eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZSRe: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.r
    eadnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 02 Mar 2014 18:13:23 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.3.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    References: <levjbo$54i$1@news.task.gda.pl>
    <s1ek0z29h4qc$.1ikgnolpgawda$.dlg@40tude.net>
    <levnau$3hn$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <levnau$3hn$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <5313670d$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1393780494 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2225 109.241.238.172:57232
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525877
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-03-02 17:40, BartekK pisze:
    > W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
    >> Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
    >>
    >>> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
    >>
    >> Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jeździć T34, zwracali uwagę że jak
    >> silnik się przegrzewa to należy zmienić bieg na niższy. Powód jest dosyć
    >> oczywisty :)
    > Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
    > wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa
    > wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez
    > chłodnice = lepsze chłodzenie.

    Doświadczenia z T-34 niekoniecznie są sensownym odniesieniem do
    zachowań jednostek eco oraz w ogóle do systemu chłodzenia w obecnych
    silnikach samochodów osobowych.

    > Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma wydajność
    > "bardziej wypośrodkowaną"...

    Nie wiem co to jest wydajność "bardziej wypośrodkowana", ale przy
    dziwnie uszkodzonym termostacie, w czasie jazdy w górach (silnik
    4E-FE), temperatura silnika w czasie jazdy w temperaturach pod 40C
    przy podjeździe pod górę na wysokich obrotach na 2/3 biegu spadała
    z nominalnej i to dość istotnie.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: