopiero od miesiąca mają lodowisko czynne, więc i frekwencja
    jest wysoka i z trybun dodatkowo ciągle w kadrze będą dłonie czy grzywki ;)

    Za to przy pleksie stanie może wymagać akredytacji, chyba że będziesz miał
    dużo pewności siebie to może nie przegonią.

    Tylko w hokeju teraz zaczyna się faza play-off więc może nie byc łatwo o
    wejściówkę, tyszanie dopiero od miesiąca mają lodowisko czynne, więc i
    frekwencja jest wysoka. Fotografów zapewne również.

    > Dzięki za ewentualne rady,

    wysokie ISO, tryb seryjny, RAW.

    Hokej to dynamiczni sport, jeden z najszybszych, więc łatwo nie jest.
    Ja tylko dwa razy hokej kobiet fotografowałem, który jest 4x wolniejszy.
    Ale ja to miałem tylko jasną 50 co mnie oganiczało do małego obszaru
    lodowiska..

    --
    www.nasztorun.pl
    www.f451.webd.pl

  • 3. Data: 2009-02-02 10:38:49
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > Czy ktoś z was ma doświadczenie w fotografowaniu hokeja i może
    > podpowiedzieć, czy takim sprzętem uda mi się zrobić sensowne zdjęcia

    o ile puszka da rade to szklo moze okazac sie bardzo slabym punktem...
    Focilem kilkakrotnie hokej w Jastrzebiu i powiem ze to niezbyt prosta
    sprawa...
    Akcja jest strasznie szybka... i moje szklo czesto nie nadazalo a ma
    zdecydowanie lepszy naped (mowa o 70-200/4L USM)
    Co do akredytacji to nie wiem... ja takawa mialem... ale widzialem kilku
    gosci co focili zapewne bez... czesc miala nawet sprzet podobny do twojego
    ale robili wlasnie z trybunu tuz nad plexa.

    Czasem mozna sie tez dopchnac w okolice lawek, ale tam juz mnie zagadneli o
    akredytacje, i focic bez plexy czy perspektywy z gory. Latwo tam jednak
    dostac kijem wiec trzeba miec oczy woklo glowy :)

    PS. w tychach nie bylem ale pewnie oswietlenie jest calkiem ok... najlepiej
    przejdz sie i zobacz co w trawie piszczy :)

    Steel