  • 1. Data: 2009-12-20 15:14:21
    Temat: makro jaki konwerter
    Od: smila <w...@g...pl>

    Do dyspozycji mam D90+N18-105mm. Musze wykonac kilkanascie zdjec makro
    bizuterii, wiec manualne ostrzenie nie jest klopotem. Jaki konwerter mam
    kupic. Na co zwracac uwage, czego sie wystrzegac?

    p.s.

  • 2. Data: 2009-12-20 15:24:34
    Temat: Re: makro jaki konwerter
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    smila pisze:
    > Do dyspozycji mam D90+N18-105mm. Musze wykonac kilkanascie zdjec makro
    > bizuterii, wiec manualne ostrzenie nie jest klopotem. Jaki konwerter mam
    > kupic. Na co zwracac uwage, czego sie wystrzegac?

    Pierścienie pośrednie, a nie konwenter. Poza tym fotografowanie
    biżuterii to ciężką sprawa. Ustawianie świateł. A światła musisz mieć
    dużo, bo ten obiektyw nie jest za jasny, a pierścienie swoje dodadzą.

    wer

  • 3. Data: 2009-12-20 15:30:19
    Od: smila <w...@g...pl>

    b...@n...pl wrote:

> [...]
    > biżuterii to ciężką sprawa. Ustawianie świateł. A światła musisz mieć
    > dużo, bo ten obiektyw nie jest za jasny, a pierścienie swoje dodadzą.

    Oczywiscie mam na mysli pierscienie, a ze swiatlem nie powinno byc
    problemu (namiot bezcieniowy i halogeny)

  • 4. Data: 2009-12-20 15:43:28
    Od: smila <w...@g...pl>

    b...@n...pl wrote:

> [...]
    > biżuterii to ciężką sprawa. Ustawianie świateł. A światła musisz mieć
    > dużo, bo ten obiektyw nie jest za jasny, a pierścienie swoje dodadzą.

    rozwine pytanie...jaki tani obiektyw kupic moze byc manual

  • 5. Data: 2009-12-20 16:38:53
    Temat: Re: Re: makro jaki konwerter
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 20 Dec 2009 08:30:19 -0700, smila <w...@g...pl> wrote:

    >Oczywiscie mam na mysli pierscienie, a ze swiatlem nie powinno byc
    >problemu (namiot bezcieniowy i halogeny)

    Tak z ciekawości: ile mocy masz w tych halogenach?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2009-12-20 16:46:28
    Od: smila <w...@g...pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Tak z ciekawości: ile mocy masz w tych halogenach?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    2x500W niewiem czy wystarczy jesli trzeba bedzie wiecej co dokupie

  • 7. Data: 2009-12-20 16:52:27
    Od: smila <w...@g...pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Tak z ciekawości: ile mocy masz w tych halogenach?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    2x500W +SB600 zapomnialem dodac

  • 8. Data: 2009-12-20 17:16:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Dez., 17:52, smila <w...@g...pl> wrote:

    > 2x500W +SB600 zapomnialem dodac

    qrde
    chesz ta bizuteria przetapiac czy fotografowac ?

    jest patent ,ale nigdy nie stosowalem , tylko ostatnio sie natknalem w
    czasopismie.

    zeby nie bylo reflexow dobrze jest bizuterie rownomiernie oswietlic
    swiatlem rozproszonym.

    nakrywa sie te bizuterie odwrocona miska.
    musi byc ona z polprzezroczystego plastiku , cos jak szklo opadlowe.
    ta miska powinna miec ksztalt polkuli. sa takie .

    w tej misce z boku wycinasz dziure na obiektyw , a z drugiej strony
    oswietlasz jedna lampa blyskowa skierowana na miske z pewnej
    odleglosci ( 50 cm ok)

    daje to ponoc bardzo przyzwoite , rownomierne , bezodblaskowe
    oswietlenie dla bijuteri.

  • 9. Data: 2009-12-20 19:22:53
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

    > Pierścienie pośrednie, a nie konwenter. Poza tym fotografowanie
    > biżuterii to ciężką sprawa. Ustawianie świateł. A światła musisz mieć
    > dużo, bo ten obiektyw nie jest za jasny, a pierścienie swoje dodadzą.

    I to chyba dobra rada. Często radzę kupowanie do lustrzanek makrokonwerterów
    Raynoxa serii DCR, ale 18-105 to trochę za krótki obiektyw do pracy z tymi
    makrokonwerterami. Maksymalna uzyskiwana skala odwzorowania (ok. 0.85 z
    DCR-250) może być zbyt małą do drobnej biżuterii a zakres jej regulacji
    będzie niewielki (przy skracaniu ogniskowej obiektywu dość szybko wejdzie
    winietowanie).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-12-20 19:23:58

    smila pisze:

    > Oczywiscie mam na mysli pierscienie, a ze swiatlem nie powinno byc
    > problemu (namiot bezcieniowy i halogeny)

    Jakiś czas temu był tu długi wątek o fotografowaniu biżuterii.
    Największym problemem jest w tym aparat fotograficzny i obiektyw. Widać
    je w odbiciu w biżuterii. Poszukaj w archiwum tego wątku, powinno Ci
    dużo to wyjaśnić.

    wer