    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Juz jest ocena EOS 60D na DXO Mark
    Date: Sun, 10 Oct 2010 14:01:45 +0200

    "Konrad K" <l...@...pl> wrote:

    > Całkowicie się nie zgadzam, że NX10 jest jakimś niewypałem. Szumy w
    > RAWach ma obecnie najmniejsze i najładniejsze pośród bezlusterkowców,
    > a i ergonomia jest dużo lepsza dla zaawansowanych osób niż np. w
    > NEXach.

    :D

    Na pewno czegoś sobie nie pomyliłeś? Każdy się czasem może
    pomylić... :))

    Bo ja wyrokuję dopiero wyłącznie po odpowiedniej analizie
    autentycznego materiału porównawczego, a nie po jednym pstryku z witryny
    producenta... :)

    Choćby tu porównanie jpg-ów (nie wiem czy nie lepiej pokazują jakość
    matrycy, bo albo nie ma szumu, albo są szczegóły i duży potencjał do
    odszumiania [najgorsza w tej sytuacji była strategia w dSLR-ach Sony:
    glaca, budyń i kolorowa berbelucha bez możliwości wyłączenia]):

    http://216.18.212.226/PRODS/NX10/FULLRES/NX10hSLI320
    0_NR1D.JPG
    http://216.18.212.226/PRODS/NEX5/FULLRES/NEX5hSLI032
    00.JPG

    Raptem głupie ISO 3200 na APS-C (porównaj choćby z topowymi
    cropowymi lustrami) - NEX normalnie miażdży Samsunga na każdym polu, w
    dodatku jest to dla niego już max czułość, podczas kiedy NEX-5 dopiero
    się rozgrzewa i ma jeszcze 2 EV w zapasie! (sic!)
    Żenada ze strony Samsunga.

    Zarówno testy, jak i samodzielne obadanie sampli potwierdza w
    zasadzie bezdyskusyjnie następującą kolejność w jakości zdjęć
    wybranych EVILi:

    1. NEX-5
    2. NEX-3
    3. GH1
    4. NX100
    5. NX10
    6. G1

    Przegrana Samsunga z aparatami od niego starszymi i/lub mniejszą od
    niego matrycą to kompromitująca porażka. W ostatnich latach zostały
    wypuszczone tylko trzy takie nieporozumienia: Pentax K-7 i dwa Samsungi:
    NX10 i 100 (a wcześniej kilka Soniaczy) (choć uczciwie przyznam, że nie
    badałem sprawy do końca - na pewno w u4/3 wyszedł jeden mały Panas i
    jeden Olek o wyraźnie obniżonej jakości obrazu, ale te przynajmniej
    mogły się tłumaczyć mniejszą matrycą, a ja nie śledzę segmentu kastratów
    bez wizjera/flesza/etc.).

    O ergonomii się nie wypowiadam, bo ani go nie miałem w rękach,
    ani to nie było tematem wątku (a i tak pewnie gorszej od Panasoników
    Gx/GHx).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]