  • 111. Data: 2013-05-23 14:53:31
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-05-23 14:06, gawfron pisze:
    > Jak widać, powszechnieje założenie że nie ma się prawa do rozporządzania
    > swoją własnością, nabytą za wypracowane środki płatnicze.
    > Życzę koledze Michałowi płacenia podatków od piwa w knajpie które akurat
    > kolega postawił, bo to w końcu wzbogacenie, i zakaz sprzedaży raz
    > nabytego samochodu czy laptopa. Z pewnością będzie szczęśliwy.

    Tu nie chodzi o powszechniejące założenie tylko o fakt, że w niektórych
    przypadkach to prawo naprawdę jest takie powalone. Ale to już
    rzeczywiście nie jest temat na tę grupę.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 112. Data: 2013-05-23 15:02:33
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Słyszałeś o czymś takim, jak sarkazm?

    To trzeba było dać na końcu ":)" :)

  • 113. Data: 2013-05-23 15:05:42
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Choćby nawet to co? Nagle wszystkie dostępne na X360 tytuły wezmą i
    > znikną? Grać nie będzie w co? :D

    Tu jest małe ale ... Sony cały czas utrzymuje support gier na stare konsole
    i tu raczej nie ma się co martwić przez parę lat za to MS zazwyczaj olewa
    ludzi i kończy support z grami i wszystko zależy od wydawców czy chce i
    opłaca im się robić to bez wsparcia MS

    > To w końcu jest jeszcze sens kupować X360/PS3 czy nie ma? :D

    X360 czy PS4 kosztują połowę tego co mają kosztować next geny ... zależy co
    kto potrzebuje ... ja mam ps3 i na 100% nie kupię od razu ps4 ale z czasem
    na pewno dodam do tego co mam ps4 do póki stary nie padnie na amen.

  • 114. Data: 2013-05-23 19:11:27
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

> [...]

    > kolega postawił, bo to w końcu wzbogacenie, i zakaz sprzedaży raz
    > nabytego samochodu czy laptopa. Z pewnością będzie szczęśliwy.

    Halo, halo - coś Ci się chyba pomylili postujący. To kolega Kosu pisał o
    zakazie przenoszenia prawa do oprogramowania czy nawet utworów
    audiowizualnych oraz teorie o darowiznach rzeczy ruchomych (w tym
    darowizny wykonanej, a nie tylko przyrzeczonej) w drodze umowy
    notarialnej i podatkach.
    Akurat na ten temat mam zupełnie inne zdanie i kibicuję KE oraz
    organizacjom chroniącym prawa konsumenckie (inaczej będziemy musieli
    akceptować coraz mniej praw - realnie to są umowy adhezyjne) i wcale nie
    cieszy mnie omijanie problemu przez Steam itp. podtykające nam pod nos
    "nie sprzedajemy Ci oprogramowania tylko usługę").
    Należy jednak zdecydowanie rozróżnić (od)sprzedaż egzemplarza utworu czy
    programu komputerowego wprowadzonego do obrotu na terenie UE
    (do czego mamy prawo, przynajmniej w teorii bo i tak często krępują nas
    de facto restrykcyjne DRMy) od użyczania egzemplarza tego programu, o
    czym była wcześniej mowa.

    --
    /MB

  • 115. Data: 2013-05-23 19:23:22
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-23 14:53, Przemysław Ryk pisze:

    > Choćby nawet to co? Nagle wszystkie dostępne na X360 tytuły wezmą i znikną?
    > Grać nie będzie w co? :D

    Zostaną błyskawicznie zdeprecjonowane przez produkcje tworzone na
    nexgeny i wydajne pecety nieskrępowane portami z konsolowych zabytków z
    2006 r, przynajmniej jeśli chodzi o młodych graczy dla których liczy się
    przede wszystkim grafika i inne wodotryski. O ile na PS3 jeszcze coś tam
    będzie powstawać (na PS2 premiery były jeszcze w ubiegłym roku) to na
    X360 pewnie nie, a w stare tytuły mało kto będzie chciał grać jak
    przyzwyczai się do nowości. Do tej pory stoi mi z dawnych czasów PS2 FAT
    3009 z początków jego kariery, ale grać na tym bym raczej teraz nie
    chciał przyzwyczajony do jakości AV tytułów które pojawiają się na
    współczesne pecety (w które i tak nie ma czasu grać) czy nawet na
    konsole obecnej generacji z ich mankamentami technicznymi.
    No a na konsole raczej nie ma takich perełek jak nieśmiertelny Panzer
    General II oparty o hexy czy seria Supreme Ruller, gdzie grafika ma
    trzeciorzędne znaczenie - konsole po prostu nie mają odpowiedniego
    interfejsu do tego typu gier, bo nie wyobrażam sobie grania w powyższe
    padem.

    > To w końcu jest jeszcze sens kupować X360/PS3 czy nie ma? :D

    Dla dziecka na prezent? Tak średnio biorąc pod uwagę że pewnie za pół
    roku będzie pewnie jęczał o nexgena, "bo koledzy mają i jest taki
    super". Za to po premierze nexgenów sam się zastanawiam czy nie kupić
    PS3 z myślą przede wszystkim o DVD (stacjonarny bluray upscaluje DVD tak
    sobie) - ale to jak ceny spadną w stosunku do obecnych.

    > Pożyjemy zobaczymy. :)
    >
    > Aczkolwiek mam dziwne wrażenie, że w niniejszym wątku najważniejszym będzie
    > ,,bo koledzy mają"...

    A to zupełnie inna sprawa i nawet o tym samym wyżej wspomniałem.

    --
    /MB

  • 116. Data: 2013-05-23 20:31:04
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-23, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
    > A nigdy nie miałeś gry, w którą lubisz po prostu od czasu do czasu pograć?

    No to przecież napisałem: "jedną (...) w którą tłukłem regularnie".

    > Mam ich zainstalowanych w sumie kilkadziesiąt, z czego spora część to
    > nieduże gry po kilkadziesiąt MB. Kilka mam takich po 4-10 GB na dysku.

    No to jak masz kilkadziesiąt gier i grasz co 2-3 dni, to średnio
    konkretny tytuł odpalasz kilka razy w roku. Kilka razy w roku po 0.5h.
    Nie wydaje mi się, żebyś należał do grupy istotnej statystycznie.

    Ja również gram mało - jak nie mogę zasnąć, jak nie mam siły na nic
    sensownego i tak dalej. Mam na kompie aktualnie dokładnie jedną grę
    (Neverwinter Online). Znudzi mi się, to zainstaluję sobie inną albo
    w ogóle przestanę grać (kiedyś to w końcu nastąpi).

    Może to być także kwestia różnych gier. NFS rzeczywiście nadaje się
    do takiego odstresowywania. RPG się do tego nie nadają, a ja raczej
    wybieram takie tytuły.

    > I teraz połącz to z Twoją metodą - max 3 gry naraz i co chwilę
    > reinstalacja gier, żeby nie mieć naraz więcej. Co najmniej trochę
    > niewygodne.

    Też byłem dzieckiem, też dużo grałem i też mi się gry nudziły. I jakoś
    dało się żyć. No ale było to w czasach, gdy dysk był kilkukrotnie
    większy od płyty CD, więc nie było wielkiego wyboru.

    Ja jednak trzymałbym się różnicy w grach. Jakby się Twoje dziecko
    uzależniło od jakiegoś WoWa, to pewnie niczego innego by nie odpalało.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 117. Data: 2013-05-23 20:32:57
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-23, Chris <c...@s...pl> wrote:
    > W Diablo 3 gram już ponad rok do tego mam zainstalowanego Warcrafta3 (ile to
    > już ma lat ??) Częstow wrcam też do SCII i HOMM6 więcej gier w sumie nie
    > używam dłużej niż tydzień.

    *Zazwyczaj*
    Ja miałem Morrowinda zainstalowanego 8 lat i to naprawdę o niczym nie
    świadczy. Większość ludzi korzysta z gier krócej.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 118. Data: 2013-05-24 00:13:22
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 23 May 2013 15:02:33 +0200, Chris napisał(a):

    > Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > To trzeba było dać na końcu ":)" :)

    Bez tego nie jest do wychwycenia? Seriosuly?

    [ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
    [ (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ]

  • 119. Data: 2013-05-24 08:49:00
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-05-23 20:31, Kosu pisze:

    > No to jak masz kilkadziesiąt gier i grasz co 2-3 dni, to średnio
    > konkretny tytuł odpalasz kilka razy w roku. Kilka razy w roku po 0.5h.
    > Nie wydaje mi się, żebyś należał do grupy istotnej statystycznie.

    To możliwe, że tylko kilka razy w roku odpalam niektóre gry. Niektóre
    odpalane są raz na tydzień. Wiele zależy od humoru dziecka ;). Ale przy
    jego zmienności, to musiałbym średnio raz na tydzień instalować jakąś
    grę i deinstalować inną, żeby spełnić jego oczekiwania i mieć naraz
    tylko 3 gry. I to by było po prostu bez sensu.
    Sam też gram raz na czas w jedną z średnio 10 gier, które mam
    zainstalowane. Głównie samochodowe, bo takie lubię. W każdej są inne
    trasy, inne samochody i nieco inny typ rozgrywki, więc każda z nich ma
    swoje zalety, stąd też wybieram je różnie, a nie gram ciągle w to samo.

> [...]
    > (Neverwinter Online). Znudzi mi się, to zainstaluję sobie inną albo
    > w ogóle przestanę grać (kiedyś to w końcu nastąpi).

    Będziesz miał dziecko, to wrócisz do grania ;)

    > Też byłem dzieckiem, też dużo grałem i też mi się gry nudziły. I jakoś
    > dało się żyć. No ale było to w czasach, gdy dysk był kilkukrotnie
    > większy od płyty CD, więc nie było wielkiego wyboru.

    Jak ja byłem dzieckiem to się grało w jedną/dwie gry dziennie, bo
    wczytywała się 15 minut do godziny z kasety ;). Co nie zmienia faktu, że
    gier też miałem kilkadziesiąt, albo i kilkaset na tych kasetach. Tylko,
    że wtedy nie było mowy o instalacji gry.

    > Ja jednak trzymałbym się różnicy w grach. Jakby się Twoje dziecko
    > uzależniło od jakiegoś WoWa, to pewnie niczego innego by nie odpalało.

    A widzisz, jednak ;).

  • 120. Data: 2013-05-24 09:04:49
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-05-23 19:23, Michal pisze:

    > Dla dziecka na prezent? Tak średnio biorąc pod uwagę że pewnie za pół
    > roku będzie pewnie jęczał o nexgena,

    Może zadam śmieszne pytanie, ale zupełnie na poważnie. Co to są te
    nexgeny? Sprawdzałem w sieci i to co znalazłem jakoś mi nie pasuje do
    konsol, o których była mowa ;).