  • 41. Data: 2010-12-16 13:05:35
    Temat: Re: Jaki j?zyk - ceny?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 16 Dec 2010 04:37:10 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Inna z kolei możliwość jest taka, że programista bez doktoratu użyje
    >wielu semaforów (czy czego tam) i program zrobi deadlocka.

    Owszem. Dlatego tzreba wiedziec jak takie problemy rozwiazywac. A
    akurat rozwiazanei tego zadanka ktore zadalem nie jest takie proste

    A.L.

  • 42. Data: 2010-12-16 14:09:43
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Dec 16, 1:33 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > OK. Moze za stanowczo powieziane. Moze sie okazac ze facio znajacy
    > jezyki funkcyjne bedzie bral 3 razy wiecej pieneidzy niz Joe Shmoe
    > programujacy w Javie.

    A teraz się jak najbardziej zgadzam. Co nawet byłoby sprawiedliwe i
    pożądane, zwłaszcza że w naszej branży niezbyt często wynagrodzenie
    idzie w parze z wiedzą.

  • 43. Data: 2010-12-16 14:15:14
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Dec 16, 11:17 am, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:

    > Assembler? To już chyba było.

    Nie popadajmy w skrajność. Można być przyjaznym dla maszyny nie będąc
    jednocześnie aż tak niskopoziomowym.

    To jest dobre na lekcje historii:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Steelman_language_requi
    rements

    > "Funkcyjny"!

    Funkcjonalny.

    > Funkcjonalne języki, w przeciwieństwie do języków niefunkcjonalnych
    > (Brainf*ck anyone?) dają jednak jakieś możliwości.

    Jakie?

    Ponownie to samo pytanie: dlaczego nie wygrały tych zawodów o T1000?
    Może jednak nie dają tych możliwości, co wszyscy myślą, że dają?

  • 44. Data: 2010-12-16 14:20:03
    Od: A.L. <l...@a...com>

    A startowaly?...

    A.L.

  • 45. Data: 2010-12-16 14:33:12
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > Owszem. Dlatego tzreba wiedziec jak takie problemy rozwiazywac. A
    > akurat rozwiazanei tego zadanka ktore zadalem nie jest takie proste
    >
    > A.L.

    Widze, ze nie jest trywialne... Pomysle wieczorem.

    Ale w F# / Scali to niby kilka linijek bedzie?

  • 46. Data: 2010-12-16 14:45:53
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciej Sobczak"
    >Nie popadajmy w skrajność. Można być przyjaznym dla maszyny nie będąc
    >jednocześnie aż tak niskopoziomowym.

    Nie można. Każda forma niebędąca kodem maszynowym jest nieprzyjazna
    i musi być tłumaczona na postać wynikową.

    >Funkcjonalny.

    Funkcjonalna może być kurtka z pierdyliardem kieszeni.
    Nie róbmy na siłę kalki z angielskiego. (patrz cholerna "technologia").

    >Jakie?

    Skoro niektóre są funkcjonalne, to inne muszą być niefunkcjonalne.

    >Ponownie to samo pytanie: dlaczego nie wygrały tych zawodów o T1000?
    >Może jednak nie dają tych możliwości, co wszyscy myślą, że dają?

    Odpowiem pytaniem na pytanie - dlaczego w tym roku w F1 wygrał człowiek
    z nazwiskiem zaczynającym się na "V"? Może jednak inne litery nie dają
    takich możliwości?

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 47. Data: 2010-12-16 16:31:28
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Nie

    A.L.

  • 48. Data: 2010-12-16 20:35:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.12.2010 13:17, A.L. pisze:
    > Gdy procesory beda mialy 64 jadra, nie da sie ich programwoac w C++
    > czy Jave. Ani nawet w Adzie. Potzrebny jest nowy paradygmat. Nat tym
    > paradygmatem ludzie pracuja.
    To już było:
    http://en.wikipedia.org/wiki/SPARC_T3#Features
    16 rdzeni/128 wątków wspieranych przez hardware na jednym procesorze.

    Power5 było 2 rdzeniowe i pozwalało na łączenie do 64 procesorów - czyli
    128rdzeni.

    Model producent-konsument sprawdzał się na nich całkiem nieźle - nie
    widzę, dlaczego by nie miał.

    Karty graficzne mają już teraz tysiące rdzeni - programuje się je w
    języku C-like.

    Michoo

  • 49. Data: 2010-12-16 20:35:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.12.2010 02:37, Mariusz Marszałkowski pisze:
    > To chyba jest niemozliwe, zaden kompilator ani JIT nie moze
    > przewidziec
    Może działać adaptacyjnie.

    > kosztow wykonania bardziej skomplikowanych kawalkow kodu - inne dane
    > to inny czas. Poza tym jak bylby narzut czasu na pomiary i
    > przeprowadzanie
    > takiej statysytki?
    A performance counters? Wtedy dane zbierają się prawie "za darmo".

    P.S.
    Na zajęciach widziałem sytuację w javie, gdzie funkcja z ordynarną pętlą
    opóźniającą for(int i=0;i<100000000;i++); wykonywała się pierwsze 2 razy
    wolno a potem przyspieszała kilkaset razy ;).

    Michoo

  • 50. Data: 2010-12-16 21:00:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.12.2010 00:03, A.L. pisze:
> [...]
    >
    > Dane sa sekcje krytyczne A, B, C, D, E, F
    >
    > Maja one nastepujace wlasiciwosci
    >
    > A ~ B (gdzie ~ nalezy czytac "wzajemnie sie wyklucza"

    1. Wypisujemy zależności (czyli jakie sekcje muszą być puste, żeby można
    było wejść do danej:
    A: A,B,C
    B: A,B,D,E
    C: A,C,D,F
    D: B,C,D
    E: B,E,f
    F: C,E,F
    2. Dajemy każdej sekcji jeden mutex i zakładamy pobieranie ich w
    kolejności alfabetycznej
    3. Robimy graf uszeregowalności konfliktowej i sprawdzamy, czy nie
    trzeba dodać dodatkowych, aby uniknąć deadlocka. (Nie chciało mi się
    rysować, ale "na oko" nie trzeba).

    Anyway, nie wiem, czy prostszym i szybszym rozwiązaniem nie byłby wątek
    managera o wyskim priorytecie, który by udostępniał poszczególne sekcje
    krytyczne w zależności od możliwości wejścia. (I pozwolił np. na
    wprowadzenie elastycznych priorytetów.)

    Michoo