-
1. Data: 2014-03-02 16:38:27
Temat: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "Bugatti" <n...@m...pl>
Witajcie,
pytanie może nie lotne umysłem ...ale nie ważne ;)
W Top Gear trójka jajogłowych jechała trzema samochodzikami: Fiesta 1.0
Ecoboost, Up(wykrzyknik) 1.0 i Sandero (chyba 0.9 tce). Chłopaki dostali
określoną ilość paliwa i chcieli je najwięcej zużyć, ponieważ NIE chcieli
dojechać z Kijowa do Czarnobylu.
Większośc z nich jechała na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali
silników. Uważam, że to fake ponieważ jadąc 10, góra 20 minut ciągle na
odcięciu na 1 biegu, przegrzeje się i UPG pójdzie "w bok".
Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
Pozdr.
Bugatti
-
2. Data: 2014-03-02 17:06:40
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: Jacek <j...@g...pl>
Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jeździć T34, zwracali uwagę że jak
silnik się przegrzewa to należy zmienić bieg na niższy. Powód jest dosyć
oczywisty :)
--
Jacek
-
3. Data: 2014-03-02 17:32:02
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jeździć T34, zwracali uwagę że jak
> silnik się przegrzewa to należy zmienić bieg na niższy. Powód jest dosyć
> oczywisty :)
Hmm. Nie wszyscy mieli przyjemność powozić T34... :)
WOJO
-
4. Data: 2014-03-02 17:40:38
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
> Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
>
>> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
>
> Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jeździć T34, zwracali uwagę że jak
> silnik się przegrzewa to należy zmienić bieg na niższy. Powód jest dosyć
> oczywisty :)
Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa
wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez
chłodnice = lepsze chłodzenie.
Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma wydajność
"bardziej wypośrodkowaną"...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
5. Data: 2014-03-02 18:13:23
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2014-03-02 17:40, BartekK pisze:
> W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
>> Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
>>
>>> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
>>
>> Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jeździć T34, zwracali uwagę że jak
>> silnik się przegrzewa to należy zmienić bieg na niższy. Powód jest dosyć
>> oczywisty :)
> Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
> wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa
> wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez
> chłodnice = lepsze chłodzenie.
Doświadczenia z T-34 niekoniecznie są sensownym odniesieniem do
zachowań jednostek eco oraz w ogóle do systemu chłodzenia w obecnych
silnikach samochodów osobowych.
> Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma wydajność
> "bardziej wypośrodkowaną"...
Nie wiem co to jest wydajność "bardziej wypośrodkowana", ale przy
dziwnie uszkodzonym termostacie, w czasie jazdy w górach (silnik
4E-FE), temperatura silnika w czasie jazdy w temperaturach pod 40C
przy podjeździe pod górę na wysokich obrotach na 2/3 biegu spadała
z nominalnej i to dość istotnie.
-
6. Data: 2014-03-02 19:38:55
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
news:levnau$3hn$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
> Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
> wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa
> wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez
> chłodnice = lepsze chłodzenie.
> Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma wydajność
> "bardziej wypośrodkowaną"...
Wyższy bieg to większe obciązenie silnika.
Ciepło generują nie obroty a moc oddawana na koła.
T.
-
7. Data: 2014-03-02 20:14:15
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
> Większośc z nich jechała na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali
> silników. Uważam, że to fake ponieważ jadąc 10, góra 20 minut ciągle na
> odcięciu na 1 biegu, przegrzeje się i UPG pójdzie "w bok".
Zależy jaki samochód - tzn. stosunek mocy do wielkości chłodnicy.
Są samochody które lubią się przegrzać (np. Civic VTi, czy Cinquecento
1.1), a są takie które mają wielką chłodnicę i póki wentylator będzie
sprawny to się nie przegrzeją.
-
8. Data: 2014-03-02 20:19:32
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-03-02 19:38, Tomek pisze:
>
> Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> news:levnau$3hn$1@node1.news.atman.pl...
>> W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
>
>> Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
>> wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa
>> wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez
>> chłodnice = lepsze chłodzenie.
>> Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma
>> wydajność "bardziej wypośrodkowaną"...
>
> Wyższy bieg to większe obciązenie silnika.
> Ciepło generują nie obroty a moc oddawana na koła.
Ale przy stałej prędkości i takim samym nachyleniu moc jest stała
niezależnie od prędkości obrotowej (pomijając straty na tarcie w
silniku, które rosną z prędkością obrotową i przekładni, które maleją z
maleniem momentu).
-
9. Data: 2014-03-02 20:44:38
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "Bugatti" <n...@m...pl>
Tomaszu i inni,
może nie jasno się wyraziłem ale nie chodzi tylko o wydajność termiczną
układu chłodzenia i odporności silnika na termikę. Przy jeździe na czerwonym
polu, ale przez stały okres czasu obciążenie jest małe ale przyspieszenia w
układzie rozrządu (i korbowo-tłokowym) - ogromne. Więc 10 minut jazdy non
stop na odcince powinno te silniki w Top Geart zniszczyć, no chyba (co
bardzo prawdopodobne) kręcili je tylko przez kilkanaście sekund, dla potrzeb
sekwencji, które zmontowali przy montażu filmu ;)
Pozdr.
Bugatti
-
10. Data: 2014-03-02 20:45:14
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "Bugatti" <n...@m...pl>
Tomaszu i inni,
może nie jasno się wyraziłem ale nie chodzi tylko o wydajność termiczną
układu chłodzenia i odporności silnika na termikę. Przy jeździe na czerwonym
polu, ale przez stały okres czasu obciążenie jest małe ale przyspieszenia w
układzie rozrządu (i korbowo-tłokowym) - ogromne. Więc 10 minut jazdy non
stop na odcince powinno te silniki w Top Geart zniszczyć, no chyba (co
bardzo prawdopodobne) kręcili je tylko przez kilkanaście sekund, dla potrzeb
sekwencji, które zmontowali przy montażu filmu ;)
Pozdr.
Bugatti