    From: Verox <a...@b...veroxsystems.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jest konwerter koncentryk->skretka ?
    Date: Thu, 7 Jul 2011 07:26:58 +0000 (UTC)

    On Thu, 07 Jul 2011 00:46:21 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Koncentryk jest dużo lepszym medium do budowy łącza punkt - punkt jak
    > skrętka. Mniejsze tłumienie na początek...
    > Problem z koncentrykiem polegał na tym ze magistrala eth składa się z
    > kawałków koncentryka miedzy hostami łączonych trójnikami. Pół biedy jak
    > nie kontaktowało łącze BNC magistrala - host bo tylko ten host wypadał,
    > ale na jeden host wypadały dwa złącza BNC w przebiegu magistrali. Przy
    > kilkudziesięciu hostach w sieci przeciętnie parę razy dziennie sieć się
    > kaszaniła - i sieciowiec musiał przelecieć się po wszystkich hostach...
> [...]

    Dawno temu, jako młody admin po przyjściu do nowej pracy wielokrotnie
    doświadczałem opisanego wyżej problemu. Przerobiłem ładnie sieć,
    uporządkowałem kable i ponieważ panie w księgowości były b. miłe, a kończyła
    się dniówka - poprosiłem je żeby opisały te kabelki - że ten do Krysi ten
    do Basi.

    Następnego dnia rano AWARIA! Wszystkie huby świecą kolizjami. Miernik w dłoń
    i do dzieła; okazało się że panie opisały kabelki, a karteczki przypięły do
    kabli... Zszywaczem...

    Ciesze się że nie poprosiłem ich o opisanie kabli zasilających...

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB