  • 11. Data: 2014-11-10 18:26:19
    Temat: Re: Jaki programator do AVR
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-11-10 11:46, Eryk pisze:
    > Czy te najtańsze są coś warte? :
    >
    > http://allegro.pl/programator-isp-usbasp-atmel-avr-t
    asma-win7-x64-i4717660530.html
    zwykły uspasp, jak koledzy poniżej opisali, bywają małe problemy w
    najnowszych windowsach. Ja takiego problemu nie mam.
    Kupiłem kiedyś na ebayu od chińczyka za 9pln, a teraz go zgubiłem gdzieś
    więc nieużywam ;)

    > http://allegro.pl/programator-usb-isp-atmel-avr-usba
    sp-windows-7-i4741658451.html
    jak kupisz na allegro, to będziesz klientem do czasu zakończenia aukcji.
    Potem mają Cię wszyscy w dupie.
    Jeżeli na taki programatorek chciałbym wydać prawie 50pln to ja
    osobiście już wolałbym kupić coś takiego:

    http://www.sklep.atnel.pl/pl/p/Programator-AVR-ATB-U
    SBASP-MkAvrCalculator/39
    dodatkowo masz soft przyjemny i niesamowite wsparcie na forum.
    Dla początkujących to fajna sprawa.

  • 12. Data: 2014-11-10 18:32:45
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-11-10 11:46, Eryk pisze:
    > Witam
    > Dopiero zaczynam z uC i muszę kupić jakiś programator na USB. Ma mieć
    > ISP, obsługiwać ATmegi i bez kłopotów działać z bascomem.

    Szkoda czasu na bascoma, ale to tylko moje zdanie.
    Jeżeli byś szukał czegoś do nauki jednak C, to dobra pozycja i od razu z
    programatorem do avr:
    http://www.sklep.atnel.pl/pl/p/Mikrokontrolery-AVR-J
    ezyk-C-Podstawy-programowania-PL-DVD-ATB-USBASP-MkAv
    rCalculator/78

  • 13. Data: 2014-11-10 22:14:15
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > W tym że usbasp uzywa nielegalnego trybu transmisji usb (nie pamiętam już
    > detali) który w windowsach > xp zostal obcięty i zależy od tego czy
    > hardware supportuje. Masz ruletkę zadziała albo nie. Najtańszy hub usb
    > zalatwia temat.

    Nielegalny tryb? Jakieś źródło? Nie spotkałem się z tymi problemami ani nie
    mogę ich wygooglać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2014-11-10 22:25:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-10 22:14, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Nielegalny tryb? Jakieś źródło? Nie spotkałem się z tymi problemami ani
    > nie mogę ich wygooglać.

    Tez nie mogę wygooglać ale o ile pamiętam urządzenie lowspeed nie może
    używać trybu bulk. Cokolwiek to znaczy. Dzialało tylko dlatego że
    większośc sterownikow była tolerancyjna.

    http://hackaday.com/2013/10/23/serial-usb-for-any-av
    r-microcontroller/

    Actually you can cheat. The problem is that the serial port uses burst
    transfers, which require full speed or better. However, some operating
    systems happily let a low speed device use bulk transfer. I seem to
    remember BSD and Windows made no problems about it (was not me who did
    the testing)

    i inne:

    All of the solutions so far require some hacking as MS disabled low
    speed bulk transfer in newer versions of Windows. They also require one
    to compromise security by disabling "Driver Signature Enforcement" in
    win x64.

  • 15. Data: 2014-11-10 22:57:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Nov 2014 18:32:45 +0100, Jawi <t...@p...com> wrote:
    > Szkoda czasu na bascoma, ale to tylko moje zdanie.

    Ale zobacz jaki jest popularny, szczególnie u starszych elektroników.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-11-10 23:04:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > All of the solutions so far require some hacking as MS disabled low
    > speed bulk transfer in newer versions of Windows.

    Dzięki, ale usbasp nie używa trybu bulk :) Wszystko odbywa się endpointem
    kontrolnym. A tam, gdzie bulk jest używany, można korzystać z obejścia:
    http://www.recursion.jp/avrcdc/lowbulk.html

    > They also require one
    > to compromise security by disabling "Driver Signature Enforcement" in
    > win x64.

    W Windows 8. W Viście i 7 można kliknąć żeby instalował mimo braku podpisu.
    Ogólnie problem dotyczy amatorskich urządzeń, do których autor nie załatwił
    podpisanego sterownika. Nie jest to stricte problem urządzeń opartych o
    V-USB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2014-11-10 23:08:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-10 23:04, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Dzięki, ale usbasp nie używa trybu bulk :) Wszystko odbywa się
    > endpointem kontrolnym. A tam, gdzie bulk jest używany, można korzystać z
    > obejścia: http://www.recursion.jp/avrcdc/lowbulk.html

    Niestety swoją wiedzę opieram na tekście z przed 4 lat który tłumaczył
    dlaczego nie działa na Viscie i ktorego jak na zlośc nie mogę odnaleźć.
    Na pewno bulk i aspusb pojawiały się w tym samym kontekście, być może
    stary firmware korzystał z tego.

  • 18. Data: 2014-11-10 23:09:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-10 22:57, Marek wrote:
    > Ale zobacz jaki jest popularny, szczególnie u starszych elektroników.

    Zapewne z tych samych powodow co '51, czyli odległych od powodów
    technicznych.

  • 19. Data: 2014-11-11 02:06:35
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-11-10 22:57, Marek pisze:
    > szczególnie u starszych elektroników.
    no właśnie, a kolega wątkotwórca chce zaczynać.
    Z tą popularnością bym nie przesadzał w tych czasach.
    Każdy język dobry jeśli prowadzi do celu jaki chcemy osiągnąć. Ale żeby
    się dzisiaj uczyć bascoma? no nie wiem.

  • 20. Data: 2014-11-11 12:43:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale żeby się dzisiaj uczyć bascoma? no nie wiem.

    Bascoma nie trzeba sie jakos specjalnie uczyc, wszystko proste jak sama
    nazwa wskazuje - Basic. Pomrugac ledem, wyslac cos na LCD (nawet
    graficzny), puscic/odczytac cos z powszechnie uzywanych magistral i cala
    masa innych gotowych przejrzystych polecen. Jesli nie potrzeba jakis
    skomplikowanych obliczen, to kazda inna rzecz da sie zrobic na Bascomie
    prosciej niz w C i wystarczy rzucic okiem na program, zeby wiedziec o co
    w nim chodzi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa