    From: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki PC do 1500zl
    Date: Tue, 20 Apr 2010 10:44:28 +0200

    Grzegorz Prędki wrote:

    > Nie wiem jak teraz, ale w czasach jeszcze P4 i podstawki 478 zlozylem
    > sporo biurowych komputerow na plytach Asrocka. Normlana praca biurowa -
    > 8h/5 dni w tygodniu. Na jakies 120-130 zestawow do serwisu wrocily (z
    > powodu walnietej plyty) dwie sztuki.

    A moja znajoma kupiła synowi komputer (na asusie nawet) w sklepie
    składakowym, w którym po paru tygodniach użytkowania strzeliło coś jak z
    rewolweru i przestał się otwierać DVD. Zadzwoniła do mnie po pomoc, po
    rozebraniu napędu okazało się że płyta rozpadła się w drobny mak. Znajoma
    powiosłowała z tym do sklepu, który reklamacji oczywiście nie uznał, bo nie
    odpowiadają za to że płyta była wadliwa, ale sprzedali oczywiście drugi
    taki sam napęd. Nie minął tudzień jak to samo stało się w drugim napędzie.
    Potem przeczytałem gdzieś przypadkowo że napędy z tej serii miały jakieś
    luzy na łożyskach czy skrzywione osie i biły, co skutkowało po jakimś
    czasie rozpadnięciem się płyty przy dużych prędkościach.
    Druga sprawa - ponieważ znajoma miała na komputer limit kasy z PFRONU (syn
    jest niepełnosprawny) trochę wyższy niż cena komputera, sklep zaproponował
    że do tego standardowego komputera wsadzi lepszy procesor, na co się
    zgodziła. Niestety lepszy procesor żarł więcej prądu i nie wyrabiał się
    zasilacz, co skutkowało okresowym zawieszaniem się komputera w najmniej
    oczekiwanych momentach. Poza tym, gniazda USB na panelu przednim działały w
    prędkości standardu USB 1.1, bo kabel z płyty głównej do panelu obudowy był
    nieekranowany i za długi. No i nie mówiąc już o tym że wentylatory od
    chińczyka po dolarze za sztukę, już po kilku miesiącach wyły w tym kompie
    jak opętane.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających