  • 1. Data: 2010-03-15 17:21:05
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 16:20, Jacek pisze:
    > Nie dziw sie, ze otrzymujesz takie odpowiedzi.
    > Twoje zachowanie jest maniakalne.

    Maniakalne? Co to ma wspólnego z maniactwem?

    Tak na poparcie moich słów:
    http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.
    ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-03-15 17:23:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 16:12, MarcinCz pisze:
    > Bo tu wszyscy są uczciwi i nie mają nic do ukrycia przed Wielkim Bratem ;)

    Ty byś chciał, żeby ktoś oglądał i słuchał np. jak spędzasz wieczór z żoną?

    > Co do Twojego problemu... :
    > 1. zaklej kawałkiem taśmy kamerkę i mikrofon.

    Pewnie nie zakryje całkiem.

    > 2. wyłącz w BIOSIE kartę muzyczną -> używaj jakiejś na USB.

    No ale to średnio wygodne. Wydaje mi się, że wbudowane kamerki i
    mikrofony powinny mieć sprzętowe wyłączniki.

    > 3. wyjmij baterię z laptopa albo przejdź do PLAY'a -> mogą namierzyć (nie
    > mogłem się powstrzymać...:))))

    No właśnie. Kpiny, a ja wcale nie uważam, żeby zauważony przeze mnie
    problem był taki radosny...

    Choćby tu pokaz, że to nie jest jakieś dziwne wyobrażenie.

  • 3. Data: 2010-03-15 18:38:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 16:33, ToMasz pisze:
    > po pierwsze przestań używać windowsa. potem długo długo nic, potem
    > zastanów sie czy warto.

    No właśnie, nie warto przestać. MacOS może i fajny jest w kilku
    względach, ale to nie jest rozwiązanie dla mnie. Za drogie i ma za duże
    ograniczenia.

    > Dlaczego tek uważam? Używajac windowsa jesteś
    > narażony na dziury, trojany i inne świństwa,

    Jak każdy inny system. Tylko część z nich jest mniej popularna, więc
    mniejsza szansa jest statystycznie. Ale o ile można mówić o dziurach
    technicznie i analizować konkretne systemy pod kątem podatności na nie,
    o tyle konie trojańskie z definicji są dostępne na dowolny system.

    > Używasz haseł które wiekszość ludzi ma łatwie, a połowa
    > reszty takie samo wszędzie. tak wiec "ujawniając" windowsa mozesz
    > stracić wiele.

    Niewiele szczerze mówiąc. Akurat w mojej sytuacji życiowej zdecydowanie
    hasło do mejla jest mniej istotne niż np. nagranie z kamerki, jak latam
    nago po kąpieli. W moich mejlach nie znajdziesz nic tajnego ani
    kompromitującego, a nagrania moich rozmów z żoną czy gołego tyłka
    mogłoby mi bardzo zaszkodzić.

    > Powiem wiecej. słyszałem, ze po dziweku klawiszy
    > wypracowanej klawiatury, na której pisze zawodowa maszynistka, po
    > godzinie nasłuchu mozna już "zdekodować" co pisze.

    Nie jestem zawodową maszynistką, a poza tym, moje systemy bezpieczeństwa
    są odporne na wyłapywanie tego, co piszę.

    > Koledzy wspominali o koszu w którym ląduja dokumenty,

    Tym się nie martwię. Zresztą nie-Windows nie jest tu rozwiązaniem.

    > kartach
    > bankomatowych,

    A co z nimi? Też mają zabezpieczenia.

    > kamerach które nas obserwują...

    No to jest momentami faktycznie też nie tego. Afery z filmikami w necie
    z przebieralni na targowisku, które ochrona ujawniła też mało przyjemne
    są. Ale że grupa nazywa się pecet, to zauważyłem, że brak sprzętowej
    blokady mikrofonu i kamerki to dość przykra sprawa.

    > JA bym sie tym akurat nie
    > przejmował. dobry bajer - i masz wszystkie dane o każdym z nas - czy
    > tego chcesz czy nie. Same dane jednak niewiele dadzą - jak nie kradniesz
    > mozesz spać spokojnie.

    No więc moje dane, jako przedsiębiorcy, są wręcz bardzo jawne i akurat
    danymi się nie przejmuję. Zauważyłem tylko problem możliwości podsłuchu
    i zastanawiam się nad sprzętowymi sposobami blokowania.

