  • 51. Data: 2010-03-24 23:02:03
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    news:ho7u73$u3m$2@news.interia.pl...
    > Jak poczytałem głosy w tej dyskusji, to jestem przerażony.
    > Zupełnie was nie interesuje, że ktokolwiek by podsłuchał wasze domowe
    > rozmowy, podejrzał wasze domowe działania... OK. To mogę zrozumieć.
    > Niektórzy lubią być w RealityShow. Ale kpiny ze mnie to już totalny
    > przejaw ograniczenia umysłowego.

    a wietrzenie spiskow podsluchwaczy to pewnie dowod na poczytalnosc?

    kto? (konkretnie mialby byc tym zainteresowany)
    po co? (mialby podsluchiwac losowo wybranych ludzi)
    jak? (nie kazdy ma uploadu tyle ze nie zauwazy)
    co dalej robia z tymi danymi?

    sa ludzie ktorzy maja kapelusze wylozone folia aluminiowa, zmierzasz szybko
    w tym kierunku jak widze... a przeciez folia nic nie kosztuje, a
    potencjalnie moze ochronic znacznie wiecej niz tylko rozmowy!

  • 52. Data: 2010-03-25 06:25:38
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    >Nie te czasy, teraz powazne spotkania biznesowe odbywaja sie w
    >pomieszczeniach ze scianami z kryptonitu.

    Za dużo Supermena się naoglądałeś. :-)

  • 53. Data: 2010-03-25 06:29:21
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "RyAn" <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    >Byłeś kiedyś "na poważnym spotkaniu biznesowym" ?
    >Pewno na tym co w reklamówce Play'a jest pokazane :-)

    Ja nie, ale kumpel pracował w jednej dużej korporacji (zajmującej się
    produkcją telefonów komórkowych) i mi opowiadał. :-)

  • 54. Data: 2010-03-25 09:18:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-24 20:39, r...@p...onet.pl pisze:
    > O laptopa bym się tak nie martwił jak o komórkę;)

    No to fakt, że od czasu jak są komputerami, to są narażone....
    Tylko pewnie trudniej podrzucić takie coś na telefon niż na komputer.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 55. Data: 2010-03-25 12:00:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-25 00:02, tg pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    > a wietrzenie spiskow podsluchwaczy to pewnie dowod na poczytalnosc?

    Jakich znów spisków? Wg ciebie np. pishing też nie istnieje, bo to
    przecież wietrzenie spisków przechwytywaczy.

    > kto? (konkretnie mialby byc tym zainteresowany)

    Wacław Wątróbka syn Ryszarda.... Jak mam odpowiedzieć na to pytanie?
    Różni ludzie. Np. ja byłbym zainteresowany podsłuchaniem paru osób. I na
    pewno niejeden taki przypadek się znajdzie.

    > po co? (mialby podsluchiwac losowo wybranych ludzi)

    Po pierwsze primo: Kto mówi, że losowo wybranych? Atak może być
    skierowany na określony cel. Na szefa, na prezesa konkurencji, na
    pracowników konkurencji, na kogoś z rodziny, na nauczyciela, na
    wykładowcę, na ..., na... , na....

    Po drugie primo: Z podsłuchiwania losowo wybranych ludzi też można mieć
    korzyści, bo przy odpowiedniej skali można złapać ciekawe rzeczy do
    szantażu albo do wykorzystania wiedzy przemysłowe.

    > jak? (nie kazdy ma uploadu tyle ze nie zauwazy)

    argument ,,nie każdy'' nie jest specjalnie sensowny, bo wirusy, trojany,
    phishing, gnoje z marketingu etc. też nie działają na każdego, a jednak
    te działania są podejmowane. Nagranie dźwiękowe o jakości telefonicznej
    albo nawet jeszcze nieco gorszej nie zajmuje tak wiele, żeby ktoś to
    zauważył jako obciążenie. Może na łączach GPRS by się jakiś limit
    szybciej kończył albo pasmo zapychało, ale takie łącza to wciąż jednak
    jest niszowy sposób łączenia. Poza tym, nawet jak zauważy ktoś, to już
    mniej lub bardziej po fakcie.

