  • 1. Data: 2010-12-09 15:35:10
    Temat: [lot] certyfikaty
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ludzie, czy Ktoś tu mógłby mi wyjaśnić o co chodzi z tymi certyfikatami?
    otaczają mnie ludzie którzy ciągle mówią coś o certyfikatach - zainstalować,
    odinstalować, zaktualizować... ale o co chodzi?

  • 2. Data: 2010-12-09 15:39:29
    Temat: Re: [lot] certyfikaty
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-12-09, identifikator: 20040501 <N...@g...pl> wrote:
    > ludzie, czy Ktoś tu mógłby mi wyjaśnić o co chodzi z tymi certyfikatami?
    > otaczają mnie ludzie którzy ciągle mówią coś o certyfikatach - zainstalować,
    > odinstalować, zaktualizować... ale o co chodzi?

    Ale o jakich certyfikatach mówisz? Bo jest wiele rodzajów, każdy z innej
    bajki...

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2010-12-09 16:01:19
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ale o jakich certyfikatach mówisz? Bo jest wiele rodzajów, każdy z innej
    > bajki...

    właściwie to nie wiem, chodzi o te certyfikaty instalowane w przeglądarkach
    które współpracują z różnego rodzaju kartami magnetycznymi (poprzez czytniki
    w kompach oczywiście) - nie chodzi mi o karty bankowe, chodzi o takie karty
    z certyfikatami do czegoś tam...

    oczywiście wiedza potrzebna na wczoraj...

    ogólnie jestem zielony w temacie... trochę szukałem, ale poza jakąś książką
    po angielsku nic nie znalazłem...

  • 4. Data: 2010-12-09 16:06:25
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-12-09, identifikator: 20040501 <N...@g...pl> wrote:

> [...]
    > z certyfikatami do czegoś tam...
    >
    > oczywiście wiedza potrzebna na wczoraj...

    To szukasz materiałów o infrastrukturze X.509 i tzw. certyfikatach SSL
    (prawidłowo: certyfikatach X.509, ale to najczęściej służy do połączeń
    SSL/TLS).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot