  • 1. Data: 2009-09-09 11:41:54
    Temat: EOS 50D - czas na obiektyw...
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    witam,

    Nabyłem puszkę, stosowałem dotychczas szkło EF 28-135 IS USM, ktróre
    notabene z powodzeniem uzywane było w analogu EOS 30...
    No coż, w większości przypadków nie jestem zadowolony z rezultatów
    uzyskanych z tego szkła w 50D.
    Brak mu niestety ostrości (czego podkreślam nie zauważyłem w analogu -
    pewnie dlatego, że nie potrzebowałem zdjęć większysz niż 13x18cm.

    Ponieważ i tak chcę dokupić coś ostrzejszego od tego co mam, powiedzcie
    proszę co byłoby najlepszym rozwiązaniem. Fotografia plenerowa (80%),
    czasami portrety (głównie dzieci/ rodzina 10%), architektura (praktycznie
    bez wnętrz 10%).
    Nie będę wykorzystywał aparatu do celów zarobkowych, chodzi o klasyczny
    prywatny użytek. Ale skoro mam i tym focę, chciałbym być zadowolony z
    efektów...
    Szacowana kwota do wydania na szkło - ok 3-4 tyś.

    pzdr.

    --
    woytaski

  • 2. Data: 2009-09-09 11:57:47
    Temat: Re: EOS 50D - czas na obiektyw...
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Szacowana kwota do wydania na szkło - ok 3-4 tyś.

    EF 17-40 f4L oraz EF 50 f1.4 (lub 1.8)

    Nie polecialbym Ci zakupu jednego szkla uniwersalnego.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-09-09 11:59:10
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Wojtek napisał(a):

    > Szacowana kwota do wydania na szkło - ok 3-4 tyś.

    Jedno? EF-S 17-55/2.8 IS USM :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 4. Data: 2009-09-09 12:32:40
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Wojtek wrote:

> [...]
    > proszę co byłoby najlepszym rozwiązaniem. Fotografia plenerowa (80%),
    > czasami portrety (głównie dzieci/ rodzina 10%), architektura (praktycznie

    kup sobie Tamrona 17-50/2.8 - tanie , jasne i ostre szkło... Resztę
    która CI zostanie wpłać na konto i trzymaj aż zachce Ci się jakieś
    portretowej stałki albo tele.

  • 5. Data: 2009-09-09 12:46:15
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Wojtek napisał(a):
    > Poniewa? i tak chce dokupiae co? ostrzejszego od tego co mam, powiedzcie
    > prosze co by?oby najlepszym rozwi?zaniem. Fotografia plenerowa (80%),
    > czasami portrety (g?ównie dzieci/ rodzina 10%), architektura (praktycznie
    > bez wnetrz 10%).
    > Nie bede wykorzystywa? aparatu do celów zarobkowych, chodzi o klasyczny
    > prywatny u?ytek. Ale skoro mam i tym foce, chcia?bym byae zadowolony z
    > efektów...
    > Szacowana kwota do wydania na szk?o - ok 3-4 ty?.

    Zdecydowanie EF-s 17-55/2.8 IS USM

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-09-09 13:38:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Sep., 13:41, "Wojtek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > efektów...
    > Szacowana kwota do wydania na szkło - ok 3-4 tyś.

    1. ef-s 17-55 /2,8 IS
    lub tanszy o polowe
    2.Tamron 17-50 0/2.8

    ten drugi jest optycznie rownie dobry jak pierwszy ale bez IS i nieco
    glosniejszy , za to mniejezsy i lzejszy czyli nosi sie przyjemniej .

    do ok 4000 zl wyrabiasz sie w zestawie Tamrona
    17-50/2,8 +70-200/2,8 - w zasadzie sprzet z gornej polki jakosciowej
    pod wzgledem optyki dla aps-c.

    Ja mam Tamrona 17-50 - i rysuje tak zajebiscie , ze wszystkie stalki
    leza mi w torbie - rozdzielczoscoi wyzsza od takich obiektywow jak np
    100/2,0 czy 20/2,8 a porownywalna z 50/1,4 .

  • 7. Data: 2009-09-09 14:05:15
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    a co ze szkłami Canon'a:
    Canon EF 17-40mm f/4 L USM - (wiem, f/4 to nie f/2.8)
    Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM - (wiem, trochę za szeroki w dolnym zakresie)

    Jak one się mają do wspomnianych EF-s 17-55/2.8 IS USM i tamrona?
    Warto wchodzić w "elki", czy do tych zastosowań Tamron i 17-55 Canon'a
    wystarczą?

    pzdr.

    --
    woytaski

  • 8. Data: 2009-09-09 14:16:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Sep., 16:05, "Wojtek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak one się mają do wspomnianych EF-s 17-55/2.8 IS USM i tamrona?
    > Warto wchodzić w "elki", czy do tych zastosowań Tamron i 17-55 Canon'a

    dokladnie odpowiedz na to pytanie padla kilka watkow wczesniej
    przejrzyj kilka tematow wczesniej.

    ale krotko mowiac do wyminionych zastosowan to co maja obiektywy L
    bedzie utrudniac a nie ulatwiac zadanie - kolosalny ciezar i wymiary.
    odechciewa sie nosic na szyi taki zestaw.
    jesli chcialby ktos imponowac czerwonym paskiem to mozna samemu
    domalowac na obiektywie , a gabaryty zwiekszyc jakas czarna tuba z
    tektury.

  • 9. Data: 2009-09-09 14:22:05
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    > jesli chcialby ktos imponowac czerwonym paskiem to mozna samemu
    > domalowac na obiektywie , a gabaryty zwiekszyc jakas czarna tuba z
    > tektury.

    Nie chodzi o imponowanie...
    Pytanie raczej było ukierunkowane pod kątem:
    a) możliwości optycznych (ostrość, odwzorowanie kolorów),
    b) szczelności (to że fotografie wykonywane są na własne potrzeby nie
    oznacza robienia ich w parku na spacerze z psem. Ostatnimi czasy podróżując
    natykam się na zdecydowanie"nielubiane" przez optykę zakurzeni, zasolenie,
    etc...)

    pzdr.

    --
    woytaski

  • 10. Data: 2009-09-09 14:45:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > natykam się na zdecydowanie"nielubiane" przez optykę zakurzeni, zasolenie,

    Optycznie wymienione tamrony mają spory rozrzut i trzeba mieć ze trzy w
    sklepie do wyboru. Coś takiego jak ''odwzorowanie kolorów'' w przypadku
    jasnych zoomów nie ma znaczenia, tzn. jest na poziomie nie mierzalnym.
    Natomiast ze szczelnością jest różnie, akurat 17-55 canona nie jest
    szczelny. Większość tych obiektywów jest bardzo zbliżona optycznie.
    Polecam jednak 24-105 - świetny na corpie (braknie co prawda szerokiego
    kąta, ale z Twoich wymagań, nie jest tak potrzebny), za to masz szkło do
    portretu, stabilizowane, pracujące dobrze bez zamykania i szczelne.
    Przy okazji uważaj na opinię XX YY, który jest wieloletnim grupowym
    awanturnikiem często zmieniającym nicki o pseudowiedzy opartej na ''moje
    jest najmojsze''. Nie dawniej jak dziś znów kogoś zbluzgał tylko
    dlatego, że tamten miał inne zdanie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl