eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKia Picanto - pytania i prośba o opinie (trochę długie) › Kia Picanto - pytania i prośba o opinie (trochę długie)
  • Data: 2010-04-17 18:43:12
    Temat: Kia Picanto - pytania i prośba o opinie (trochę długie)
    Od: Tomasz <n...@a...email.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    jako że bez zbędnego pośpiechu przymierzam się do zmiany auta,
    upatrzyłem sobie model jak w temacie. Ma to być samochód mały, miejski,
    w miarę oszczędny ;). Warunkiem koniecznym jest aby mieścił się wraz z
    drugim autem w garażu, a to ogranicza jego gabaryt do jakichś 3,8m x
    1,8m. Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki samochodu i nie za bardzo
    kupuję różne ludowe mądrości nt. awaryjności/bezawaryjności, wierząc, że
    liczy się konkretny egzemplarz oraz sposób jego traktowania przez
    poprzedniego właściciela. Powinien mieć nie więcej jak 3 lata, jednak
    nie jest to warunek konieczny - wiadomo, nie rocznikiem w DR się jeździ.
    Budżet to ok. 20 000zł.

    W związku z powyższym prosiłbym szanownych o garść mniej lub bardziej
    obiektywnych opinii a nawet tych całkiem subiektywnych.

    W grę wchodzą zarówno silniki benzynowe jak i dizle,z lekkim wskazaniem
    na dizla. Z tym, że tych jest trochę deficyt jeśli chodzi o pochodzenie
    i historię auta. Natomiast kupno benzynowego od pierwszego właściciela
    to żaden wyczyn. Pytania odnośnie silników:
    - czy taki 1-litrowy (ewentualnie 1.1) silnik kosiarki nadaje się
    jeszcze potencjalnie do instalacji LPG ? O ile się orientuję, Kia
    Picanto nie posiada koła zapasowego, więc zbiornik toroidalny odpada,
    natomiast walcowy pozbawiłby mnie całkowicie bagażnika (ale dałbym radę
    z tym żyć i nie cierpieć na bezsenność ;). Instalacja LPG nie jest
    warunkiem koniecznym, jednak poważnie wchodzi w grę. Argumenty, że
    zależy od przebiegów odpadają, chodzi mi tylko o techniczną możliwość,
    nie opłacalność - to policzę sobie sam. O ile wiem, KIA montuje
    instalację 4. generacji do tego modelu.
    - czy takie silniki 1.0/1.1 (benzynowe) to jednostki 8- czy 16-zaworowe
    ?. Nie ukrywam, że wolałbym 8-, ponieważ 16- swoją moc uzyskują na
    obrotach raczej w mieście rzadko używanych.
    -czego mogę spodziewać się po takim 3-cylindrowym turbodizlu ? Głośne
    to? Żwawe ? Rozrząd to pasek/łańcuch ?

    Wszelkie inne uwagi mile widziane, zarówno te na plus jak i minus - te
    może nawet bardziej ;).

    Po raz kolejny liczę na Waszą pomoc, z góry dziękując za sensowne
    wypowiedzi.
    --
    pozdrawiam
    Tomasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: