  • 1. Data: 2013-05-12 08:44:30
    Temat: Obudowy...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Czy obudowy na wiecej niz 3 dyski twarde 3,5 cala, montowane normalnie,
    poziomo, a nie pionowo bokiem, i na srubki a nie na zatrzaski (bo jak
    juz znajde obudowe na 4-6 hdd to tylko na zatrzaski) - to jest obecnie
    cos nieosiagalnego?

    Pomijam kosmiczne z wygladu (kanciaste, futurystyczne, podswietlane)
    obudowy typu gaming, choc i tam zwykle dyski na zatrzaski...

    heh :/

  • 2. Data: 2013-05-12 12:00:04
    Temat: Re: Obudowy...
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 12/05/13 08:44, Mr. Misio wrote:> Czy obudowy na wiecej niz 3 dyski
> [...]
    >
    > Pomijam kosmiczne z wygladu (kanciaste, futurystyczne, podswietlane)
    > obudowy typu gaming, choc i tam zwykle dyski na zatrzaski...

    Może coś takiego Cię urządzi:

    http://allegro.pl/backplane-chieftec-snt-3141-sata-4
    xsata-gw-rach-i3101111353.html

    dyski w kieszeniach są przykręcane.

    Przykręcanie dużej liczby dysków do obudowy wprowadza spore wibracje,
    które szkodzą samym dyskom. W firmie w której pracowałem był taki okres,
    że nie było tygodnia bez reklamacji dysku, okazało się, że gumowe
    podkładki pod śrubki rozwiązały problem.

    Drugi problem jaki masz w klasycznej obudowie to właśnie wymiana, po
    pierwsze trzeba zlokalizować zepsuty dysk, co może wymagać odczytania
    numeru seryjnego a więc żonglerki dyskami w ciasnej obudowie. Chyba
    właśnie dlatego takich obudów jest teraz mało.

    pozdr.
    w.

  • 3. Data: 2013-05-12 12:02:19
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-05-12 08:44, Mr. Misio pisze:
> [...]
    >
    > Pomijam kosmiczne z wygladu (kanciaste, futurystyczne, podswietlane)
    > obudowy typu gaming, choc i tam zwykle dyski na zatrzaski...

    O ile pamięć mnie nie myli,
    to po zdemontowaniu tych zatrzasków można normalne śruby wkręcić,
    więc to chyba nie jest problem?

    No chyba, że do dysków przykręcasz szyny, jak to Dell robi,
    nie wiem, czy obecnie niestety, bo na starym GX150 się zatrzymałem ;)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 4. Data: 2013-05-13 10:58:20
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Mr. Misio" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > poziomo, a nie pionowo bokiem, i na srubki a nie na zatrzaski (bo jak juz
    > znajde obudowe na 4-6 hdd to tylko na zatrzaski) - to jest obecnie cos

    wszyscy zdali sobie sprawe ze dyski montowane na boku sa czesto
    duzo lepiej chlodzone

    z obodow ktore ostatnio widzialem to wymagania twoje spelnia
    antec 900 - 6 miejsc z przykrecaniem

    osobiscie od dawna wybieram obudowy z duza iloscia miejsc 5.25
    i montuje dyski na SCYTHE HDD Stabilizer, jedyna wada to brak
    bezposredniego kontaktu dysku z blacha (wada ze wzgledow termicznych)
    wiec trzeba troche przeplywu powietrza miec...

  • 5. Data: 2013-05-13 10:59:44
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > obodow