  • 1. Data: 2009-01-29 12:53:19
    Temat: Canon 40D Vs Nikon D90 (Filmy HD?)
    Od: "Piotr Sikorski" <s...@i...com.pl>

    Dzień dobry, mam serdeczną prośbę, szczególnie do osób które miały w rękach
    bądź też użytkują apart Nikon D90. Otóż jestem przed bliskim zakupem aparatu
    (Canon 40D lub właśnie Nikon D90). Dywagujemy wyłącznie na temat body,
    pamiętając oczywiście o znamiennej roli szkieł. Obecnie od kilku lat
    użytkuję
    PENTAX'a 100D (wiec raczej amatorski aparacik, który jak myślę poznałem już
    od podszewki) i zamierzam zrobic malutki krok do przodu w mojej scieżce
    fotograficznej.
    Porównując oba aparaty (Canon 40D i Nikon D90) oczywiście udało mi sie
    dotrzeć
    do zdjęć testowych i innych materiałów porównawczych, które moją subiektywną
    opinię
    kierują na wybór Canona, szczególnie, że nie samą wielkością matrycy
    czlowiek żyje.
    Nie mialem jedynie możliwości oceny filmów jakie nagrywa D90 (chętnie poznam
    Państwa opinie w tej kwestii).
    Nie sądzę by była to kwestia w jakikolwiek sposób mogąca przesądzić kwestię
    wyboru.
    Choć z uwagi na fakt, że posiadam malutkiego dzieciaka dodatkowo taka
    funkcja mogłaby być
    mi użyteczną.

    Generalnie bardzo proszę Państwa o wszelkie uwagi i sugestie, szczególnie
    cenne od osób, które pracują, bądź pracowąły z tymi aparatami. Z góry bardzo
    serdecznie dziękuję Państwu za wszelkie opinie rady i sugestie.

    Piotr Sikorski

  • 2. Data: 2009-01-29 13:02:43
    Temat: Re: Canon 40D Vs Nikon D90 (Filmy HD?)
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia czwartek, 29 stycznia 2009 13:53 osoba znana jako Piotr Sikorski
    nastukała:

    > PENTAX'a 100D (wiec raczej amatorski aparacik, który jak myślę poznałem już
    > od podszewki)  i zamierzam zrobic malutki krok do przodu w mojej scieżce
    > fotograficznej.

    I jak Twoim zdaniem zmiana korpusu na ktorys z wymienionych ma Ci w tym pomoc?

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 3. Data: 2009-01-29 13:03:14
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > szczególnie cenne od osób, które pracują, bądź pracowąły z tymi
    > aparatami. Z góry bardzo serdecznie dziękuję Państwu za wszelkie

    Do malutkiego dzieciaka kup malutka, prosta w osbludze
    kamere koniecznie ze stabilizacja a nie klakra w postaci
    sDLRa "krecacego filmy".

    O ile sam "krece" od czasu do czasu jakis 15s "film"
    kompaktem to nie wyobrazam sobie krecenia dzieciaka
    czy czegokolwiek poza "kinem eksperymentalno-marketingowo-
    artystycznym" lustrzanka...

  • 4. Data: 2009-01-29 13:04:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > kompaktem to nie wyobrazam sobie krecenia dzieciaka
    > czy czegokolwiek poza "kinem eksperymentalno-marketingowo-

    Ps. No i nie zmieniaj lustrzanki, bo po co?

  • 5. Data: 2009-01-29 13:27:35
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > PENTAX'a 100D (wiec raczej amatorski aparacik, który jak myślę poznałem już
    > od podszewki)  i zamierzam zrobic malutki krok do przodu w mojej scieżce
    > fotograficznej.

    :)) niezłe, zamieniasz amatorskie body na inne amatorskie body, ani
    lepsze ani gorsze od starego, więc robisz zdecydowany krok do
    przodu ;))))

  • 6. Data: 2009-01-29 13:28:01
    Od: "Piotr Sikorski" <s...@i...com.pl>

    Oczywiście nie zmiana samej lustrzanki ale również i szkieł...
    Mam pełną świadomość, że dobre szkła to podstwa...
    Dużo podróżuje, robię sporo zdjęć, w różnych warunkach
    (architektura, krajobrazy i oczywiście portrety). Mam nadzieję,
    że w tej kwestii taka zmiana mi pomoże...

  • 7. Data: 2009-01-29 13:28:33
    Od: "Piotr Sikorski" <s...@i...com.pl>

    Bardzo dziękuję za sugestie... Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem.
    Na dzień dzisiejszy posiadam starszy model kamery SAMSUNG'a - jeszcze na
    kasety mini DV. Moim zdaniem jakość nagrań jest gorsza jak z mojego fimowego
    głupola marki PANASONIC. Po drugie zgrywanie tych kaset jest niesamowiecie
    czasochłonne. Więc zastanawiałem się czy może nie jest to sansa by połaczyć
    pasję robienia zdjęć z możliwością kręcenia mojego małego dzieciaka...

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź...

  • 8. Data: 2009-01-29 13:29:48
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > (architektura, krajobrazy i oczywiście portrety). Mam nadzieję,
    > że w tej kwestii taka zmiana mi pomoże...

    Znaczy uwielbiasz nosic duuuza torbe z aparatem
    i obiektywami, na ktore wydales 10.000zl?

  • 9. Data: 2009-01-29 13:30:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Howk wrote:

    > :)) niezłe, zamieniasz amatorskie body na inne amatorskie body, ani
    > lepsze ani gorsze od starego, więc robisz zdecydowany krok do
    > przodu ;))))

    40D i D90 nie są lepsze od k100D? O czym ty mówisz?

  • 10. Data: 2009-01-29 13:37:39
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 29 Sty, 14:30, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > 40D i D90 nie są lepsze od k100D? O czym ty mówisz?

    a na czym polega ta lepszość dla amatora?
    bo foty z tych wszystkich aparatów będą takiej samej jakości na 13x18.
    Do tego co foci to i tak aż nadto to co ma. Chyba, że do szpanu
    potrzebuje.