  • 11. Data: 2009-09-09 21:29:14
    Temat: Re: Kodak znowu miażdży konkurencję :>
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:

    > ale on nie ma histogramu na żywo ;) i tej no detekcji kontrastu ;) i
    > stabilizacji jeszcze brak. Jakiś czas temu pisałeś że zdjąłeś filtr AA w
    > G9 i bawiło Cię to przez moment a tu taka zmiana ;> Ola powinna focha
    > strzelić ;).

    Nie no, filtra aa to ja nie lubię, ale orwo-color bez wyraźnego życzenia
    jeszcze bardziej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-09-09 21:33:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:

    > Taka sama jak pomiędzy 7D i EP-1
    > i taka sama jak pomiędzy EP-1 i LX-3
    > i taka sama jak pomiędzy M9 i D3x
    >
    > jednym słowem - różnica będzie żadna.

    Wyrocznia Pana...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

  • 13. Data: 2009-09-09 23:54:03
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > CCD for the win!
    >
    > http://optyczne.pl/?news=2204
    >
    > Wiem, wiem, dominiczki zaraz rzucą się na wysokie ISO. Tylko że poza
    > dominiczkami istnieje jeszcze świat w którym nie wychodzi się poza 100 i
    > robi takie zdjęcia że chłopaczki mogą się co najwyżej pobawić w "grę o
    > zmierzchu" :> No i nie ma AA, jest przepięknie.

    Ludwin, ale Ty jesteś głupi czasem, tak zwyczajnie po prostu głupi, bo
    innego słowa na to nie ma.
    Jak nie potrafisz napisać czegokolwiek sensownego to musisz robić
    wycieczki osobiste? Tak Ci żal tyłek ściska na każdy ficzer, dowolnej
    marki której nie masz?

    Jaka leica jest każdy widzi i każdy sobie ją ocenić może. Brak AA ma swoje
    zalety jak i wady i to też nie jest bez znaczenia. Osobiście też bym wolał
    nie mieć tego filtru i poprawiać czasem artefakty niż mieć mniej ostro,
    ale jakoś nie bez powodu większość producentów filtr ten stosuje.

    Co do ISO 100 to weź Ty się chłopie zastanów - ta czułość choć często
    wykorzystywana, to jednak ma swoje niewątpliwe wady. Dokładniej to możesz
    sobie tak fotografować murzyna w ciągu dnia i w pełnym słonku. Przy
    rozsądnych czasach i wielu sytuacjach fotograficznych często iso 100 to za
    mało. I nie wmówisz komukolwiek, że nie warto mieć wysokiego iso w dobrej
    jakości. Tylko nie zaczynaj, że noctilux itd. bo przysłona ma wpływ na
    obraz, a poniżej f/2 źle użyta GO potrafi uwalić każde zdjęcie.

    > Marzy mi się żeby te Kodaki znowu pojawiły się w 4/3.

    To sobie śnij o tym, bo 4/3 zupełnie się tu nie nadaje. Po pierwsze
    przeznaczenie jest całkiem inne, po drugie to takie CCD ma sens przy
    24x36, a olek mam swoje 13x17.3 czyli jakieś 1/4. Matryca o takich
    parametrach miałaby jakieś 4,5Mpix co dzisiaj jeszcze bardziej by
    pogrążyło olka.
    Jedyne na co można mieć nadzieję, to że patent z mikrosoczewkami przejdzie
    do EVIL-ków. Tam zdecydowanie bardzo tego potrzeba. W tanim amatorskim
    aparacie z bayerem na brak filtra AA to bym nie liczył.

    d.

  • 14. Data: 2009-09-10 00:05:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Nieznajomy wrote:
    > Taka sama jak pomiędzy 7D i EP-1

    Nie no, co za różnica - jeden zdaje się optymalizowany pod sport i dla
    szybkiego AF, drugi pod rozmiary. Co za różnica więc będzie?
    Oczywiście w tym wypadku sprzyjające warunki oznaczają fotografowanie
    żółwi w pełnym słonku i koniecznie standardowym obiektywem only, bo do
    m4/3 szkieł narazie jak na lekarstwo, więc żeby było sprawiedliwie.
    Rozmiar oczywiście pomijamy, bo aparat i tak tragarz niesie.

    > i taka sama jak pomiędzy EP-1 i LX-3

    ...i LX-3, a N90, i N90, a kamerką creativa, i taka sama jak pomiędzy...
    Czyli wniosek - 7D robi zdjęcia jakości webcama? :)

    > i taka sama jak pomiędzy M9 i D3x

    To akurat dwa skrajnie inne aparaty, do innych zastosowań, z inną optyką
    możliwą do dopięcia, itd.
    Chociaż w sumie to racja - w przypadku tragarza i żółwi różnica będzie
    dość subtelna w realizacji tematu.

    > jednym słowem - różnica będzie żadna.

    No, póki żółwie nie uciekną.

    d.

  • 15. Data: 2009-09-10 09:19:25
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze cichybartko:

    > A jak warunki będą sprzyjające?

    Przez warunki sprzyjające rozumie wszystko co sobie zażyczysz, pogoda w
    twoim stylu, idealny według ciebie plener itd. idąc tym tropem. Na pewno
    mi nie chodziło o słoneczną pogodę ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 16. Data: 2009-09-10 09:44:45
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    d...@v...pl pisze:

    > Ująłbym to inaczej - sprzyjające warunki dla M9 to troszkę co innego
    > niż sprzyjające warunki dla lustra- w zasadzie dowolnego.
    > Aczkolwiek gdyby w tych samych warunkach E 400 dawałby to samo co E 30
    > to nie trzymałbym w torbie staruszka...
    > PS im gorsze warunki tym zazwyczaj ciekawsze światło ( dla cyfry dla
    > ścisłości )

    Sprzyjające warunki to coś bardzo subiektywnego dla jednego będzie to
    wiosna dla innego deszczowa jesień. Chodziło mi bardziej o spełnienie
    wszystkich poza sprzętowych życzeń :) nie wiem modele/modelki, świetny
    plener, super oświetlenie, asystenci, dmuchawy, generatory dymu ;) no
    wszystko :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 17. Data: 2009-09-10 22:57:05
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 10 Wrz, 11:44, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > wszystkich poza sprzętowych życzeń :) nie wiem modele/modelki, świetny
    > plener, super oświetlenie, asystenci, dmuchawy, generatory dymu ;) no

    Warunki sprzyjające dla Lejki (fakt , miałem tylko mechaniczne ,
    gwinciaki i Mki , Rki mnie jakoś omijały)
    to błoto po pas albo kawałek krawężnika za którym chowa się fotograf
    przed latającym w powietrzu morderczym żelastwem. EW Bieszczady AD
    1987.
    Poza tym : ktoś tu wyjechał z Bessą by Cosina ( Bessa by Voigtlander
    to zupełnie inna bajka ,). Przepraszam , to jest porównanie Rollsa z
    Poldkiem. Po prostu inna kultura pracy szmatki a lamelek.
    Pozdro Marcin