    I nawet nie mam za złe ci tego, że nie zauważasz tego zagrożenia albo
    nie uważasz je za groźne. Głównie przeraża mnie ograniczenie umysłowe
    tych, którzy ze mnie szydzą, bo takie zagrożenie zauważyłem. Bo to już
    naprawdę przykry syndrom.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-03-15 18:40:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 16:09, Saiko Kila pisze:
    > Proces Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> zwrócił błąd:

    > We wszystkich słuchawkach jakie mam da się wyłączyć sprzętowo mikrofon.

    Ale przeczytałeś, co napisałem w pierwszym liście?

    > Możliwość użycia kamerki do śledzenia oczywiście jest, bo to jedna z jej
    > funkcjonalności. W sterach Logitecha da się np. wyłączyć diodkę
    > sygnalizującą nagrywanie. Ale to norma dzisiaj. W kamwidach i kamerach
    > da się często wyłączyć światełko nagrywania z przodu, w niektórych
    > dyktafonach też.

    No właśnie. Więc mój własny sprzęt może mnie podglądać i podsłuchiwać i
    sprzętowo nie ma zabezpieczeń. I ten problem zauważyłem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-03-15 19:34:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 19:56, ToMasz pisze:
    > warto spróbować.

    Nie warto. Przynajmniej nie w moim przypadku. Próbowałem i kosztowało
    mnie to naprawdę sporo.

    > niebardzo. tylko Windows jest tak skonstruowany ze jak masz mikrofon to
    > wszystko ma do niego dostęp, o ile wiem bez Twojej zgody.
    > taaak? dowolny z lini win95-win7

    Dowolny z dowolnej linii, chyba że nie da się na nim uruchamiać żadnych
    programów. Oczywiście w niszowym systemie spada prawdopodobieństwo
    natknięcia się na seryjne rozwiązanie.

    > mylisz sie. UWażam ze Ty jako pierwszy znalazłeś lukę w hardware
    > laptopa. w słuchawkach które mam jest wyłącznik mikrofonu. Matka ma
    > mikrofon na podstawce, też z wyłącznikiem. W laptopach producent
    > zaoszczędził 20 centów.

    No właśnie. I o tym piszę. Że obecnie dostępne w sprzedaży laptopy
    stanowią potencjalne zagrożenie. Nie pisałem, że kamerki i mikrofony są
    demonem. Tylko ich przymusowa implementacja w laptopach stanowi
    zagrożenie. Laptopa bez kamerki to jeszcze można kupić, a ostatecznie
    można jakoś silną farbą zamalować. Z mikrofonem gorzej. Ma go większość
    laptopów, w moim w dodatku jest ukryty gdzieś, gdzie nie wiem (chyba w
    oczku kamerki), a poza tym może czasami się przydać, więc trwałe
    uszkadzanie membrany nie jest miłe.

    > Co do samego "wielkiego Brata" który moze na s cały czs poglądać - nie
    > boje sie. tzn uważam ze z ujawnienia faktu ze pierdze w stołek, albo
    > dłubię w zębach w moim własnym domu - nikt pożytku miał nie będzie.

    A ja wręcz przeciwnie. Rozmawiam np. z żoną o kolegach/koleżankach z
    pracy albo o przełożonych. Ujawnienie tych nagrań nie byłoby miłe.
    Podobnie jak np. nagrania mojego gołego tyłka.

    > ze
    > złamanych haseł - tak.

    U mnie znów te hasła nie chronią jakiś tajnych rzeczy. Nie mam tajnych.

    > Tyle ze faktycznie to nie hardware. Natomiast
    > wyłącznik mikrofonu by sie przydał

    Ano właśnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-03-15 19:44:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 20:24, Konrad Kosmowski pisze:
    > Sensowna kamera powinna mieć diodę, która się zapala w momencie kiedy jest
    > aktywna. I nie powinno być to realizowane przez sterownik tylko przez sam
    > sprzęt (właśnie aby zapobiec takim nadużyciom). Moja w każdym razie ma.

    Moja zapala, ale zastanawiam się czy faktycznie tego się nie da wyłączyć
    programowo. No i temat mikrofonu pozostaje.

