    From: Michal <s...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Date: Thu, 23 May 2013 19:11:27 +0200
    <o...@w...opteris.net> <knfk96$m4b$1@mx1.internetia.pl>
    <519b5626$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <knftde$k90$1@mx1.internetia.pl>
    <519b7f00$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <519beb3c$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <knl0ng$eqf$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2013-05-23 14:06, gawfron pisze:

    > Jak widać, powszechnieje założenie że nie ma się prawa do rozporządzania
    > swoją własnością, nabytą za wypracowane środki płatnicze.
    > Życzę koledze Michałowi płacenia podatków od piwa w knajpie które akurat
    > kolega postawił, bo to w końcu wzbogacenie, i zakaz sprzedaży raz
    > nabytego samochodu czy laptopa. Z pewnością będzie szczęśliwy.

    Halo, halo - coś Ci się chyba pomylili postujący. To kolega Kosu pisał o
    zakazie przenoszenia prawa do oprogramowania czy nawet utworów
    audiowizualnych oraz teorie o darowiznach rzeczy ruchomych (w tym
    darowizny wykonanej, a nie tylko przyrzeczonej) w drodze umowy
    notarialnej i podatkach.
    Akurat na ten temat mam zupełnie inne zdanie i kibicuję KE oraz
    organizacjom chroniącym prawa konsumenckie (inaczej będziemy musieli
    akceptować coraz mniej praw - realnie to są umowy adhezyjne) i wcale nie
    cieszy mnie omijanie problemu przez Steam itp. podtykające nam pod nos
    "nie sprzedajemy Ci oprogramowania tylko usługę").
    Należy jednak zdecydowanie rozróżnić (od)sprzedaż egzemplarza utworu czy
    programu komputerowego wprowadzonego do obrotu na terenie UE
    (do czego mamy prawo, przynajmniej w teorii bo i tak często krępują nas
    de facto restrykcyjne DRMy) od użyczania egzemplarza tego programu, o
    czym była wcześniej mowa.

    --
    /MB