  • 1. Data: 2010-10-08 02:47:54
    Temat: Juz jest ocena EOS 60D na DXO Mark
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Camera-Sensor/C
    ompare-sensors/%28appareil1%29/663|0/%28appareil2%29
    /272|0/%28appareil3%29/439|0/%28onglet%29/0/%28brand
    %29/Canon/%28brand2%29/Canon/%28brand3%29/Nikon

  • 2. Data: 2010-10-08 09:57:10
    Temat: Re: Juz jest ocena EOS 60D na DXO Mark
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Pikus'" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > http://www.dxomark.com/index.php/eng/Camera-Sensor/C
    ompare-sensors/%28appareil1%29/663|0/%28appareil2%29
    /272|0/%28appareil3%29/439|0/%28onglet%29/0/%28brand
    %29/Canon/%28brand2%29/Canon/%28brand3%29/Nikon

    Nic nowego, to samo co 7d i 550d. Tak należało się spodziewać.

  • 3. Data: 2010-10-08 10:20:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "kurdybanek" <k...@n...plt> wrote:

    ompare-sensors/%28appareil1%29/663|0/%28appareil2%29
    /272|0/%28appareil3%29/439|0/%28onglet%29/0/%28brand
    %29/Canon/%28brand2%29/Canon/%28brand3%29/Nikon

    > Nic nowego, to samo co 7d i 550d. Tak należało się spodziewać.

    Pomierzyli też Samsunga NX100 - choć trudno w to uwierzyć, to okazał
    się jeszcze większym niewypałem od NX10 (gorszy od mniejszej matrycy
    Canona 20D z 2004 roku! i to zwłaszcza w tym, w czym większa matryca
    najbardziej pomaga: hi-ISO i dynamice, ale cóż: megapiksele robią
    swoje...) i coś jeszcze (u3/4?), bo przybyły trzy nowe modele (a
    wcześniej chyba jakiś Soniacz low-end).

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 4. Data: 2010-10-09 21:46:38
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a kiedy może być 600D?

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2010-10-10 10:29:47
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2010-10-08 12:20, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > najbardziej pomaga: hi-ISO i dynamice, ale cóż: megapiksele robią
    > swoje...) i coś jeszcze (u3/4?), bo przybyły trzy nowe modele (a

    Całkowicie się nie zgadzam, że NX10 jest jakimś niewypałem. Szumy w
    RAWach ma obecnie najmniejsze i najładniejsze pośród bezlusterkowców, a
    i ergonomia jest dużo lepsza dla zaawansowanych osób niż np. w NEXach.

  • 6. Data: 2010-10-10 12:01:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Konrad K" <l...@...pl> wrote:

> [...]
    > RAWach ma obecnie najmniejsze i najładniejsze pośród bezlusterkowców,
    > a i ergonomia jest dużo lepsza dla zaawansowanych osób niż np. w

    :D

    Na pewno czegoś sobie nie pomyliłeś? Każdy się czasem może
    pomylić... :))

    Bo ja wyrokuję dopiero wyłącznie po odpowiedniej analizie
    autentycznego materiału porównawczego, a nie po jednym pstryku z witryny
    producenta... :)

    Choćby tu porównanie jpg-ów (nie wiem czy nie lepiej pokazują jakość
    matrycy, bo albo nie ma szumu, albo są szczegóły i duży potencjał do
    odszumiania [najgorsza w tej sytuacji była strategia w dSLR-ach Sony:
    glaca, budyń i kolorowa berbelucha bez możliwości wyłączenia]):

    http://216.18.212.226/PRODS/NX10/FULLRES/NX10hSLI320
    0_NR1D.JPG
    http://216.18.212.226/PRODS/NEX5/FULLRES/NEX5hSLI032
    00.JPG

    Raptem głupie ISO 3200 na APS-C (porównaj choćby z topowymi
    cropowymi lustrami) - NEX normalnie miażdży Samsunga na każdym polu, w
    dodatku jest to dla niego już max czułość, podczas kiedy NEX-5 dopiero
    się rozgrzewa i ma jeszcze 2 EV w zapasie! (sic!)
    Żenada ze strony Samsunga.

    Zarówno testy, jak i samodzielne obadanie sampli potwierdza w
    zasadzie bezdyskusyjnie następującą kolejność w jakości zdjęć
    wybranych EVILi:

    1. NEX-5
    2. NEX-3
    3. GH1
    4. NX100
    5. NX10
    6. G1

    Przegrana Samsunga z aparatami od niego starszymi i/lub mniejszą od
    niego matrycą to kompromitująca porażka. W ostatnich latach zostały
    wypuszczone tylko trzy takie nieporozumienia: Pentax K-7 i dwa Samsungi:
    NX10 i 100 (a wcześniej kilka Soniaczy) (choć uczciwie przyznam, że nie
    badałem sprawy do końca - na pewno w u4/3 wyszedł jeden mały Panas i
    jeden Olek o wyraźnie obniżonej jakości obrazu, ale te przynajmniej
    mogły się tłumaczyć mniejszą matrycą, a ja nie śledzę segmentu kastratów
    bez wizjera/flesza/etc.).

