  • 11. Data: 2011-07-05 09:02:15
    Temat: Re: Jest konwerter koncentryk->skretka ?
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 05 Jul 2011 02:35:14 +0200, a...@p...pl wrote:

    wybaczcie, bo to bylo o 2:35

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2011-07-05 10:23:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 10:01, Fantom pisze:

    > No fakt - z 300 zl w gore.
    > A pytanko : ile zyl wykorzystuje kamera IP do transmisji ? 1 czy 2 pary ?
    > Mam doslownie z 5 m kabla koncentryka do kamery. a kamera bedzie chyba
    > IP. I nie ma szans, aby ten kabel wymienic !! Szukam wiec rozwiazania
    > posredniego (videoserwer, lub moze na koncentryku puszcze TCP/IP)

    Możesz puścić TCP/IP bez drutu.

    MD

  • 13. Data: 2011-07-05 10:48:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2011 10:01, Fantom pisze:

> [...]
    > IP. I nie ma szans, aby ten kabel wymienic !! Szukam wiec rozwiazania
    > posredniego (videoserwer, lub moze na koncentryku puszcze TCP/IP)

    Hmm... A może stary hub z możliwością podpięcia koncentryka? Będzie
    problem z impendancją, ale może do obejścia...

  • 14. Data: 2011-07-05 21:44:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I nie ma szans, aby ten kabel wymienic !! Szukam wiec rozwiazania
    > posredniego (videoserwer, lub moze na koncentryku puszcze TCP/IP)

    Poszukaj opisu konwertera APS-IP01 lub APS-IP02 z oferty SPS Trading

    ftp://v032826.home.net.pl/cctv/Prezentacje/Aper_modu
    ły_transmisyjne.ppt

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2011-07-06 22:46:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bratsiostry napisał:

> [...]
    > przerzuciliśmy się na skrętkę. Zasięg wzrósł z 200 na prawie 2000 m.
    > Nikt już więcej nie wpadł na pomysł stosowania koncentryka. Było to
    > paręnaście lat temu. Ale my potrzebowaliśmy zawsze zasięgu 500-2000 m.
    > Mniejsze nam nie były potrzebne.
    > W telewizji przemysłowej, gdzie te 200 m wystarczało to, faktycznie
    > kładzione były koncentryki. Teraz jakiś problem. Ale czy naprawdę nie ma
    > sensu wyciągnąć starego kabla i wciągnąć UTP? Kiedyś ktoś będzie chciał
    > dołączyć ethernetowy czujnik temperatury, czy czegokolwiek innego.
    > Wystarczyłby switch, a tak - musi ciągnąć dodatkowy kabel.

    Koncentryk jest dużo lepszym medium do budowy łącza punkt - punkt jak
    skrętka. Mniejsze tłumienie na początek...
    Problem z koncentrykiem polegał na tym ze magistrala eth składa się z
    kawałków koncentryka miedzy hostami łączonych trójnikami. Pół biedy jak
    nie kontaktowało łącze BNC magistrala - host bo tylko ten host wypadał,
    ale na jeden host wypadały dwa złącza BNC w przebiegu magistrali. Przy
    kilkudziesięciu hostach w sieci przeciętnie parę razy dziennie sieć się
    kaszaniła - i sieciowiec musiał przelecieć się po wszystkich hostach...
    Na osiem godzin pracy cztery się siedziało i czekało aż sieciowiec
    wtyczki posprawdza.

    Dziękuje, postoję!

    --
    Darek

  • 16. Data: 2011-07-06 22:53:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Koncentryk jest dużo lepszym medium do budowy łącza punkt - punkt jak
    > skrętka.

    Dużo lepszym od czego? Bo skrętka, to się w zasadzie nie nadaje do
    niczego innego niż punkt-punkt.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2011-07-07 07:26:58
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 07 Jul 2011 00:46:21 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > kaszaniła - i sieciowiec musiał przelecieć się po wszystkich hostach...
    > Na osiem godzin pracy cztery się siedziało i czekało aż sieciowiec

    Dawno temu, jako młody admin po przyjściu do nowej pracy wielokrotnie
    doświadczałem opisanego wyżej problemu. Przerobiłem ładnie sieć,
    uporządkowałem kable i ponieważ panie w księgowości były b. miłe, a kończyła
    się dniówka - poprosiłem je żeby opisały te kabelki - że ten do Krysi ten
    do Basi.

    Następnego dnia rano AWARIA! Wszystkie huby świecą kolizjami. Miernik w dłoń
    i do dzieła; okazało się że panie opisały kabelki, a karteczki przypięły do
    kabli... Zszywaczem...

    Ciesze się że nie poprosiłem ich o opisanie kabli zasilających...

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB