  • 91. Data: 2010-03-26 15:37:40
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-26 16:31, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Po drugie: Umówmy się, że rozmawiamy o Windows, a tam się pracuje z
    > konta admina albo z póładmina w Viście.

    Nie, tak sie nie umawiamy, to jest grupa o sprzęcie, chcesz rozmawiać
    o windowsie i problemach programowych to sio na odpowiednią grupę.

    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2010-03-26 23:02:16
    Temat: Re: Jak siÄ&#65533; zabezpieczyÄ&#65533; przed podsĹ&#65533;uchem?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message news:hoif7h$7eg$1@inews.gazeta.pl...
    > Samochodu firmowego tez nie dostajesz, zeby wieczorem krecic baczki na
    > parkingu i chwalic sie nagraniami na youtube. Instalowanie nadanikow GPS w
    > samochodach sluzbowych nikogo jednak nie oburza tak, jak sprawdzanie czy
    > pracownik przypadkiem redtube na filmowym laptopie nie oglada.

    samochod firmowy jak i komp udostepniony pracownikowi powinien byc na
    jasnych zasadach - jak mi pracodawca mowi ze loguje i nagrywa, to go
    do domu nie biore chyba ze chce, tak samo z autem

    natomiast jezeli udostepnia laptopa bez wyraznych zasad czy ostrzezen
    i szpieguje pracownika to na bank jedna ze stron sie na tym powaznie
    przejedzie, niestety zazwyczaj ta ktorej prawnik ma mniejsze znajomosci,
    chyba ze sprawa dotrze odpowiednio wysoko

  • 93. Data: 2010-03-27 11:38:07
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodach sluzbowych nikogo jednak nie oburza tak, jak sprawdzanie czy
    > pracownik przypadkiem redtube na filmowym laptopie nie oglada.

    Troche zly przyklad.
    Jak dostane auto firmowe to za dodatkowym dotankowaniem powinienem móc pojechać
    sobie do sklepu, na wycieczke. Ale oczywiscie znajda sie tacy co sie czepiac
    beda ze benzyna to za malo i jak mam jechac nad morze to musze zaplacic za olej,
    ubezpieczenie itp. Tylko wtedy to ja olewam takie auto. Jezdze swoim i w firmie
    bede od 7-mej do 15-tej a do klienta pojade z firmy i bede u niego 2h krocej...

    A co zlego jest w ogladaniu redtube?
    Czym sie rozni redtube od youtube?

    Czym sie rozni porno od filmu o mahomecie? (specjalnie wybralem przyklad
    kontrowersyjny)

    Nie zamierzam niczego udowadniac ale w takich przypadkach sprawa powinna byc
    postawiona jasno, bez miejsca na interpretacje i jakieś "ale".

    Konserwatysci kiedys woleli prostsze i mniej dopasowane do zycia zasady bo je
    bylo latwiej rozsądzic. Dzisiejszy postepowcy wola lepiej dopasowane do
    rzeczywistosci zasady ktore jednak sa tak porozmywane ze trudno rozsadzic czy
    cos jest dopuszczalne czy nie. Ladnie to bylo widac na przykladzie sprawy
    Polanskiego. Ale to okropny OT :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 94. Data: 2010-03-27 11:52:23
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-22 11:05, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Co o tym myślicie?

    wyrwij obcęgami kamerę i mikrofon - będziesz spał spokojnie...

  • 95. Data: 2010-03-29 05:54:59
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Nie jest, bo nawet jeśli niszowe systemy zapewniają takie a nie inne
    > zabezpieczenie, to rozmowa na ich temat jest jałowa w tym kontekście.
    > Lwia większość (żeby nie bawić się w przepychanie na procenty)
    > użytkowników korzysta z Windowsa i taka jest sytuacja zastana.

    Ale to jest grupa o sprzęcie. Poczyniłem tylko pewną uwagę
    i nie zamierzam o tym dyskutować.

    > No to zrobi to świadomie.

    Albo i nieświadomie. A potem zadzwoni do serwisu producenta,
    że mu kamerka nie działa. Skoro twierdzisz, że user to techniczny
    ignorant, to może nie montowanie wyłączników to celowe działanie
    producenta- kto lubi dodawać sobie roboty :-)

    > W jakim środowisku prowadziłeś badania? Bo jakoś Gates, Jobs czy Woźniak

    W środowisku tej grupy.

    > Możesz się snobować swoją wiedzą i swoją lepszością, ale faktów nie
    > zmienisz. Wasza grupka zniknie tak samo, jak zniknęła grupka
    > gików-automobilistów w morzu zwykłych kierowców.

    Szczerze, wisi mi to. O samochodzie też wolę wiedzieć więcej,
    niż "się nalewa, się jedzie, jakby co się wzywa". Dla mojego
    własnego dobra. A jeśli ktoś woli być technicznym ignorantem-
    jego wola (jego dane, jego goły tyłek).

    > Bo każesz grzebać w sprzęcie, co nie jest rozwiązaniem typowym. Każesz

    No do ciężkiej choroby, jak nie masz sprzętowego wyłącznika, a chcesz
    go mieć, to se kurna zrób. Albo sprzedaj laptopa, a kup bez kamerki
    lub z włącznikiem.

    > całkowicie pozbawiać się kamerki/mikrofonu, co też jest właśnie

    A gdzie było o "całkowicie pozbawiać"? Cytat?
    Ręce, nogi i inne części ciała opadają...

    > Możliwe, że tobie publikacja nagrań filmowych, zdjęć czy nagrań rozmów,
    > jakie prowadzisz zupełnie by nie przeszkadzała, ale coś mi się wydaje,
    > że to tak tylko na pokaz i jakbym powiedział ,,no to włącz kamerkę i
    > nagrywanie i prześlij mi efekt z najbliższego tygodnia'' to sprytnie się

    Nie mam kamerki. Nie mam laptopa, a w stacjonarnym nie nabyłem, bo i po co?
    Komunikatorami się nie ekscytowałem nigdy, na domowym kompie jest
    Skype i Pidgin, bo żona korzysta (obecnie zresztą rzadko).
    Ale jak kupię laptopa, a kamerka będzie- a niech sobie będzie, nie będę
    specjalnie szukał laptopa "bez", ani ze sprzętowym wyłącznikiem.

    > No to nie jest rozwiązanie sensowne wg mnie.

    Oczywiście, zamontowanie sprzętowego wyłącznika w sytuacji, gdy chcesz mieć
    sprzętowy wyłącznik nie jest sensowne...

    > A jak wyłączyć sterownik mikrofonu bez wyłączania dźwięku? No i wtedy
    > całkowicie zostanę bez mikrofonu.

    Jeśli samego mikrofonu, to ja np. bym wyciszył i zabrał uprawnienia
    dostępu do miksera.

    > Po pierwsze: rotkity istnieją

    A jakże. Pluskwy takoż.

    > Po drugie: Umówmy się, że rozmawiamy o Windows, a tam się pracuje z
    > konta admina albo z póładmina w Viście.

    Rozmawiamy o sprzęcie. O Windows grupa obok.

    > Jeszcze raz: Ja nie twierdzę, że każdy każdego podsłuchuje. Ja
    > zauważyłem taką możliwość i zauważyłem, że producenci laptopów sami dają
    > szpiegom (przemysłowym lub społecznym) narzędzie do ręki.

    Dają także narzędzie do włamań do sieci/banków, hazardu i pornografii.
    Nie wiedziałeś?

    --
    Dominik (& kąpany)