    O ergonomii się nie wypowiadam, bo ani go nie miałem w rękach,
    ani to nie było tematem wątku (a i tak pewnie gorszej od Panasoników
    Gx/GHx).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2010-10-10 12:03:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Ale jeśli napisałeś to co powyżej, bo go już masz, to nie przejmuj
    się! I tak w ostatecznym rozrachunku liczą się zdjęcia - te które
    zrobiliśmy. ;-)

    [mr.]

  • 8. Data: 2010-10-10 12:06:59
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Ale jeśli napisałeś to co powyżej, bo go już masz, to nie załamuj
    się! W ostatecznym rozrachunku i tak liczą się wyłącznie zdjęcia - i to
    tylko te, które zrobiliśmy (a nie te, które dopiero moglibyśmy zrobić). ;-)

    [mr.]

  • 9. Data: 2010-10-10 12:08:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Ale jeśli napisałeś to co powyżej, bo go już masz, to nie załamuj
    się! W ostatecznym rozrachunku i tak liczą się wyłącznie zdjęcia - i to
    tylko te, które zrobiliśmy (a nie te, które tylko moglibyśmy zrobić). ;-)

    [mr.]

  • 10. Data: 2010-10-10 14:07:21
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2010-10-10 14:01, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > się! W ostatecznym rozrachunku i tak liczą się wyłącznie zdjęcia - i to
    > tylko te, które zrobiliśmy (a nie te, które tylko moglibyśmy zrobić). ;-)

    NEX-5 miałem miesiąc podczas testów, z różnymi mikro 4/3 pracuję od
    miesięcy podczas różnych testów, na NX10 właśnie patrzę. Żadnego z nich
    nie kupiłem, ani nie zamierzam kupować. Nie muszę sobie tłumaczyć
    rzekomej błędnej decyzji, co sugerujesz:)

    > Bo ja wyrokuję dopiero wyłącznie po odpowiedniej analizie autentycznego
    > materiału porównawczego, a nie po jednym pstryku z witryny producenta... :)

    A ja wyrokuję po kilku tygodniach używania każdego z tych aparatów.
    Oczywiście wciąż możesz opierać się na swojej "odpowiedniej analizie
    autentycznego materiału porównawczego"..

    > Choćby tu porównanie jpg-ów (...)

    A ja mówiłem o RAWach. To one w większym stopniu mówią mi co potrafi
    aparat i jego matryca, a nie co potrafią programiści i ich JPGi. JPGi
    Samsunga są brzydkie, nieładnie odszumione i to jest wada tego aparatu.
    Na szczęście nikt nie zmusza do używania JPGów.

> [...]
    > dodatku jest to dla niego już max czułość, podczas kiedy NEX-5 dopiero
    > się rozgrzewa i ma jeszcze 2 EV w zapasie! (sic!)

    Żenada? Że nie ma ISO 6400 i 12800? Kwestia potrzeb, rozumiem że non
    stop używasz tych czułości i ich brak dyskwalifikuje wszystko co ma
    jedynie "głupie 3200"? Nie wiem na jakich to polach niby NEX miażdży
    Samsunga ale na pewno nie jest wśród nich poziom szumów. Udowodnij mi,
    że szumy wycinków z NEX-5 na "głupim 3200" miażdzą tu wycinki z NX10:

    http://optyczne.pl/135.7-Test_aparatu-Sony_NEX-5_Szu
    my_i_jakość_obrazu_w_RAW.html

    > Zarówno testy, jak i samodzielne obadanie sampli potwierdza w
    > zasadzie bezdyskusyjnie następującą kolejność w jakości zdjęć
> [...]

    To już twoja ocena, ja mogę tylko kwestionować ową bezdyskusyjność.

> [...]
    > jeden Olek o wyraźnie obniżonej jakości obrazu, ale te przynajmniej
    > mogły się tłumaczyć mniejszą matrycą, a ja nie śledzę segmentu kastratów

    Dużo w Twoich wypowiedziach emocji.. "Przegrana", "porażka", "kastraci
    bez wizjera".. Ja tam żadnej przegranej nie widzę. Każdy z obecnych
    systemów ma swoje wady i zalety. Akurat pod względem jakości matrycy
    Samsung NX broni się dobrze. No chyba że opierasz się na porównywaniu
    algorytmów odszumiania, wyostrzania, upiększania etc. produkujących JPEG
    - wtedy być może podana przez Ciebie klasyfikacja ma większy sens.