  • 21. Data: 2010-10-10 08:36:01
    Temat: Re: Jak sie robi fotokariere
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 9 Oct 2010 22:33:20 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Premier Węgier? ;)
    >
    > http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/wegry-peknie
    cie-sciany-zbiornika-prawdopodobne,1542484

    > http://www.reuters.com/article/idUSLDE69802D20101009

    No widzisz, od razu lepiej :)

    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 22. Data: 2010-10-10 08:56:48
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Ciekawe.
    >
    > Dlaczego wiec skladuje sie ten "nie niebezpieczny" syf na specjalnych
    > skladowiskach

    robi się to z myślą o kolejnych pokoleniach, które opracują technologię
    odzyskiwania tych minerałów z osadów (oszczędzą na badaniach geologicznych
    bo będą wiedzieli gdzie są złoża).

  • 23. Data: 2010-10-10 09:25:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    jo44 napisal:
    > Nie znam się na tym więc może palnę od rzeczy,
    > ale czy to znaczy, że ten "arsen, chrom, rtęć i cała
    > reszta syfu odpadowego" w coś się zamienia?

    Nie. Leży. A przynajmniej wszyscy się modlą, aby leżało
    w miejscu, a nie przenikało np. do wód podziemnych.
    Na razie odpady są nieopłacalne jako źródło surowców.
    A jak widać z przykładu węgierskiego są cholernie
    niebezpieczne. Ciekawe jest, co było przyczyną rozerwania
    obwałowania mogilnika. Deszcze? Przesiąkanie i upłynnienie
    obwałowania? Wstrząs podziemny?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2010-10-10 09:25:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Libiszewski napisal:
    > No widzisz, od razu lepiej :)

    Co 'lepiej'?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2010-10-10 09:26:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    jo44 pisze:
    > Nie znam się na tym więc może palnę od rzeczy,
    > ale czy to znaczy, że ten "arsen, chrom, rtęć i cała
    > reszta syfu odpadowego" w coś się zamienia?

    Wraca skąd przyszło - do ziemi. Woda odparowuje, potem się to przysypuje
    i leży sobie tak czekając, aż ktoś kiedyś skorzysta z w końcu bogatych
    złóż atrakcyjnych substancji.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2010-10-10 09:41:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
    > A jak widać z przykładu węgierskiego są cholernie
    > niebezpieczne. Ciekawe jest, co było przyczyną rozerwania
    > obwałowania mogilnika. Deszcze? Przesiąkanie i upłynnienie
    > obwałowania? Wstrząs podziemny?

    To jest coś innego - to czynne składowisko, niebezpieczne bo właśnie
    czynne i płynne. Z chwilą, gdy woda odparuje pozostaje co najwyżej
    ryzyko zatrucia wód podziemnych, ale to jest (powinno być) opracowane w
    projekcie przedsięwzięcia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 27. Data: 2010-10-10 09:52:11
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > robi się to z myślą o kolejnych pokoleniach, które opracują technologię
    > odzyskiwania tych minerałów z osadów (oszczędzą na badaniach
    > geologicznych bo będą wiedzieli gdzie są złoża).

    Co wlasnie dowodzi, ze stezenie "smakolykow" jest spore.

  • 28. Data: 2010-10-10 10:25:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 10 Oct 2010 09:25:15 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:
    > A jak widać z przykładu węgierskiego są cholernie
    > niebezpieczne. Ciekawe jest, co było przyczyną rozerwania
    > obwałowania mogilnika. Deszcze? Przesiąkanie i upłynnienie
    > obwałowania? Wstrząs podziemny?

    Za TOK FM (http://bi.gazeta.pl/im/5/8481/m8481055.mp3) to deszcze oslabiły wały.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 29. Data: 2010-10-10 11:17:26
    Od: JD <j...@g...com>

    On 9 Paź, 09:44, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Niech zgadne - pewnie ten syf ma wlasciwosci lecznicze?

    :D

    JD

  • 30. Data: 2010-10-10 12:00:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 09:25:53 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Co 'lepiej'?

    Podałeś źródło informacji.

    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which
    dictate the course of history, nor is it necessarily the
    pontifications of priests which move the hands of God."