  • 1. Data: 2014-03-01 19:56:33
    Temat: TVN UWAGA - cofanie liczników, auta bezwypadkowe, fałszywe orginalne ksiazki serwisowe
    Od: "Bugatti" <n...@m...pl>

    Witajcie,

    właśnie teraz leci program w którym pokazują oszustów sprzedających "super
    fury" (cofanie liczników, orginalne fałszywe książki, niemiec płakał jak
    sprzedawał i inne smutne historie).

    Może gdzieś to jest w internecie stream. Poszukajcie sobie.

    Pozdr.
    Bugatti

  • 2. Data: 2014-03-01 21:01:57
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-03-01 19:56, Bugatti pisze:
> [...]
    > płakał jak sprzedawał i inne smutne historie).
    >
    > Może gdzieś to jest w internecie stream. Poszukajcie sobie.

    http://uwaga.tvn.pl/65413,news,,falszywa_ksiazka_ser
    wisowa_i_cofniety_licznik,reportaz.html

  • 3. Data: 2014-03-01 22:00:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik fifak f...@o...pl ...

    > http://uwaga.tvn.pl/65413,news,,falszywa_ksiazka_ser
    wisowa_i_cofniety_l
    > icznik,reportaz.html

    Swietna dziennikarska robota.
    Szkoda, ze dziennikarska...

  • 4. Data: 2014-03-01 22:58:16
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

> [...]
    > płakał jak sprzedawał i inne smutne historie).
    >
    > Może gdzieś to jest w internecie stream. Poszukajcie sobie.

    Skoda co ma 200kkm i jeździ? Brać w ciemno. Kolega odebrał nową Octavie,
    to następnego dnia rano do serwisu pojechał.

  • 5. Data: 2014-03-02 07:11:25
    Od: fifak <f...@o...pl>

    niech ktoś mi powie po co jest możliwośc zmiany stanu licznika nawet w
    trybie super serwisowym, nie powinno dać się zmieniać stanu,

    to tak jakby do licznika energii elektrycznej przyjść z urządzeniem jak
    w materiale i odkręcić sobie pare tys przed odczytem za 100zł

  • 6. Data: 2014-03-02 08:47:08
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-02 07:11, fifak pisze:

    > niech ktoś mi powie po co jest możliwośc zmiany stanu licznika nawet w
    > trybie super serwisowym, nie powinno dać się zmieniać stanu,

    To sie da z niższego poziomu. Czysto elektronicznego.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 7. Data: 2014-03-02 09:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik fifak f...@o...pl ...

> [...]
    >
    > to tak jakby do licznika energii elektrycznej przyjść z urządzeniem jak
    > w materiale i odkręcić sobie pare tys przed odczytem za 100zł

    No ale skoro to komputer to jakby nie kombinowac - i tak ktos wymysli, jak
    cofnąć.
    To tak jak z komórkami - jakby producenci nie kmbinowali i tak informatycy
    znajdą sposób na usunięcie simlocka.

  • 8. Data: 2014-03-02 10:02:31
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-02 09:01, Budzik pisze:
> [...]
    > cofnąć.
    > To tak jak z komórkami - jakby producenci nie kmbinowali i tak informatycy

    Ostatnio obło mi się o uszy, że za ileś lat wszystkie nowe auta
    w eurokołchozie mają byc online. Podobnie jak Tesla, ale tam chodzi
    o aktualzacje softu. Tu raczej o inwigilacje obywateli.
    Wtedy z licznikami nic się nie da zrobić, bo też będą online.

  • 9. Data: 2014-03-02 11:37:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    > To tak jak z komórkami - jakby producenci nie kmbinowali i tak
    > informatycy znajdą sposób na usunięcie simlocka.

    tylko że to wsjo wygląda jak celowe działanie...

    jest cos takiego jak pamięci prom jednorazowe, tzn działające na zasadzie
    trwałego zapisu danych.

    wystarczy taka pamięć i co np 100 km czy nawet 1000 km przepalamy jedną
    jednostkę danych, pamięci z 512 komórkami jednobitowymi wystarczy na
    maksymalne możliwe życie każdego samochodu.

    Zawsze mnie zastanawiało czemu IMIE dla sie zmienić skoro można by je
    kodować jednorazowo w pamięci nie kasowalnej.

    To wszystko tak wygląda jakby sie specjalnie systemy tak projektowały aby
    można było kantować.

  • 10. Data: 2014-03-02 11:50:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 11:37:45 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > kodować jednorazowo w pamięci nie kasowalnej.
    >
    > To wszystko tak wygląda jakby sie specjalnie systemy tak projektowały aby

    Dokładanie kolejnych kości różnego rodzaju pamięci, po prostu kosztuje.
    Układ musiałby mieć taką pamięć i jeszcze do niej programator.
    Dostępne pamięci WORM też zazwyczaj wymagają jednokrotnego zapisu całości,
    ewentualnie pewnie jakimiś blokami, a nie bit po bicie.

    Efekt uboczny będzie jeszcze taki, że jak Ci się ECU zepsuje, to nie
    będziesz już mógł kupić go za 500zł na Allegro i przeprogramować w
    niezależnym serwisie za drugie tyle, a będziesz musiał skorzystać z usług
    ASO które chętnie wykona dla Ciebie nowy i niepowtarzalny komputer do
    Twojego auta za jedyne 15000zł.