  • 1. Data: 2010-04-17 18:43:12
    Temat: Kia Picanto - pytania i prośba o opinie (trochę długie)
    Od: Tomasz <n...@a...email.org>

    Witam,

    jako że bez zbędnego pośpiechu przymierzam się do zmiany auta,
    upatrzyłem sobie model jak w temacie. Ma to być samochód mały, miejski,
    w miarę oszczędny ;). Warunkiem koniecznym jest aby mieścił się wraz z
    drugim autem w garażu, a to ogranicza jego gabaryt do jakichś 3,8m x
    1,8m. Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki samochodu i nie za bardzo
    kupuję różne ludowe mądrości nt. awaryjności/bezawaryjności, wierząc, że
    liczy się konkretny egzemplarz oraz sposób jego traktowania przez
    poprzedniego właściciela. Powinien mieć nie więcej jak 3 lata, jednak
    nie jest to warunek konieczny - wiadomo, nie rocznikiem w DR się jeździ.
    Budżet to ok. 20 000zł.

    W związku z powyższym prosiłbym szanownych o garść mniej lub bardziej
    obiektywnych opinii a nawet tych całkiem subiektywnych.

    W grę wchodzą zarówno silniki benzynowe jak i dizle,z lekkim wskazaniem
    na dizla. Z tym, że tych jest trochę deficyt jeśli chodzi o pochodzenie
    i historię auta. Natomiast kupno benzynowego od pierwszego właściciela
    to żaden wyczyn. Pytania odnośnie silników:
    - czy taki 1-litrowy (ewentualnie 1.1) silnik kosiarki nadaje się
    jeszcze potencjalnie do instalacji LPG ? O ile się orientuję, Kia
    Picanto nie posiada koła zapasowego, więc zbiornik toroidalny odpada,
    natomiast walcowy pozbawiłby mnie całkowicie bagażnika (ale dałbym radę
    z tym żyć i nie cierpieć na bezsenność ;). Instalacja LPG nie jest
    warunkiem koniecznym, jednak poważnie wchodzi w grę. Argumenty, że
    zależy od przebiegów odpadają, chodzi mi tylko o techniczną możliwość,
    nie opłacalność - to policzę sobie sam. O ile wiem, KIA montuje
    instalację 4. generacji do tego modelu.
    - czy takie silniki 1.0/1.1 (benzynowe) to jednostki 8- czy 16-zaworowe
    ?. Nie ukrywam, że wolałbym 8-, ponieważ 16- swoją moc uzyskują na
    obrotach raczej w mieście rzadko używanych.
    -czego mogę spodziewać się po takim 3-cylindrowym turbodizlu ? Głośne
    to? Żwawe ? Rozrząd to pasek/łańcuch ?

    Wszelkie inne uwagi mile widziane, zarówno te na plus jak i minus - te
    może nawet bardziej ;).

    Po raz kolejny liczę na Waszą pomoc, z góry dziękując za sensowne
    wypowiedzi.
    --
    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2010-04-18 10:31:48
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <n...@a...email.org> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Po raz kolejny liczę na Waszą pomoc, z góry dziękując za sensowne
> [...]

    Może nie odpowiem na Twoje pytania techniczne ale coś o użytkowości. Miałem
    porównanie panda/picanto i wybór padł na picanto. Chodziło o z mianę floty
    samochodów serwisowych w firmie. Podjąłem tą decyzję sam na podstawie swoich
    wrażeń i warunków kóre otrzymaliśmy w ofercie a KIA miała lepszą od fata
    choćby w aspekcie okresu gwarancyjnego. W porównaniu z pandą picanto
    prowadziło się bardziej stabilnie, zwawość była całkowicie wystarczająca i
    picanto oferowało znacznie większy komfort w środku w porównaniu z pandą
    (panda ma tą nieszczęsną konsolę z lewarkiem biegów, która zawadza i uwiera
    w kolano).
    Samochody okazały się znacznie bardziej bezproblemowe niż pandy. Ostatecznie
    wszytkie pandy wymieniliśmy na picanto i był to dobry wybór.
    p.s.
    z tym kołem zapasowym to mnie zaskoczyłeś - nie wiedziałem że picanto nie
    ma. Zresztą co to za problem. Od awarii są pakiety assistance.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-18 11:11:29
    Od: Tomasz <n...@a...email.org>

    W dniu 18.04.2010 10:31, Jackare pisze:
    [...]
    > p.s.
    > z tym kołem zapasowym to mnie zaskoczyłeś - nie wiedziałem że picanto
    > nie ma. Zresztą co to za problem. Od awarii są pakiety assistance.

    Tylko że ja tego jeszcze nie stwierdziłem organoleptycznie - dlatego
    pytam tu. Taką informację dostałem telefonicznie od komisu - chyba
    pytałem dlatego, że googlając wpadło mi w oczy. Może ktoś jest w stanie
    zweryfikować.

    Dzięki za udział w wątku.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2010-04-18 16:25:47
    Od: Tomasz <n...@a...email.org>

    W dniu 17.04.2010 18:43, Tomasz pisze:
> [...]
    > w miarę oszczędny ;). Warunkiem koniecznym jest aby mieścił się wraz z
    > drugim autem w garażu, a to ogranicza jego gabaryt do jakichś 3,8m x

    W sumie to napisałem cały ten przydługi wstęp zapominając dodać, że
    jestem również otwarty na inny propozycje. W KIi obawiam się tylko
    kosztów potencjalnego serwisu, zwłaszcza z bardzo niepopularnym w Polsce
    3-cylindrowym turbodizlem. Taki kaprysik - aby samochód był w miarę
    nieoklepany, jednak pospolitość też ma wiele zalet.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz