    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kodak znowu miażdży konkurencję :>
    Date: Thu, 10 Sep 2009 01:54:03 +0200

    Mateusz Ludwin wrote:
    > CCD for the win!
    >
    > http://optyczne.pl/?news=2204
    >
    > Wiem, wiem, dominiczki zaraz rzucą się na wysokie ISO. Tylko że poza
    > dominiczkami istnieje jeszcze świat w którym nie wychodzi się poza 100 i
    > robi takie zdjęcia że chłopaczki mogą się co najwyżej pobawić w "grę o
    > zmierzchu" :> No i nie ma AA, jest przepięknie.

    Ludwin, ale Ty jesteś głupi czasem, tak zwyczajnie po prostu głupi, bo
    innego słowa na to nie ma.
    Jak nie potrafisz napisać czegokolwiek sensownego to musisz robić
    wycieczki osobiste? Tak Ci żal tyłek ściska na każdy ficzer, dowolnej
    marki której nie masz?

    Jaka leica jest każdy widzi i każdy sobie ją ocenić może. Brak AA ma swoje
    zalety jak i wady i to też nie jest bez znaczenia. Osobiście też bym wolał
    nie mieć tego filtru i poprawiać czasem artefakty niż mieć mniej ostro,
    ale jakoś nie bez powodu większość producentów filtr ten stosuje.

    Co do ISO 100 to weź Ty się chłopie zastanów - ta czułość choć często
    wykorzystywana, to jednak ma swoje niewątpliwe wady. Dokładniej to możesz
    sobie tak fotografować murzyna w ciągu dnia i w pełnym słonku. Przy
    rozsądnych czasach i wielu sytuacjach fotograficznych często iso 100 to za
    mało. I nie wmówisz komukolwiek, że nie warto mieć wysokiego iso w dobrej
    jakości. Tylko nie zaczynaj, że noctilux itd. bo przysłona ma wpływ na
    obraz, a poniżej f/2 źle użyta GO potrafi uwalić każde zdjęcie.

    > Marzy mi się żeby te Kodaki znowu pojawiły się w 4/3.

    To sobie śnij o tym, bo 4/3 zupełnie się tu nie nadaje. Po pierwsze
    przeznaczenie jest całkiem inne, po drugie to takie CCD ma sens przy
    24x36, a olek mam swoje 13x17.3 czyli jakieś 1/4. Matryca o takich
    parametrach miałaby jakieś 4,5Mpix co dzisiaj jeszcze bardziej by
    pogrążyło olka.
    Jedyne na co można mieć nadzieję, to że patent z mikrosoczewkami przejdzie
    do EVIL-ków. Tam zdecydowanie bardzo tego potrzeba. W tanim amatorskim
    aparacie z bayerem na brak filtra AA to bym nie liczył.

    d.