  • 11. Data: 2013-05-12 21:53:50
    Temat: Re: Jaki NAS do backupu, osiągi nieistotne
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 12 May 2013 21:38:32 +0200, p0li napisał(a):

    > a możesz coś napisać o tym? dużo jest roboty? trzeba lutować?

    Eeee... lutowac tylko w jednym wypadku, jesli szukanie odpowiedniego* modulu
    bedzie trwalo miesiac i bedzie to luty ;-)

    Czyli wkladasz w slot jak w kompie, moduly SODIMM, laptopowe, 5 minut roboty
    :-)

    *) dzialaja okreslone moduly wyszczegolnione przez producenta, dzialanie
    modulu spoza tej listy to ruletka.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2013-05-12 21:54:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Maj, 21:27, "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-
    spamu.com> wrote:
    > Dlaczego 2-dyskowce?
    > Dwa NASy 1-dyskowe wcale nie s dro sze ni jeden 2-dyskowy (prosz si
    > nie czepia groszy), a o wiele bezpieczniejsze.

    Chyba żeby zminimalizować ilość złomu, to nie jest jakaś krytyczna
    sprawa z tym backupem, wydaje mi się że taki dwudyskowy nas oraz raz w
    miesiącu zgranie na jakiś dysk usb wystarczy żeby spać spokojnie :>

    L.

  • 13. Data: 2013-05-13 08:28:27
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    p0li nabazgrał(a):

    > pisałem na priv ale chyba nie doszło
    > mam linksysa nas-200 z dwoma dyskami 1,5TB do wzięcia za 6set

    Miałem to ... po 3 dniach oddałem i węcej tego nie chcę.

  • 14. Data: 2013-05-13 08:32:42
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Lisciasty nabazgrał(a):

    > QNAP 2-Bay TurboNAS
    > SYNOLOGY DS211 2-bay

    Oba ta sama klasa więc co bardziej się podoba, obecnie Qnap wprowadza nowy
    system w wer. 4.0 i wygląda podobinie do Synology oraz bardzo dużo nowości
    bo kiedyś soft Synology był lepszy (hardware podobny)

    http://www.qnap.pl/index_qnap_firmware_40.php

    Jak nie chcesz problemów bierz coś z tego (mam w użyciu oba systemy)

  • 15. Data: 2013-05-13 08:38:37
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-05-13 08:28:27 niejaki Chris napisał:
    > p0li nabazgrał(a):

    > Miałem to ... po 3 dniach oddałem i węcej tego nie chcę.

    no widzisz - a u mnie przelatał ponad 6 latek na szafie - bezawaryjnie
    przeżył 2 zmiany dysków i pewnie do teraz by chodził
    ale trafił się netgear z większymi dyskami

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 16. Data: 2013-05-13 08:39:57
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-05-12 21:53:50 niejaki R.e.m.e.K napisał:
> [...]
    > :-)
    >
    > *) dzialaja okreslone moduly wyszczegolnione przez producenta, dzialanie

    aha - dzięki za informacje - jeszcze szybkie pytanko - moduł pamięci
    dokładasz czy zamieniasz?

  • 17. Data: 2013-05-13 08:44:57
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    p0li nabazgrał(a):

    > no widzisz - a u mnie przelatał ponad 6 latek na szafie - bezawaryjnie
    > przeżył 2 zmiany dysków i pewnie do teraz by chodził
    > ale trafił się netgear z większymi dyskami

    Może na zły model trafiłem ale na dzień dobry hałas tego linksysa mnie
    dobił, kiepskie oprogramowanie bez porównania do Qnapa i Synology nie mówiąc
    o osągach ale to jak prównać poloneza do ferrari choć ferrari jest głośne :)

  • 18. Data: 2013-05-13 09:18:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 13 May 2013 08:39:57 +0200, p0li napisał(a):

    > aha - dzięki za informacje - jeszcze szybkie pytanko - moduł pamięci
    > dokładasz czy zamieniasz?

    No wlasnie, poprzednio nieprecyzyjnie sie wyrazilem uzywajac liczby mnogiej.
    Moj NAS w wersji v1 posiada jedno gniazdo na modul, wiec zamieniam. Jak ma
    v2 nie wiem. W kazdym razie dostep jest latwy (4 srubki i klapka), producent
    nie robi sztucznie "pod gorke".

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 19. Data: 2013-05-13 10:54:40
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-05-13 08:44:57 niejaki Chris napisał:
    > Może na zły model trafiłem ale na dzień dobry hałas tego linksysa mnie

    faktycznie - bezgłośny to on nie jest - ale ten cichy gwizd fajnie mni
    eusypiał :)

    > dobił, kiepskie oprogramowanie bez porównania do Qnapa i Synology nie mówiąc

    alez oczywiście - jak chcesz mieć komban - kupujesz kombajn i płacisz za
    kombajn
    chcesz mieć proste urządzenie - kupujesz proste urządzenie i płacisz 1/5
    tego co za kombajn

    > o osągach ale to jak prównać poloneza do ferrari choć ferrari jest głośne :)

    do wypuszczania filmów fullhd po sieci w zupełności wystarczał - reszta to
    przerost formy do domowych zastosowań
    na prawdę nie robi mi różnicy czy film będzie sie kopiował 3 minuty czy 6

  • 20. Data: 2013-05-13 10:55:45
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-05-13 09:18:10 niejaki R.e.m.e.K napisał:

> [...]
    > v2 nie wiem. W kazdym razie dostep jest latwy (4 srubki i klapka), producent

    no to fajnie - popatrzę sobie w wolnej chwili
    jeszcze raz dzięki :)