  • 41. Data: 2009-12-20 16:44:22
    Temat: Re: Kelbyego moze lepiej nie...
    Od: AA <...@...pl>

    > A piszę, bo jestem ciekawy, czy pojawiają się jeszcze książki w...
    > powiedzmy, starym stylu? Takie, gdzie połowa kartek dotyczy kompozycji,
    > estetyki, wrażliwości i sensu. Nie żebym chciał sobie kupić, ale czasem
    > ktoś pyta...

    Spojrz na tytul "W kadrze. Rozważania na temat wyobraźni fotografa",
    autor David duChemin.

    AA

  • 42. Data: 2009-12-20 17:28:25
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 12/20/09 3:31 PM, cichybartko wrote:

    > Widzisz idąc tym tropem to tak jak słuchać suit Bacha w wykonaniu John
    > Holloway albo na akademii w jakiejś podrzędnej szkole muzycznej. W tym
    > drugim przypadku niby wszystko jest ok, ale pozostaje jakiś niedosyt.

    Uuuu - ostrożnie: tutaj dwa dni temu ktoś pisał, że wykonanie nie ma
    znaczenia, bo najlepiej słuchać muzyki jako plików mid albo podziwiać
    nutki wydrukowane na pięciolinii w książce. A koncerty to w ogóle
    obsysają, bo łomot, gibanie i przestery... ;)

  • 43. Data: 2009-12-20 17:43:18
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 20 Gru, 15:31, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Odpowiem Ci cytatem z książki która jest świetnym przykładem tego jak
    > wygląda idealny skład. Robert Bringhurst "Elementarz w stylu typografii":

    Znam tę książkę; co więcej - uważam, że Bringhurst zakpił w niej
    sobie, właśnie z ludzi ograniczonych. A przy okazji - książka ma
    fatalną okładkę, zawierającą błędy, o których w zasadzie wszyscy
    wiedzą, że są błędami, ale ponieważ to Święty Bringhurst, więc jest
    super. Taka kolejna kpina. Na pewnym etapie rozwoju, człowiek zaczyna
    robić sobie jaja z ludzi tępych, czyli - mówiąc po szkolnemu -
    bezmyślnie wkuwających.

    > Może
    > któraś enta książka Dederki doczeka się dobrego składu.

    Przedstawiłeś typowe, niusowe bleble, bez żadnych konkretów.
    Szacowałem Cię wyżej, pomyliłem się.

    Czarek

  • 44. Data: 2009-12-20 18:51:39
    Od: majster <p...@o...pl>

    On 20 Gru, 18:43, Czarek <4...@g...de> wrote:

> [...]
    > super. Taka kolejna kpina. Na pewnym etapie rozwoju, człowiek zaczyna
    > robić sobie jaja z ludzi tępych, czyli - mówiąc po szkolnemu -

    Daj nam Boże więcej książek z takimi błedami

    majster

  • 45. Data: 2009-12-20 19:35:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-20 18:43:18 +0100, Czarek <4...@g...de> said:

> [...]
    > fatalną okładkę, zawierającą błędy, o których w zasadzie wszyscy
    > wiedzą, że są błędami, ale ponieważ to Święty Bringhurst, więc jest

    Żebyś jeszcze potrafił uprawdopodobnić, że masz podstawy merytoryczne
    do takiej krytyki... Niestety, mizerna jakość Twoich publikacji, jak
    również dość banalne pytania jakie co jakiś czas zadajesz pl.comp.dtp
    raczej przeczą takiej możliwości. Tak więc przestań się lansować na
    miszcza typografii, bo póki co nie jesteś tego w stanie poprzeć
    dokonaniami.

    > Na pewnym etapie rozwoju, człowiek zaczyna
    > robić sobie jaja z ludzi tępych, czyli - mówiąc po szkolnemu -
    > bezmyślnie wkuwających.

    Tylko jeśli ów człek jest kiepem. Daj sobie lepiej spokój z
    doszukiwaniem się podobieństw do swojej wkuwającej natury u innych, bo
    raczej tylko się poślizgniesz na próbach udowodnienia tej śmiałej.

    de Fresz

  • 46. Data: 2009-12-20 19:42:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-19 22:59:37 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Wokół tego powstało mnóstwo mitów. Ktoś to wymyślił dawno temu, być
    > może ze względu na ówczesne ograniczenia. Dziś można sobie pracować na
    > kanałach, warstwach, z fade czy jak kto lubi.

    Akurat metody dłubania w LABie powstały w czasach, gdy wszystko o czym
    piszesz już było. O Janko, Janko, wychodzi że jak czegoś nie rozumiesz,
    to uznajesz, że nie ma sensu. To takie niepedagogiczne. Choć nie,
    właśnie wielu tzw. pedagogów tak właśnie robi - i cały mit Twojego
    indywidualizmu poszedł w ... :-P

    > Podwójna zmiana przestrzeni nie ma sensu.

    Miewa sens, nie zawsze, niekiedy. I jak wszędzie w temacie obróki,
    można sobie również poradzić inaczej, na wiele różnych sposobów, które
    w pewnych sytuacjach wyjdą naokoło.

    de Fresz

  • 47. Data: 2009-12-20 19:47:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" hglj8p$8am$...@n...onet.pl

    > No co Ty. Uważasz że taki przekaz "lepsze byle co niż nic" przystoi chodzącej
    doskonałości ;).

