  • 1. Data: 2010-10-07 21:19:38
    Temat: Mały kompakt
    Od: "TS" <t...@o...pl>

    Witam

    Muszę wyposażyć się w mały aparat kompaktowy. Istotne są wymiary, gdyż musi
    zmieścić się w kieszeni, aby był pod ręką w nieoczekiwanych sytuacjach. Tak
    więc ważne są wymiary i waga oraz cena - do 300zł (max 350).

    Biorac pod uwagę cenę i ilość sprzedawanych sztuk (aukcje) wytypowałem kilka
    modeli:

    1. Fuji FinePix AX200
    2. Samsung ES15
    3. Olympus X-42
    4. Fuji FinePix AX220
    5. Fuji AV100
    6. Olympus FE-46

    Na plus byłby dobry zoom, w miarę szybki AF (jak na kompakt ... wiem, wiem),
    karty SD, no i przyzwoita jak na kompakt jakość zdjęć. Matryca min. 7-8mpx.
    Który polecacie? Może jeszcze jakiś inny model?

    Pozdrawiam
    TS

  • 2. Data: 2010-10-07 21:39:22
    Temat: Re: Mały kompakt
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2010-10-07 23:19, TS pisze:
> [...]
    > min. 7-8mpx.
    > Który polecacie? Może jeszcze jakiś inny model?

    Poczytaj m.in. test
    http://www.optyczne.pl/9.1-Test-Test_budżetowych_kom
    paktów.html

  • 3. Data: 2010-10-08 16:32:27
    Od: "TS" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad K" <l...@...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj m.in. test
    > http://www.optyczne.pl/9.1-Test-Test_budżetowych_kom
    paktów.html

    Dziękuje za link do ciekawego testu. Wynika z niego, że pozostałbym przy
    firmie Canon (mam lustrzankę tej firmy). Niestety nie ma w nim ujętych
    pozostałych modeli - chodzi mi w szczególności o Olympusa i Samsunga (ES-25,
    ES-55, ES-15). Jak te modele wypadają w porównaniu z Canonem A490?

    Pozdrawiam
    TS

  • 4. Data: 2010-10-08 18:56:24
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2010-10-08 18:32, TS pisze:

> [...]
    > pozostałych modeli - chodzi mi w szczególności o Olympusa i Samsunga
    > (ES-25, ES-55, ES-15). Jak te modele wypadają w porównaniu z Canonem A490?

    FE-46 to brat FE-4000, ma trochę inną optykę ale reszta jest taka sama -
    poczytaj więc:

    http://optyczne.pl/3.4-Test-Kompakt_pod_choinkę_2009
    _Olympus_FE-4000.html

    Jeżeli autofokus działa tak samo tragicznie, to nie polecam. O
    Samsungach ES trudno mi się niestety wypowiedzieć, bo takowych nie
    miałem w ręku..

  • 5. Data: 2010-10-08 19:52:06
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Biorac pod uwagę cenę i ilość sprzedawanych sztuk (aukcje) wytypowałem
    > kilka modeli:
    >
    > 1. Fuji FinePix AX200
    > 2. Samsung ES15
    > 3. Olympus X-42
    > 4. Fuji FinePix AX220
    > 5. Fuji AV100
    > 6. Olympus FE-46

    Co wytypowałeś? Najniższe ceny, promowane aukcje, najładniejsze obudowy,
    zbieg okoliczności, modę na samsungi czy niechęć do sony ?
    Szukaj po parametrach na ktorych ci zalezy a nie po ilości sprzedanych
    aparatów :)

    Tomek

  • 6. Data: 2010-10-08 20:45:02
    Od: "TS" <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli autofokus działa tak samo tragicznie, to nie polecam. O Samsungach
    > ES trudno mi się niestety wypowiedzieć, bo takowych nie miałem w ręku..

    Raz jeszcze dziękuję. AF powiniem działać możliwie szybko (biorąc pod uwagę,
    że to kompakt w niskiej cenie), więc Olympus odpada. Tak samo jak Samsung
    ES-15. Na "polu boju" pozostał Canon A490 oraz Samsung ES-25 (lub ES-55). Za
    samsungami przemawiają gabaryty, jego grubość jest mniejsza. Jest to o tyle
    istotne, ze aparat jest mi potrzebny głównie na spacerach z dzieckiem -
    nigdy nie wiadomo kiedy warto będzie uwiecznić sytuację, a ciąganie
    nieporęcznej lustrzanki jest kłopotliwe. W sumie skłaniam się ku A490, ale
    nęcą mnie mniejsze wymiary Samsungów.

    Szukając informacji o tych aparatach napotkałem wiele sprzecznych ze sobą
    informacji. Przykładem może być Samsung ES-25 gdzie jedni podają ogniskową
    (eq) 27-108mm, a inni (np. sklep RTV Euro AGD) 27-135mm. Także różne są
    wymiary - we wspomnianym sklepie aparat ten ma 24mm grubości, a np. w
    ofertach na aukcji tylko 21,9mm. Ten sam model, a różne ogniskowe, różne
    rozmiary, różne stabilizacje?! Bez komentarza.

    Gdyby ktoś mógł ocenić i porównać A490 z ES-55 I ES-55, to byłbym
    wdzięczny. Czy jakość zdjęć jest porównywalna?

    Pozdrawiam
    TS

  • 7. Data: 2010-10-08 21:09:08
    Od: "TS" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zbieg okoliczności, modę na samsungi czy niechęć do sony ?
    > Szukaj po parametrach na ktorych ci zalezy a nie po ilości sprzedanych

    Małe gabaryty i ilość sprzedawanych sztuk:)

    Pozdrawiam
    TS

  • 8. Data: 2010-10-08 22:00:33
    Od: "TS" <t...@o...pl>

    Znalazłem jeszcze model Lumix DMC-F2 - też wydaje się ciekawy ...

  • 9. Data: 2010-10-09 16:53:38
    Od: "TS" <t...@o...pl>

    Do wyboru pozostały już tylko dwa modele Canon A490 i Samsung ES-25

    Porównanie
    http://www.camera-catalog.com/compares/popular/samsu
    ng_es25_vs_canon_powershot_a490

    Który z nich wybrać?

  • 10. Data: 2010-10-12 13:56:58
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    TS pisze:
    > Witam
    >

    > Na plus byłby dobry zoom, w miarę szybki AF (...

    Jakikolwiek ricoh
    jest ich parę na allegro
    ToMasz