    > Inna sprawa, że istnieją o wiele skuteczniejsze i mniej kosztowne i bardziej
    > dostępne techniki inwigilacji (po prostu podrzucić pluskwę)

    Podrzucić pluskwę nie jest tak prościej i taniej. W końcu trzeba jakoś
    dostać się do mojego domu. No i zadziała tylko w domu. A tak można np.
    wgrać coś do kompa, jak chwilowo wyjdę do kibelka i mieć inwigilację w
    dowolnym miejscu, gdzie przebywam. W pracy, w domu, etc.

    Ten przypadek :

    http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.
    ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

    wykazuje, że nie jest to takie głupie... Podrzucać pluskwy każdemu do
    domu -- kosztowne i bardzo trudne. Wykorzystać sprzęt, który i tak mają,
    bezcenne.

    > oraz niewiele
    > motywów.

    No wiesz, manie nagrań z cudzego życia może być cenne, nawet jeśli
    akurat niekoniecznie chcesz go szantażować tym, że zabił żonę. Mniej lub
    bardziej można takie coś zawsze jakoś wykorzystać, zwłaszcza jak to jest
    osoba z kręgu kolegów z pracy albo rodziny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-03-15 19:45:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 20:25, Konrad Kosmowski pisze:
> [...]

    No i dlatego, że są niebezpieczne, to stosuje się różne elementy
    zwiększające bezpieczeństwo, a nie macha ręką, że to bez sensu.

    > Ja bym też ograniczył kontakty z ludźmi... :-)

    To zrób to :-P

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-03-16 20:23:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-23 18:47, Maciej Browarczyk pisze:
    > Ma duze ograniczenia? O jakich ograniczeniach piszesz, bo nie moge
    > zrozumiec?

    Nieprzyjazny interfejs, brak obsługi oprogramowania pisanego dla
    windows, wysoka cena.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-03-16 20:28:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-23 17:43, Maciek pisze:
    > Bezpieczeństwo dla mnie nie jest debilne. Debilne jest wyszukiwanie sobie
    > nieistniejących problemów.

    Pacz pan, trzy razy cytowałem to nieistnienie, więc zacytuję czwarty:
    http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.
    ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

    > Ty przypominasz mi gościa z jakiegoś filmu,
    > który chodził w durszlaku na głowie, żeby kosmici nie podsłuchiwali jego
    > myśli.

    Kogo pan mi przypomina, nie będę pisał, bo może czytają małe dzieci.

    > Przyzwyczajony jestem do tego, że mój komputer wykonuje tylko moje polecenia
    > i podejrzenia, ze kamera mogłaby służyć komuś innemu, jest pomysłem z
    > amerykańskiej bulwarówki.

    Więc proszę sobie dalej trwać w tym złudnym przeświadczeniu, tylko
    epitety proszę zachować dla siebie.

    > Nie muszę się obawiać, między innymi dlatego, ze
    > rzadko używam Windows.

    Windows ma tu niewiele do rzeczy, poza tym, argumenty użytkowników
    niszowych rozwiązań nie są głosem w dyskusji, bo nie rozwiązują
    istniejącego problemu zwolenników bardziej powszechnych rozwiązań. Być
    może Pana freesco nie stwarza takiego zagrożenia, jednak nie
    usprawiedliwia to Pana słów, jakie wysunął Pan pod moim adresem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-03-22 10:05:13
    Temat: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    tak się właśnie zastanawiam, że laptopy mogą służyć do podsłuchu
    W moim lenowo nie ma mikrofonu, ale w HPku już jest wbudowany mikrofon i
    większość laptopów chyba taki mikrofon ma, bo Acer, jakiego używałem
    kiedyś, też miał.

    Więc wystarczy zapuścić jakiegoś konia trojańskiego, który przechwytuje
    i wysyła to do podsłuchującego.

    I zastanawiam się, jak się przed tym zabezpieczyć, skoro mikrofonik jest
    wbudowany w sprzęt i wydłubać się go nijak nie da.

    Podobnie z kamerką. Sporo lapków ma wbudowaną kamerkę. Fakt, że moja
    świeci jak ją włączać, ale nie wiem czy tego też nie da się programowo
    obskoczyć. Wychodzi więc na to, że mój własny sprzęt może mnie podgladać
    i podsłuchiwać i nie wiadomo do końca jak kto i kiedy to wykorzysta.

    Co o tym myślicie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek