  • 1. Data: 2010-12-09 07:48:15
    Temat: DRM
    Od: ds <a...@e...pl>

    Pomocy droga grupo

    Potrzebuję materiałów jak zabezpieczać pliki systemem DRM, z poziomu serwisu
    (php być może cgi). Nie wiem jak to ugryźć.

    ds

  • 2. Data: 2010-12-09 10:51:05
    Temat: Re: DRM
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-12-09, ds <a...@e...pl> wrote:
    > Pomocy droga grupo
    >
    > Potrzebuję materiałów jak zabezpieczać pliki systemem DRM, z poziomu serwisu
    > (php być może cgi). Nie wiem jak to ugryźć.

    Drogi pytający, DRM to jedna z najgłupszych rzeczy jakie możesz zrobić
    swoim użytkownikom; sekcja "DRM i piractwo" tego artykułu:
    http://mmazur.7thguard.net/2010/11/19/jak-placi-to-n
    ie-piraci/

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2010-12-09 12:24:22
    Od: ds <a...@e...com>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Drogi pytający, DRM to jedna z najgłupszych rzeczy jakie możesz zrobić
    > swoim użytkownikom; sekcja "DRM i piractwo" tego artykułu:
    > http://mmazur.7thguard.net/2010/11/19/jak-placi-to-n
    ie-piraci/

    Wiem, nie lubimy DRM. Ale klient chce DRM i nic innego - stąd pytanie o
    implementację.

    ds

  • 4. Data: 2010-12-09 14:25:16
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 9 Dec 2010 10:51:05 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    >Drogi pytający, DRM to jedna z najgłupszych rzeczy jakie możesz zrobić
    >swoim użytkownikom; sekcja "DRM i piractwo" tego artykułu:
    >http://mmazur.7thguard.net/2010/11/19/jak-placi-to-
    nie-piraci/

    Tak, wszystko powinno byc nasze, wspolne. Zony tez

    A.L.

  • 5. Data: 2010-12-09 14:28:52
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <idqlnm$sc5$1@news.onet.pl> ds napisal(a):

    ie-piraci/

    > Wiem, nie lubimy DRM. Ale klient chce DRM i nic innego - stąd pytanie o
    > implementację.

    Nawet nie napisałeś co chcesz zabezpieczyć, czy też co
    Twój klient chce osiągnąć. DRM to tylko ogólna nazwa.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 6. Data: 2010-12-09 14:39:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    A.L. pisze:

    ie-piraci/

    > Tak, wszystko powinno byc nasze, wspolne. Zony tez

    Nie wszystko powinno być wspólne, ale idiotyczne zabezpieczenia
    sprawiają, że często program jest niewygodny w użyciu, natomiast piraci
    i tak sobie z zabezpieczeniami radzą. Największe problemy mają ludzie,
    którzy zakupili program... Przez pewien czas sam miałem sytuację, że
    miałem legalnie kupiony program i musiałem posiłkować się krakiem, bo
    program wymagał obecności płyty w napędzie podczas pracy... Problem w
    tym, że do pracy wystarczał mi netbook, a że lżejszy w podróży to z nim
    podróżowałem, jeden problem, nie ma on fabrycznie napędu cd ani dvd...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2010-12-09 16:30:01
    Od: ds <a...@e...pl>

    Piotr M Kuć wrote:

    > Nawet nie napisałeś co chcesz zabezpieczyć, czy też co
    > Twój klient chce osiągnąć. DRM to tylko ogólna nazwa.

    Fakt, zabezpieczane mają być pdf-y. Pierwszy raz mam styczność z DRM i muszę
    obmyślić co i jak, automatem czy nie, czy to kosztuje czy nie, itp. Klient
    chce żeby to było php, może nawet jako komponent do jakiejś joomli, chociaż
    może go przekonam do pythona.

    ds

  • 8. Data: 2010-12-09 19:46:30
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 09 Dec 2010 14:25:16 -0000, A.L. <l...@a...com> wrote:

    ie-piraci/

    > Tak, wszystko powinno byc nasze, wspolne. Zony tez

    Poglądy polityczne nie mają wpływu na to jak trudne jest kopiowanie danych
    cyfrowych. Technologii nie "odwynajdzie" ani populizm, ani ustawodawstwo,
    ani tupanie nóżką.

    DRM -- niezależnie od tego, czy to się komuś podoba, czy nie -- zawsze da
    się złamać i nigdy nie będzie dawał swobody użytkownikowi. Inne opcje są
    matematycznie/logicznie niemożliwe i nic na to nie poradzi milion
    łysiejących prezesów, nawet jakby bardzo bardzo bardzo chcieli i cały ich
    biznes zależał od tego.

    DRM udaje system kryptograficzny, w którym Alice pozwala zdekodować plik
    Bobowi, ale tak, żeby Eve nie mogła zdekodować tego pliku. To by było
    perfekcyjnie możliwe, gdyby nie to, że w DRM Bob i Eve to ta sama osoba
    (tylko widziana z różnej perspektywy ustaw i umów, które nie mają żadnego
    oparcia w kryptografii -- zera i jedynki nie wiedzą w jakim są kraju i kto
    za nie zapłacił).

    Pozostaje tylko kupa sztuczek mających na celu podanie klucza
    użytkownikowi tak, żeby go nie znalazł, ale żeby oprogramowanie jemu dane
    mogło znaleźć klucz. I dla utrudnienia oprogramowanie też jest pod
    kontrolą użytkownika.

    Oprogramowanie z DRM musi być skomplikowane i wrogo nastawione do
    użytkownika, żeby maksymalnie utrudnić analizę programu i wydobycie
    klucza. I to oprogramowanie musi odmawiać współpracy z jak największą
    ilością urządzeń i innych programów, bo każdy z nich teoretycznie ma
    możliwość zrobienia kopii zdekodowanych danych.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 9. Data: 2010-12-09 22:36:28
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 09/12/2010 16:30, ds wrote:

    > Fakt, zabezpieczane mają być pdf-y. Pierwszy raz mam styczność z DRM i muszę

    http://www.adobe.com/products/digitaleditions/

    B.

  • 10. Data: 2010-12-09 22:39:19
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 09/12/2010 16:30, ds wrote:

> [...]
    > chce żeby to było php, może nawet jako komponent do jakiejś joomli, chociaż

    aaa, jeżeli chodzi o PDFy generowane dla użytkownika na www, to możesz
    na stopce każdej strony umieścić informację o licencji dla konkretnego
    użytkownika (z nazwiskiem i czasem wygenerowania). Niedoskonałe, ale
    powstrzyma pochopne wykonanie "kopii dla publiczności".

    B.