    > co dalej robia z tymi danymi?

    A to już zależy od sytuacji. Np. uczniowie w szkole mogą użyć zdjęcia
    nauczyciela w slipkach do niewybrednych żartów, podobnie jak nagrania
    jego czynności seksualnych małżeńskich. Pracownik może wykorzystać
    nagrania swojego szefa do poznania opinii szefa o pracownikach lub
    poznania planów firmy. O szpiegostwie przemysłowym to już chyba
    słyszałeś, więc tego wątku nie będę rozwijał nadmiernie.

    > sa ludzie ktorzy maja kapelusze wylozone folia aluminiowa, zmierzasz szybko
    > w tym kierunku jak widze... a przeciez folia nic nie kosztuje, a
    > potencjalnie moze ochronic znacznie wiecej niz tylko rozmowy!

    Dziwi mnie, że jakoś nikt nie szydzi z zabezpieczeń banku, karty
    kredytowej, cennych danych itp. a nagle takie szyderstwo z możliwości
    podglądania i podsłuchiwania. I ba! już 4 razy podałem linka do
    rzeczywistego takiego zdarzenia, a nadal szyderstwo i nadal pytania
    takie, jak ty zadałeś. Więc podaję jeszcze raz link:

    http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.
    ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

    i jak? Znajdujesz w nim odpowiedzi na Twoje pytania? Bo tam masz i kto i
    jak i po co. I masz, że wcale nie jest to utopijny pomysł, na który nikt
    nie wpadnie poza mną.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 56. Data: 2010-03-25 12:01:34
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > A już w biznesie pewnie niejeden by dał kupę kasy za podsłuchanie
    > laptopa prezesa innej firmy albo jakiegoś ważnego pracownika.

    Prezesi firm i inni wazni pracownicy nie maja czasu na siedzenie calymi
    dniami w usenecie, wiec Ciebie problem raczej nie dotyczy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 57. Data: 2010-03-25 12:02:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Myślę, że sporo osób by miało radochę z takiego nagrania mnie. Ja sam
    > dla odmiany, chętnie bym podsłuchał np. co Dyrekcja o mnie sądzi.

    Radoche mozna miec z nagrania jakiejs ladnej panny pod prysznicem, stanowczo
    przeceniasz wartosc swojej pizamy dla potencjalnego hakera.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 58. Data: 2010-03-25 12:04:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-25 13:01, kamil pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    > Prezesi firm i inni wazni pracownicy nie maja czasu na siedzenie calymi
    > dniami w usenecie, wiec Ciebie problem raczej nie dotyczy.

    A co ma usenet wspólnego z technikami podsłuchu?
    Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się na technicznej grupie takiego
    zaćmienia umysłów i tak masowego niezrozumienia zagrożenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 59. Data: 2010-03-25 12:05:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-25 13:02, kamil pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    > Radoche mozna miec z nagrania jakiejs ladnej panny pod prysznicem,
    > stanowczo przeceniasz wartosc swojej pizamy dla potencjalnego hakera.

    No haker raczej z tym wspólnego nic nie ma.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 60. Data: 2010-03-25 12:31:01
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-25 13:04, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > A co ma usenet wspólnego z technikami podsłuchu?
    > Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się na technicznej grupie takiego
    > zaćmienia umysłów i tak masowego niezrozumienia zagrożenia.

    Bo jesteś tępy jak mało kto.
    Wszystkie poruszane metody podsłuchy przez komputer wynikały
    ze stosowanego jedynie słusznego systemu operacyjnego w komputerach
    a dodatkowo jeszcze instalowanego firmowego softu do podsłuchiwania
    i podglądania o czym zainteresowani wiedzieli ale uwagę zwrócili
    dopiero kiedy sprawę rozdmuchali dziennikarze.