-
41. Data: 2014-03-03 15:13:37
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
AZ <a...@g...com> wrote:
>>> Pewnie chodzi o przyspieszenia tłoków, które cały czas muszą się
>>> rozpędzać, zatrzymywać, zmieniać kierunek, rozpędzać...
>> Czyli to co robia caly czas ;-)
>No tak, tylko jakby szybciej :)
I o to chodzi - przy 6000rpm i powiedzmy 4cm promienia mamy jakies
1500g, i nagle masa tloka zaczyna generowac kilkaset kg sily.
Falowanie obrotow to przy tym drobny pikus.
J.
-
42. Data: 2014-03-03 15:28:03
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
>> No tak, tylko jakby szybciej :)
>>
> No tak jak przy przegazowce :-)
Ale nie przegazowujesz non stop przez... ileś minut... chyba :)
Przy przegazówce jest nagła zmiana prędkości i wtedy po dupie
dostaje rozrząd.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
43. Data: 2014-03-03 15:51:07
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-03-03, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
> AZ <a...@g...com> wrote:
>
>>> No tak, tylko jakby szybciej :)
>>>
>> No tak jak przy przegazowce :-)
>
> Ale nie przegazowujesz non stop przez... ileś minut... chyba :)
>
No nie, ale czesto sie rozpedzasz.
>
> Przy przegazówce jest nagła zmiana prędkości i wtedy po dupie
> dostaje rozrząd.
>
A czemu to ma dostawac po dupie rozrzad?
--
Artur
ZZR 1200
-
44. Data: 2014-03-03 15:54:34
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
AZ <a...@g...com> wrote:
>>> No tak, tylko jakby szybciej :)
>> No tak jak przy przegazowce :-)
>Ale nie przegazowujesz non stop przez... ileś minut... chyba :)
>Przy przegazówce jest nagła zmiana prędkości i wtedy po dupie
>dostaje rozrząd.
Nie caly rozrzad, tylko pasek.
A biorac pod uwage ze walek cienki, inercje ma mala, zas opory ruchu
duze, to mysle ze bardzo nie dostaje.
Mocniej chyba dostaje przy redukcji biegow, gdy obroty najpierw
spadaja, a potem musza gwaltownie wzrosnac.
J.
-
45. Data: 2014-03-03 22:42:07
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 3 Mar 2014 08:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
>> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
>
> Wydawałoby się, ze najszybciej zuzyje sie paliwo gwałtownie przyspieszajc i
> hamujac do 0 i tak w kółko...
Szybciej skończą się hamulce :-)
-
46. Data: 2014-03-04 00:00:47
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
>>> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
>>
>> Wydawałoby się, ze najszybciej zuzyje sie paliwo gwałtownie
>> przyspieszajc i hamujac do 0 i tak w kółko...
>
> Szybciej skończą się hamulce :-)
>
Hmm? Hamowac przeciez nie trzeba super gwałtowanie.
-
47. Data: 2014-03-04 06:01:10
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
J.F. wrote:
> Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
>> Większośc z nich jechała na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie
>> przegrzali silników. Uważam, że to fake ponieważ jadąc 10, góra 20
>> minut ciągle na odcięciu na 1 biegu, przegrzeje się i UPG pójdzie "w
>> bok".
>
> Przez to odciecie ilosc paliwa moze byc ograniczona.
> A chlodzenie kto wie - moze i wydajne z wiatrakiem.
>
>> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
>
> Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
> wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.
wentylator ci wysiadł w bryce?
-
48. Data: 2014-03-04 10:19:42
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
>> Ale nie przegazowujesz non stop przez... ileś minut... chyba :)
>>
> No nie, ale czesto sie rozpedzasz.
Ja? W życiu, czydzieści jeżdżę ;)
>> Przy przegazówce jest nagła zmiana prędkości i wtedy po dupie
>> dostaje rozrząd.
>>
> A czemu to ma dostawac po dupie rozrzad?
Konkretnie chodziło mi o pasek, który musi przenieść siłę wystarczającą
do dużej zmiany prędkości wałka rozrządu w krótkim czasie.
Oczywiście kwestia względna, pasek w dobrym stanie nie strzeli. Ale
taki, który ma już za dużo nalatane, może.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/