  • 1. Data: 2009-12-19 14:42:38
    Temat: Na lekko weekendowo - Olympus
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Zaniosło mnie wczoraj do Saturna.
    Prezenty, te sprawy.
    Zahaczyłem o stoisko foto i tak z nudów postanowiłem sobie pooglądać na żywo
    parę interesujących sprzętów.
    Biorę do ręki Pena Ep1 - obiektyw fik z bagnetu. Ledwo go złapałem w locie.
    Patrzę, jakiś kretyn zamocował go niewłaściwe w bagnecie - zaraz przyleci
    jakiś sekuritas i będzie dym.
    Ale jak zamontował niewłaściwie ?
    Olek nie ma blokad, sobie myslę ?
    Wkładam go kropką we właściwej pozycji, przekręcam... a ten kręci się bez
    oporu.
    Przyglądam się uważniej temu co mam w rękach i okazuje się, że to nie jest
    aparat.
    To atrapa.
    Od poczatku do końca atrapa - wszystko na niby - obiektyw, korpus,
    przełączniki, kółka to lipa.

    Dość mocno mnie to zaskoczyło - dotąd nie widziałem czegoś podobnego choć
    jak o tym myślę to coś mi świta, że Sigma DP, którą kiedyś oglądałem w MM
    wyglądała równie podejrzanie. Zastanawiam się czy w tym akurat Saturnie ktoś
    go rozwalił i posklejał do kupy tak, że wszystko przestało działać. Czy
    wszystkie Peny w macalniach to atrapy ?

    Sam aparat jest dostępny w innym miejscu z gabloty. W sumie nie rozumiem
    dlaczego ? Wygląda solidnie - chyba nie rozpadłby się szybciej niż inne,
    prawdziwe aparaty ? Cała linia Olympusów 4/3 najwyraźniej jest prawdziwa.
    Tylko PEN nie ?

    adam

  • 2. Data: 2009-12-19 22:01:09
    Temat: Re: Na lekko weekendowo - Olympus
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 19 Gru, 15:42, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Zaniosło mnie wczoraj do Saturna.

    Cała linia Olympusów 4/3 najwyraźniej jest prawdziwa.
    > Tylko PEN nie ?
    > adam
    Bo latwiej go wlozyc do kieszeni;)
    StaM

  • 3. Data: 2009-12-21 13:01:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kuba" napisał
    > Zaniosło mnie wczoraj do Saturna.
    Cała linia Olympusów 4/3 najwyraźniej jest prawdziwa.
    > Tylko PEN nie ?

    Bo latwiej go wlozyc do kieszeni;)
    -----------------------------------

    No ale cała reszta nawet wygodniejsza do kieszeni, a jest prawdziwa ; )

    adam

  • 4. Data: 2009-12-21 13:09:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-19 15:42:38 +0100, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

> [...]
    > akurat Saturnie ktoś go rozwalił i posklejał do kupy tak, że wszystko
    > przestało działać. Czy wszystkie Peny w macalniach to atrapy ?

    Ostatnio też w Saturnie trafiłem na atrapę, acz ze 2 miesiące temu w MM
    nie dość że był prawdziwy, to jeszcze z naładowaną baterią (bodaj
    pierwszy raz się z tym spotkałem). Widać w którymś momencie Olek
    Bolanda postanowił wziąć przykład z firm od komórek. No chyba że to
    własna nicjatywa marketów elektronicznych?

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-12-21 17:05:00
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 21 Gru, 14:01, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    >
    > Bo latwiej go wlozyc do kieszeni;)
    > -----------------------------------
    >
    > No ale cała reszta nawet wygodniejsza do kieszeni, a jest prawdziwa ; )

    ...bo na rynku wtornym(zlodziejskim) niektore modele sa chodliwe
    bardziej niz inne.

  • 6. Data: 2009-12-21 18:06:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kuba" napisał

> [...]
    >
    > No ale cała reszta nawet wygodniejsza do kieszeni, a jest prawdziwa ; )

    ...bo na rynku wtornym(zlodziejskim) niektore modele sa chodliwe

    A to się da z tego kabla ukraść ?
    Przecież wystarczy na to spojrzeć i już piszczy...

    adam

  • 7. Data: 2009-12-21 18:15:41
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 21 Gru, 19:06, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]

    > -----------------------------------
    >
    > A to się da z tego kabla ukraść ?
    > Przecież wystarczy na to spojrzeć i już piszczy...

    Co sie ma nie dac, jak siedmometrowy napis, chroniony przez >si aj
    ej< zlomierze zakosili, i teraz cala amerykanska prasa, telewizja
    trabi Polacy to nazisci. Juz zaden Amerykanin nie pamieta kto zalozyl
    ten oboz.
    StaM

  • 8. Data: 2009-12-21 23:14:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kuba" napisał
> [...]
    ej< zlomierze zakosili, i teraz cala amerykanska prasa, telewizja
    trabi Polacy to nazisci. Juz zaden Amerykanin nie pamieta kto zalozyl
    -----------------------

    Jakby tego pilnowali choćby w 10% tak jak monitorują hale handlowe to by nic
    nie zginęło.
    Cud, że drut kolczasty się ostał. Może nie zdążyli zwinąć.

    A swoją drogą - obiekt na Liście Światowego Dziedzictwa od trzydziestu lat,
    a poziom zabezpieczeń niższy niż składu z materiałami budowlanymi.
    Drzeć teraz o to mordę jest komu ale żeby sypnąc groszem na godziwe
    zabezpieczenia to chętnych brak:
    http://pl.auschwitz.org.pl/m/index.php?option=com_co
    ntent&task=view&id=697&Itemid=88
    Nie wiem ile może kosztować bieżące funkcjonowanie ale przy rocznym budżecie
    na poziomie 27 mln zł i przy trudnych do oszacowania odsetkach z Funduszu
    Wieczystego (planowane 4 - 5 mln euro rocznie) - trochę dziwnym jest problem
    z ochronieniem jesli nie całego to kluczowego punktu obiektu...

    adam

  • 9. Data: 2009-12-22 08:12:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > lat, a poziom zabezpieczeń niższy niż składu z materiałami budowlanymi.
    > Drzeć teraz o to mordę jest komu ale żeby sypnąc groszem na godziwe

    Z drugiej strony - przecież to symbolika, żaden zabytek. Straszne larum
    się stało głównie ze względów politycznych.
    Ten obóz i tak cudem przetrwał, po wojnie takie miejsca były niszczone
    albo adaptowane na inne cele.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-12-22 23:22:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
    ntent&task=view&id=697&Itemid=88

    > Z drugiej strony - przecież to symbolika, żaden zabytek. Straszne larum
    > się stało głównie ze względów politycznych.

    Dokładnie.

    > Ten obóz i tak cudem przetrwał, po wojnie takie miejsca były niszczone
    > albo adaptowane na inne cele.

    Często wystarczało tylko strażników wymienić.

    adam