  • 1. Data: 2010-12-15 14:26:34
    Temat: Problem Hugona Steinhausa.
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    Hey

    Najpierw link:
    http://www.mif.pg.gda.pl/kmd/materialy/seminarium9/i
    nformatyka/jakRozgrywacTurniejeTenisowe.pdf

    A jesli mam turniej w ktorym relacja "byc lepszym" jest przechodnia
    z prawdopodobienstwem np. 90% i chcemy wylonic np. 20 najlepszych z
    powiedzmy 1000 zawodnikow to jak trzeba zorganizowac turniej, aby
    meczow bylo jak najmniej?

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie :)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-15 20:11:31
    Temat: Re: Problem Hugona Steinhausa.
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.12.2010 15:26, Mariusz Marszałkowski pisze:
> [...]
    > z prawdopodobienstwem np. 90% i chcemy wylonic np. 20 najlepszych z
    > powiedzmy 1000 zawodnikow to jak trzeba zorganizowac turniej, aby
    A z jakim prawdopodobieństwem chcesz ich wyłonić? (tzn zawsze będziesz
    miał 20 najlepszych z prawdopodobieństwem p - musisz określić p, albo
    przynajmniej jego rząd wielkości).

    Michoo

  • 3. Data: 2010-12-15 20:34:44
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 15 Gru, 21:11, Michoo <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A z jakim prawdopodobieństwem chcesz ich wyłonić? (tzn zawsze będziesz
    > miał 20 najlepszych z prawdopodobieństwem p - musisz określić p, albo

    Dosc dokladnie musze znac N najlepszych. Np. prawdopodobienstwo 0.999
    ze zbior N najlepszych jest taki sam jak po meczu kazdy z kazdym. Przy
    czym nie musze wiedziec jaki jest porzadek w tych N najlepszych. Jest
    jeszcze jedno zalozenie, ze jesli zawodnik X wygral z Y, to zawsze z
    nim bedzie wygrywal - jest 100% powtarzalnosc wynikow.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-16 03:10:02
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Dec 15, 9:34 pm, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Dosc dokladnie musze znac N najlepszych.

    Ale co to znaczy N najlepszych? N takich, co wygrają ze wszystkimi
    innymi (nie da sie). N takich, którzy przegrają najmniej meczy
    z pozostałymi? Jeśli nie mamy przechodniości wcale nie musimy mieć
    nawet jednego elementu najlepszego w sensie 'niepokonanego'.

    90% niewiele daje, nikt nie zabrania by zlosliwe
    relacje skupiły sie na szczycie.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 5. Data: 2010-12-16 04:02:37
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 16 Gru, 04:10, bartekltg <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > nawet jednego elementu najlepszego w sensie 'niepokonanego'.
    >
    > 90% niewiele daje, nikt nie zabrania by zlosliwe

    Jak to by najprosciej ujac....

    Mamy N zawodnikow. Robimy turniej kazdy z kazdym, czyli okolo
    1/2N^2 pojedynkow. Za wygrana dajemy 1 punkt, za remis 0 punktow,
    za przegrana -1. Sumujemy punkty kazdego zawodnika, sortujemy i
    wybieramy M zawodnikow z najwekszymi sumami. Jesli sumy
    akurat wyszly takie same, to wybierzemy M przypadkowych - nie
    stanowi to problemu.

    Problemem jest ogromna, bo kwadratowa ilosc pojedynkow, trzeba ja
    jakos zmniejszyc.

    Pomocna okolicznoscia jest fakt, ze relacja "lepszy" dosc czest jest
    przechodnia. Druga pomocna okolicznosc to fakt, ze wsord M
    wybranych zawodnikow nie jest wazna ich kolejnosc, pojedynczy
    zwyciezca nie jest wazny.Trzecia okolicznosc jest taka, ze
    wyniki pojedynkow sa zawsze takie same dla tej samej pary
    zawodnikow.

    Dziekuje za zainteresowanie.