  • 1. Data: 2011-07-04 17:27:39
    Temat: Jest konwerter koncentryk->skretka ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy sa konwertery, ktore robia z normalnych kamer z podlaczeniem
    koncentrycznym, kamery IP ? Czyli wejscie cinch/BNC a wyjdzie RJ45.

    Fantom

  • 2. Data: 2011-07-04 17:33:02
    Temat: Re: Jest konwerter koncentryk->skretka ?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 04.07.2011 19:27, Fantom wrote:

    > Czy sa konwertery, ktore robia z normalnych kamer z podlaczeniem
    > koncentrycznym, kamery IP ? Czyli wejscie cinch/BNC a wyjdzie RJ45.

    Takie coś nazywa się videoserver. Nieopłacalne. Ale np. kamery messoa (z
    pamięci: NIC-950) to zwykłe kamery analogowe z bardzo dobrym
    videoserverem na osobnej płytce.

    Mirek.

  • 3. Data: 2011-07-04 19:27:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Fantom napisał:
    > Witam
    > Czy sa konwertery, ktore robia z normalnych kamer z podlaczeniem
    > koncentrycznym, kamery IP ? Czyli wejscie cinch/BNC a wyjdzie RJ45.

    Tobie nie chodzi o konwerter skrętka - koncentryk. Tobie chodzi o
    enkoder zamieniający analogowy sygnał wideo na cyfrową postać przestaną
    w protokole TCP/IP przez skrętkę ethernetową.

    Dla uściślenia - konwerter ethernetowy coax-utp zamienia sygnał
    _ethernetowy_ przesyłany koncentrykiem (tak - koncentrykiem, jeśli nie
    wiesz to ethernet kiedyś tylko koncentrykiem się przesyłało i oby te
    czasy nigdy nie wróciły). W początkach przechodzenia na skrętkę były to
    konwertery z koncentryka 50Ohm (stosowanego w sieciach ethernetowych),
    obecnie modne stają się konwertery skrętka - koncentryk 75ohm. Dlaczego
    - o tym za chwilę.

    Natomiast zamiana sygnału analogowego z kamery na sygnał cyfrowy wymaga,
    jak napisałem - znacznie inteligentniejszego urządzenia które przechwyci
    ramkę,zdigitalizuje, poskłada z niej bitmapę obrazu, ciąg takich
    zdigitalizowanych ramek przerobi ja jakiś typowy cyfrowy format
    strumienia wizyjnego (mjpeg, mpeg różnego autoramentu czy co tam kto
    jeszcze chce), oprawi w nagłówki TSP/IP. te w sadzi w pakiety
    ethernetowe i na skrętkę wyśle. Jak widać - dwie trzecie tego co robi
    kamera cyfrowa IP. I takie pudełka też są - szukaj pod hasłem "encoder IP".

    A czemu konwertery stp,-.coax na 75 ohm są ostatnio popularne? stawiamy
    nowy, cyfrowy rejestrator, wieszamy nową, cyfrową kamerę IP - a po
    drodze mamy kilkaset metrów starego ale zdrowego koncentryka - kładzenie
    jego trasą nowego przewodu skrętkowego mogłoby być droższe od nowej
    kamery. To się przy kamerze stawia konwerter wpychający sygnał
    wychodzący z kamery skrętką w istniejący koncentryk, przy rejestratorze
    drugi - przerabiający to co leci koncentrykiem na sygnał lecący skrętką
    żeby dało się go do rejestratora czy switcha podłączyć.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2011-07-04 20:59:23
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > Tobie nie chodzi o konwerter skrętka - koncentryk. Tobie chodzi o
    > enkoder zamieniający analogowy sygnał wideo na cyfrową postać przestaną
    > w protokole TCP/IP przez skrętkę ethernetową.

    Tak - jemu nie chodzi o konwerter skrętka-koncentryk, ale tak jak
    napisał: kamera analogowa z wyjściem BNC - kamera IP. I to jest dla
    wszystkich jasne.
    Swoją drogą podpisuję się pod życzeniem "żeby te czasy nie wróciły" i
    dziękuję (poważnie) za miniwykład o sensowności stosowania obecnie
    konwerterów skrętka/bnc.
    U nas w firmie po pierwszych próbach z koncentrykiem dla video
    przerzuciliśmy się na skrętkę. Zasięg wzrósł z 200 na prawie 2000 m.
    Nikt już więcej nie wpadł na pomysł stosowania koncentryka. Było to
    paręnaście lat temu. Ale my potrzebowaliśmy zawsze zasięgu 500-2000 m.
    Mniejsze nam nie były potrzebne.
    W telewizji przemysłowej, gdzie te 200 m wystarczało to, faktycznie
    kładzione były koncentryki. Teraz jakiś problem. Ale czy naprawdę nie ma
    sensu wyciągnąć starego kabla i wciągnąć UTP? Kiedyś ktoś będzie chciał
    dołączyć ethernetowy czujnik temperatury, czy czegokolwiek innego.
    Wystarczyłby switch, a tak - musi ciągnąć dodatkowy kabel.

    Pozdrawiam - BS

  • 5. Data: 2011-07-05 00:35:14
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 4 Jul 2011 19:27:39 +0200, "Fantom"
    <s...@s...poczta.onet.pl> wrote:

    > Czyli wejscie cinch/BNC a wyjdzie RJ45.

    i na odwrot

    to sie nazywa baloon, ktory de facto to transformator impedancji i
    stosuje sie wtedy aby sygnal z koncentryka puscic skretka, ale sygnal
    nadal jest analogowy.

    ale autorowi napewno nie o to chodzilo.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2011-07-05 04:06:43
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-04 19:27, Fantom pisze:
    > Witam
    > Czy sa konwertery, ktore robia z normalnych kamer z podlaczeniem
    > koncentrycznym, kamery IP ? Czyli wejscie cinch/BNC a wyjdzie RJ45.
    >
    > Fantom

    Dowolny Pecet, z kamer prezez koncentrator dajesz sygnal na np flyvideo
    i dalej juz puszczasz skretka. Nada sie do tego maly Alix.

  • 7. Data: 2011-07-05 06:53:27
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    a...@p...pl wrote:

    > i na odwrot
    >
    > to sie nazywa baloon, ktory de facto to transformator impedancji i
    > stosuje sie wtedy aby sygnal z koncentryka puscic skretka, ale sygnal
    > nadal jest analogowy.

    Jeżeli już, to balun (od balanced-unbalanced).
    Baloonem to sobie można najwyżej polecieć w przestworza.

    Pozdrawiam
    Portal

  • 8. Data: 2011-07-05 06:59:03
    Od: Marcin Kwiatkowski <m...@m...com>

    Dnia 05.07.2011 a...@p...pl <a...@p...pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > to sie nazywa baloon, ktory de facto to transformator impedancji i
    > stosuje sie wtedy aby sygnal z koncentryka puscic skretka, ale sygnal

    balun jak juz cos. Od BALanced UNbalanced :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kwiatkowski

  • 9. Data: 2011-07-05 08:01:44
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Takie coś nazywa się videoserver. Nieopłacalne. Ale np. kamery messoa (z
    > pamięci: NIC-950) to zwykłe kamery analogowe z bardzo dobrym videoserverem
    > na osobnej płytce.

    No fakt - z 300 zl w gore.
    A pytanko : ile zyl wykorzystuje kamera IP do transmisji ? 1 czy 2 pary ?
    Mam doslownie z 5 m kabla koncentryka do kamery. a kamera bedzie chyba IP. I
    nie ma szans, aby ten kabel wymienic !! Szukam wiec rozwiazania posredniego
    (videoserwer, lub moze na koncentryku puszcze TCP/IP)

    Fantom

  • 10. Data: 2011-07-05 08:42:14
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 05/07/2011 09:01, Fantom wrote:

> [...]
    > IP. I nie ma szans, aby ten kabel wymienic !! Szukam wiec rozwiazania
    > posredniego (videoserwer, lub moze na koncentryku puszcze TCP/IP)

    Kamera IP potrzebuje minimum 2 pary.

    Mozesz przejsc na koncentryk 50ohm za pomoca mediakonwertera
    http://www.l-com.com/item.aspx?id=6316

    lub cos podobnego. Mozesz miec problem z dostepnoscia w Polsce bo to juz
    wymierajaca technologia.

    Pamietaj ze w sieciach uzywa sie koncentryka o impedancji 50ohm a w TV -
    75ohm. Na krotkich odcinkach powinno chodzic ale na dluzszych moze byc
    problem.

    c.