  • 121. Data: 2010-12-29 16:42:13
    Temat: Re: Jaki język - ceny?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Maciej Sobczak wrote:

    > Ależ obie są przyjęte. Dawno temu.

    > Pierwotnie? Nie wiem, widziałem użycie "programowanie funkcjonalne" i
    > nie chce mi się sprawdzać, co było pierwsze.

    Wystarczy poszukać kto się tym pierwszy zajmował. Wg mojej wiedzy
    funkcyjny jest starszy od funkcjonalnego o pi*drzwi 20 lat. Choć
    dokładnie to mi się nie chce szukać.

    > Słabe. Ten przykład prowadzi do nieporozumień i nie jest przyjęty,
    > podczas gdy "programowanie funkcjonalne" nie prowadzi i jest przyjęte.
    > Słaba analogia.

    Język funkcjonalny prowadzi.

    BTW użycie słówka 'relewantny' czy 'autentykacja' też nie prowadzi do
    nie porozumień, a jest obrzydliwe i zaśmieca język.

    > Nie.
    >
    > Po pierwsze primo, użycie "programowanie funkcjonalne" jest przyjęte i
    > używane przez ludzi, którzy się tym zajmują. To też już podawałem.

    AFAIR, ich terminologia jest późniejsza od oryginalnej o naście/dziesiąt
    lat.
    Funkcjonalne widziałem u ludzi od Nemerle -- ale Nemerle to jest całkiem
    młody.

    > Po drugie primo, ja sądzę, że "programowanie funkcjonalne" to nie jest
    > kalka, tylko ma... polskie korzenie (!), więc nie może być kalką,
    > tylko właśnie nawiązaniem do pierwotnego terminu. I, uwaga uwaga, ten
    > argument też już kiedyś podawałem (i nikt nie znalazł kontrargumentu)
    > i właśnie teraz pokazałeś, że Tobie też nie chciało się tej dyskusji z
    > przeszłości poszukać.
    >
    > No i dlaczego miałbym znowu to wszystko powtarzać? Bo uparłeś się na
    > "programowanie funkcyjne" na zasadzie "bo tak"?

    Nie na zasadzie "bo tak", tylko dlatego, że jest jednoznaczny, nie
    zaśmieca języka i jest terminologią starszą.

    Język Java jest funkcjonalny ale nie funkcyjny :)

    > Owszem. Ale co ten potworek ma do "programowania funkcjonalnego",
    > który jest przyjętym terminem? Chodzi o to, że Ty też nie masz
    > rzeczowych argumentów i wymyślasz niepowiązane analogie? Spoko, nikt
    > Cię za to nie zabije...

    Podałem konkretne, jak najbardziej rzeczowe, argumenty. Nie chce mi się
    ich już powtarzać. A że ty uparłeś się by je zignorować... cóż... nikt
    Cie nie zabije :)

    pzdr
    \SK

  • 122. Data: 2010-12-29 17:42:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 29 Dec 2010 17:42:13 +0100, Sebastian Kaliszewski

    http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Programo
    wanie_funkcyjne

    A.L.