  • 1. Data: 2013-05-11 15:08:36
    Temat: Komputer długo się włącza po nocy
    Od: p...@g...com

    Problem dotyczy komputera stacjonarnego z Core 2 Duo / 1 GB RAM.
    Problem:
    - wczoraj o 18 wyłaczam komputer
    - od wczoraj od 18 do dzis do rana komputer stoi wylaczony
    - dzis rano próbuję włączyć komputer, ciemno na ekranie (jakby brak sygnału), w
    obudowie słychać że coś pracuje, ale na ekranie ciemno. Wyłączamy. Włączamy.
    Zaskakuje
    - jeżeli komputer wyłączę teraz i włączę za minutę, komputer włącza się normalnie
    Komputer leci przez UPS, przez UPS leci też monitor i router i z nimi wszystko jest w
    porządku jeżeli chodzi o włączanie.
    Nie dysponuję miernikiem. Sprawdziłem napięcia poprzez HWiNFO i nie tylko. 3,3
    wygląda na za wysokie http://imgup.pl/di/0AZA/napiecia.png
    Zamówiłem już nowy zasilacz, wybrałem OCZ 500W.
    Proszę o opinię.

  • 2. Data: 2013-05-11 15:46:18
    Temat: Re: Komputer długo się włącza po nocy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Nie dysponuję miernikiem. Sprawdziłem napięcia poprzez HWiNFO i nie tylko. 3,3
    > wygląda na za wysokie

    Spójrz na 12V.

  • 3. Data: 2013-05-11 16:05:07
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    p...@g...com wrote:
> [...]
    wygląda na za wysokie http://imgup.pl/di/0AZA/napiecia.png
    > Zamówiłem już nowy zasilacz, wybrałem OCZ 500W.

    Miałem tego typu problemy z komputerami nie odpornymi na wilgoć.
    Co jakiś czas generalne odkurzanie z pędzelkiem pomagało.

  • 4. Data: 2013-05-11 16:26:11
    Od: p...@g...com

    W dniu sobota, 11 maja 2013 15:46:18 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Spójrz na 12V.

    Tez jest za niskie lub za wysokie?

  • 5. Data: 2013-05-11 17:25:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    http://bit.ly/10pDjCd

  • 6. Data: 2013-05-11 18:53:12
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    - dzis rano próbuję włączyć komputer, ciemno na ekranie (jakby brak
    sygnału), w obudowie słychać że coś pracuje, ale na ekranie ciemno.
    Wyłączamy. Włączamy. Zaskakuje

    może kondensatory (na płycie lub w zasilaczu) spuchły? Ale podobny objaw
    miałem też w komputerze z uszkodzonym dyskiem, jak postał trochę
    wyłączony, to później się długo (kilka minut) uruchamiał. Później
    działał dobrze.

  • 7. Data: 2013-05-11 21:02:49
    Od: p...@g...com

    W dniu sobota, 11 maja 2013 18:53:12 UTC+2 użytkownik mappl napisał:
> [...]
    >
    > miałem też w komputerze z uszkodzonym dyskiem, jak postał trochę
    >
    > wyłączony, to później się długo (kilka minut) uruchamiał. Później

    dysk jest ok, sprawdzałem SMART
    Zamowilem drugi zasilacz, tym razem ocz

  • 8. Data: 2013-05-12 00:04:58
    Od: p...@g...com

    W dniu sobota, 11 maja 2013 17:25:54 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > http://bit.ly/10pDjCd

    Normy dla +12V
    +12V | 5% | +11.40V | +12.00V | +12.60V
    Podczas gdy u mnie:
    minimum: 12,439, maksimum 12,513. Wszystko w porzadku.

    Normy dla +3,3V
    +3.3V | 4% | +3.16V | +3.30V | +3.43V
    minimum: 3,458, maksimum 3,459. Jest za wysokie.

  • 9. Data: 2013-05-12 01:30:02
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-05-11 16:05, Miroslaw Kwasniak pisze:
> [...]
    >
    > Miałem tego typu problemy z komputerami nie odpornymi na wilgoć.
    > Co jakiś czas generalne odkurzanie z pędzelkiem pomagało.

    Najlepiej odkurzaczem ze szczoteczką.

    --
    animka

  • 10. Data: 2013-05-12 09:54:34
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-05-11 15:08, p...@g...com pisze:
> [...]
    wygląda na za wysokie http://imgup.pl/di/0AZA/napiecia.png
    > Zamówiłem już nowy zasilacz, wybrałem OCZ 500W.

    Zobacz jeszcze bez UPS-a.

    miab