    10 lat temu zachwycano się modemami chodzącymi na 56 kb/s -- choć
    wcale tyle nie osiągały. Mnie skrytykowano za to, że nie dołożyłem
    szmalu do modemu z taką możliwością -- zakupiony (na chyba 48 kb/s
    bez możliwości upgradu) modem krytykowany za brak możliwości
    upgradowania chyba ani razu nie został użyty na jakiejkolwiek szybkości. :)

    Dziś ta szybkość jest jakby ;) za mała. Ja mam po WiFi na dziko
    do 3 Mb/s down i około 1 Mb/s up. :) I oczywiście to nadal mało.

    Zdjęcie zrobione 100 lat temu, choć wówczas doskonałe, dziś technicznie
    może być uznane za słabe. Prawie na pewno ;) nie będzie zbyt kolorowe.

    > Osobiście uważam że tego w typu publikacjach dotyczących malarstwa, fotografii,
    architektury, dziedzin wywołujących silne
    > przeżycia związane z estetyką, skład odgrywa ogromną rolę.

    Wolę książkę źle złożoną niż żadną. Czasami dobra treść jest tak opakowana,
    że trudno to czytać, ale treść jest treścią!!! Co mi po pięknej oprawie,
    gdy wewnątrz niczego nie ma? Co byś wolał -- pięknie oprawione dzieła
    Marksa czy byle jak wiedzę o działaniu fotoszopki?

    Albo inaczej -- wyobraź sobie, że ktoś w detalach opisuje działanie tejże
    fotoszopki, ale ją właśnie tak nazywa, zamiast poprawnie. :) Odrzucisz
    taką książkę tylko dlatego, że to słowo jest tam pisane niepoprawnie? :)

    Odrzucisz dziewczynę tylko dlatego, że ma poplamioną lub pogniecioną
    spódnicę? :) Czasami tak -- na przykład plama może być dowodem na
    niedziałanie proszku. Wówczas ta plama jest istotna. Ogólnie jednak
    forma nie może dominować nad treścią. :) Wolę jeść ambrozję z musztardówki
    (czystej -- umytej dokładnie tuż przed nałożeniem tejże ambrozji) czy pomyje
    w ślicznym pucharze? :)

    -=-

    Dziś najlepsze jakościowo/technicznie zdjęcie za 100 lat może okazać
    się tak zwanym gniotem. :) Jednak jeśli tam będzie treść... :)
    Oczywiście nie zniechęcam do pracy nad formą czy techniką -- wręcz odwrotnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2009-12-20 19:50:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > to uznajesz, że nie ma sensu. To takie niepedagogiczne. Choć nie,
    > właśnie wielu tzw. pedagogów tak właśnie robi - i cały mit Twojego

    No to wytłumacz mi co takiego mogę zrobić z ostrzeniem w labie czego nie
    mogę zrobić w rgb?
    Nie pisz, że nie rozumiem, bo doskonale rozumiem jak działa filozofia
    ostrzenia w labie. Nie rozumiem tylko po co.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 49. Data: 2009-12-20 19:52:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jester" hgllhu$vft$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > podziwiać nutki wydrukowane na pięciolinii w książce. A koncerty to w ogóle
    obsysają, bo łomot, gibanie i przestery... ;)

    Kiedyś więcej były warte książki bez rysunków niż z rysunkami, ruchomymi
    postaciami zwierząt, wydające dźwięki po naciśnięciu... Same litery miały
    wystarczyć -- ćwiczyły wyobraźnię. Nawet zniechęcano do oglądania TV czy
    słuchania radia. Dziś strony WWW najeżone flaszami są najciekawsze...

    IMO trzeba zachować umiar pomiędzy nutami i dźwiękami odbieranymi przez
    uszy -- muzykowi nuty więcej mówią niż dźwięki, podobnie czytelnikowi
    litery niż film. :) Ale jeśli ktoś nie umie czytać [nutek] -- woli
    rysunki, dźwięki itp...

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 50. Data: 2009-12-20 20:07:12
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-20 20:50:01 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > Nie pisz, że nie rozumiem, bo doskonale rozumiem jak działa filozofia
    > ostrzenia w labie. Nie rozumiem tylko po co.

    W pewnych sytuacjach, zwłaszcza większego resamplu lub scenach o
    specyficznym kontraście osobne ostrzenie na luminacji i kanałach
    kolorów daje lepsze efekty, niż robienie tego na kompozycie czy
    osobnych kanałach RGB/CMYK. Czasem niuanse, czasem wyraźnie lepiej.
    Choć poniekąd się zgodzę, że używanie tej metody jako remedium na każdą
    okazję jest daleko posuniętą przesadą.
    I BTW - sam nie jestem wielkim fanem dłubania w LABie, jakich pojawiło
    się wielu po pewnej książce tzw. guru - Margulisa, ale zgadzam się, że
    czasami zabawa w tej przestrzeni potrafi oszczędzić sporo czasu. No
    ale jak zawsze, aby się o tym przekonać, trzeba najpierw poświęcić ciut
    więcej czasu niz kilka minut na oswojenie,.

    de Fresz