  • 1. Data: 2011-05-08 15:04:39
    Temat: Kia Sportage czy warto kupić?
    Od: "Agata" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Rodzice chcą kupić nowy samochód. Jak wiadomo teraz w modzie są SUV-y. Na
    razie szukamy po salonach i wychodzi na to że jednym z aut na które byłoby nas
    stać (i tak niestety z małym kredytem...) i wyglądających ładnie jest Kia
    Sportage. Najtańsza wersja kosztuje w okolicach 70 000 zł. Czytałam trochę w
    necie, oglądałam fotki, zastanawia mnie spalanie. Jak wiadomo benzyna teraz droga.
    W internecie piszą że wersja 1.6 z napędem na dwa koła średnio spala 6.4 litra
    benzyny ( np. tu: http://kia.dodaj-gazu.pl/2011/01/kia-sportage/ ), mój tata w
    to nie wierzy bo obecne auto też miało palić poniżej 7 a spala średnio około
    7,5. Czy takie auto nie ma także innych aut, typu awaryjność itp?

  • 2. Data: 2011-05-08 15:10:50
    Temat: Re: Kia Sportage czy warto kupić?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-08 15:04, Agata pisze:

    [cut]

    Tego typu samochód (dla mnie) ma prawie same wady. Napęd na jedną oś,
    mało miejsca w stosunku do aut kombi, wolny, silnik 1.6 benzyna to też
    żart jakiś. Bez sensu kompletnie, rozumiem jak ktoś chce SUVa i kupuje
    coś ze stałym napędem na 4 koła, jakiś reduktor/blokada, silnik większy,
    żeby to jakoś się ruszało ale w tym wypadku to klapa.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 3. Data: 2011-05-08 16:27:24
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:iq64oq$rjv$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > stałym napędem na 4 koła, jakiś reduktor/blokada, silnik większy, żeby to
    > jakoś się ruszało ale w tym wypadku to klapa.

    Miałem okazję być wieziony takim samochodem (nowe sportage) i generalnie to
    bardzo miło JEDNAK bagażnik za mały w stosunku do wielkości samochodu.
    Silnik 1.6 to GDI i podobno jest naprawdę nieźle pod względem spalania. ~130
    koni to nie powala, ale jeżeli się wkręci silnik na obroty to idzie całkiem
    znośnie. Mam w rodzinie osobę, która myśli o tym samochodzie w takiej wersji
    więc weryfikowaliśmy te informacje w różnych źródłach i wydają sie być
    prawdziwe.

    Co do sensu kupowania czegoś takiego to uważam, ze nie ma co wnikać. Jeżeli
    ktoś chce podniesiony samochód bo uważa, że to jest terenowe to niech sobie
    kupi na zdrowie :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2011-05-08 18:10:42
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-05-08 15:04, Agata pisze:
    > wersja 1.6 z napędem na dwa koła

    1. 1.6 to silnik za słaby dla tego auta, jeżdżę podobnym wielkościowo
    samochodem (hyundai tucson), z silnikiem 2.0 i demonem mocy on nie jest,
    wybrałem benzynowy ze względu na cenę pojazdu,

    2. napęd na 4 koła daje naprawdę wiele, zimą po śniegu auto porusza się
    jak przyklejone, łatwiej też wyjechać z różnych opresji,

    3. najtańszej wersji pewnie brakuje wiele pożądanego wyposażenia, lepiej
    więc kupić tańsze auto, kombi jakieś, w lepszej wersji,

    4. nie wiem jak w obecnej wersji, ale poprzednia najtańsza kia sportage,
    w najniższej wersji nie miała paneli po bokach, rzadko się taką widuje,
    ale wygląda jak koszmarnie

    P.

  • 5. Data: 2011-05-08 20:52:00
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agata" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > około
    > 7,5. Czy takie auto nie ma także innych aut, typu awaryjność itp?

    Nazwa wprowadzająca w błąd - auto nie ma to nic wspólnego ze sportem.
    O spalaniu na poziomie 7.5l można zapomnieć.
    Po cholere auto o wyglądzie karakana? nie lepiej normalne kombi?

    pozdr.

  • 6. Data: 2011-05-08 21:36:20
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

> [...]
    > około
    > 7,5. Czy takie auto nie ma także innych aut, typu awaryjność itp?

    Jestem użytkownikiem Hyundaia ix35. To w sumie to samo auto co Sportage i
    jedna fabryka je produkuje.

    Mam silnik benzynowy 2L 163 KM. Spokojnie mi starcza, bo ze ścigania się po
    mieście z repami już wyrosłem. Benzyna jest 17 tys. tańsza od diesla.
    Mam napęd na dwa koła. Celowo zrezygnowałem z 4D, bo kosztuje to 7 tys. A ja
    przez 20 lat jakoś nie miałem problemu aby skądś wyjechać w zimę, więc i
    przez najbliższe lata też pewnie nie będę miał.

    Awaryjność? Masz gwarancji 7 lat, więcej jak we wszystkich super markowych
    furach.

    Spalanie?

    Mam automatyczną 6-biegową skrzynię. Wg mnie ona obniża spalanie bo automat
    b. szybko zmienia biegi i jadąc nawet 60 km/h przy spokojnej jeździe ustawia
    się 6 bieg, a obroty są 1400. W manualu tak się nie jeździ.

    To ile to auto spala zalezy przede wszystkim od stylu jazdy. U mnie, po
    Warszawie, jeżdżąc +20km/h do przepisowych i spokojnie i płynnie
    przyspieszając wychodzi 9l/100km. Jak jeździ żona - min. 0,5 litra więcej. W
    ciężkich warukach korkowych do 10/100. Ale jeszcze nigdy nie przeszedłem
    powyżej 10/100 wg dystrybutora i rachunków.
    Trasa zwykła polska poniżej 8/100, autostrada 8,5 (120-130) 9 (130-140).

    Generalnie ix35 2.0 163KM po mieście pali mniej niż moje poprzednie Mondeo
    MKIII 1.8 125KM. W trasie podobnie.

    Marvin

  • 7. Data: 2011-05-08 22:04:22
    Od: "ArmenVanBuran" <a...@g...pl>

    Agata <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Kia Sportage.

    Wejdź na forum www.mojasportage.pl tam jest trochę info od użytkowników
    1.6 GDI. Ogólnie mi też się podoba i planuję zakup tyle, że diesla.
    Jedno co jest przerażające to czekanie na odbiór auta. Na forum są ludzie
    co zamówili w tamtym roku i jeszcze nie dostali auta.

  • 8. Data: 2011-05-08 22:16:42
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 08-05-2011 o 15:04:39 Agata <b...@n...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > stać (i tak niestety z małym kredytem...) i wyglądających ładnie jest Kia
    > Sportage. Najtańsza wersja kosztuje w okolicach 70 000 zł.

    Za tą cenę jest tyle innych fajnych aut, bardziej komfortowych,
    ładniejszych...

  • 9. Data: 2011-05-08 22:18:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.05.2011 15:04, Agata pisze:

> [...]
    > Sportage. Najtańsza wersja kosztuje w okolicach 70 000 zł. Czytałam trochę w

    Ładnie? Od tyłu wygląda, jakby dwie zdeformowane i spasione porszawki
    911 ze sobą kopulowały ;->

> [...]
    > W internecie piszą że wersja 1.6 z napędem na dwa koła średnio spala 6.4 litra

    Może na trasie przy stałej prędkości w okolicy 70km/h ;->

    Po mieście z takim silnikiem (za mały i wysilony) - wątpię, żeby zeszło
    poniżej 9l/100km, a i wtedy należałoby jeździć możliwie płynnie i
    nienerwowo.

  • 10. Data: 2011-05-08 22:36:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Agata

> [...]
    > wierzy bo obecne auto też miało palić poniżej 7 a spala średnio około
    > 7,5. Czy takie auto nie ma także innych aut, typu awaryjność itp?

    Moim zdaniem to auto jest wyjątkowo obrzydliwe, ma "twarz" zarozumiałego
    buraka i jest mało proporcjonalne. No, ale to subiektywne.

    A obiektywnie to 1.6 jest za słaby do takiej krowy, napęd 2WD w SUV-ie?
    To po co ten SUV właściwie? I jeszcze kredyt na to brać? Jaki to ma mieć
    cel? Żeby sąsiad zazdrościł?

    Jest dużo ładniejszych, fajniejszych, lepiej jeżdżących, bardziej
    oszczędnych aut w tej cenie...