  • 101. Data: 2009-09-28 10:40:07
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 28 Sep 2009 08:53:10 +0200, "Marcin [3M]"
    <m...@g...pl> pisze:

    >Skoro w Raw-ie moge odtworzyć szczegóły a w TIFF-ie nie - to dysponuje innym
    >zakresem dynamicznym - choć rozumianym inaczej niż prymitywna ocena p-p.

    Twoje wypowiedzi nabrałyby sensu, gdybyś dodatkowo wspomniał, czy na
    zaps jasności została nałożona krzywa gamma. W RAW zapis jest liniowy,
    bez przeliczenia gamma. W TIFF zapis może mieć nałożoną krzywą gamma
    lub nie. W jpeg zawsze jest nałożona gamma.

    Po nalożeniu krzywej gamma zakres dynamiki się zmienia, dlatego
    8-bitowy jpeg może zachować dynamike prawie 12-bitowego RAW.

    W 16-bitowym liniowym TIFF-ie lub RAW obcięcie najmłodszych bitów
    obcięłoby dynamikę. Ale nikt rozsądny nie robi w ten sposób konwersji
    na 8-bit, prawda?
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 102. Data: 2009-09-28 13:29:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Nie mam pojęcia, niemniej format obsługuje 16 bitów na kanał.

    Ale to bylo jakos projektowane do zastosowań medycznych czy jakistam
    podobnych.. ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 103. Data: 2009-09-28 13:35:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 27 of Sep 2009 20:10, Janko Muzykant wrote:

    > Dżizas, znowu hdr...
    > Jak mi się jogurt skwasi, to go przywrócę do używalności hadeerem :)

    > A wystarczyłoby zadać mały kontrast, a potem rozciągać sygnał do
    > przedziałów z lekką kompresją cieni i świateł.
    > Ciekawe, kiedy ten ''patent'' zawita w cyfrakach. Patent z
    > odszumianiem osobno chromy z dużym promieniem zawitał po kilku latach
    > odkąd gadaliśmy tu, że by się przydał.

    Buuu... a już byłem dumny, że sam to wymyśliłem...
    A wyostrzanie osobno na luminancji też już jest?
    Również po to czytam newsy, żeby nie wyważać otwartych drzwi.

    --
    nb

  • 104. Data: 2009-09-28 13:38:25
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 27 of Sep 2009 22:35, Janko Muzykant wrote:

    > Nie pij tyle do monitora, bo ci idzie w fantazję i agresję
    > jednocześnie.

    A z pozostałymi (niezacytowanymi) zdaniami zgadzasz się?

    --
    nb

  • 105. Data: 2009-09-28 15:17:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Sep., 08:05, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Odpowiedz co prawda natychmiastowa, szkoda tylko ze nie na temat ;)
    >
    > q- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    nie na temat powiadasz ?

    tutaj oryginalne pytanie autora watku :

[...]

    przeczytaj moja wypowiedz i skonforntuj z pytaniem.

    naukowcy wypisuja tutaj super teorie, nijaki zalewski czy zarebski
    czy jak mu tam imponuje znajomoscia zapisu liczb hexagonalnych-pipcy ,
    pipcy a odpowiedz na pytanie jest trywialna:

    sens jpeg jest tylko jeden : szybkosc transmisji obrazu. a wynika ona
    z malej wielkosci pliku.
    kompresje placisz spadkiem jakosci .

    format sie spopularyzowal przed laty wiec pozostal.

    i tylko po to jest jpeg.
    nie nadaje sie do obrobki obrazu.
    w tej formie zapisuje sie obraz , ktory zasadniczo nie jest
    przeznaczony do obrobki , ktory jest gotowy do wysylki.
    Tyle . kropka.

  • 106. Data: 2009-09-28 15:41:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Sep., 22:33, Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>
    wrote:

    > Proszę nie karmić trolla :). Dziwię się, że ktoś jeszcze nie ma go w KF.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > Sylwester Zarębski

    zarebski-trolujesz jak super troll
    nawet nie chce nmi sie tego prostowac.
    wroc do pojec podstwowych.
    Zapoznaj sie z takimi pojeciami jak dynamika wyjscia , dynamika
    wejscia - przetraw to w sobie .
    wprowadzasz zamet i balagan.

    nie qmasz istoty zagadnienia.
    zrob pare zdjec , niechby to byly zdjecia przez okno i zobacz o co
    chodzi zanim zaczniesz pisac pierdoly i glupoty.
    naucz sie najpierw nastawiac czas , przyslone , odleglosc a potem
    czaruj liczbami hexagonalnymi.

  • 107. Data: 2009-09-28 15:48:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    XX YY pisze:

    > Zapoznaj sie z takimi pojeciami jak dynamika wyjscia , dynamika
    > wejscia - przetraw to w sobie .

    NTG. ->pl.soc.sex

  • 108. Data: 2009-09-28 15:51:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Widzisz różnicę w parametrach pliku a nie w obrazie...
    >
    > j.

    Jeszcze raz: nie zawsze "widzę" odnosi się jedynie do wrażeń wzrokowych.
    Ja widzę różnicę, bo po korekcji w plku 16-bitowym mam lepszą jakość. Im
    "ostrzejsza" korekcja, tym lepiej to widać.

  • 109. Data: 2009-09-28 15:59:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Panowie

    Dawno nie widzialem i nie czytalem tyle absolutnie bzdurnych
    wypowiedzi.
    a im wiekszy fachowiec im b.skomplikowanie pisze , tym wieksza glupote
    pisze.

    autor pytania napisal :

    "
[...]

    jak to jest ? :
    obydwa zdjecia sa w JPEG i na jednym widzi niebo a na innym nie widzi
    nieba.?
    Obydwa sa TAK SAMO OSMIO BITOWE.

    a wiec odpowiedz na pytanie nie lezy w roznicy bitow 16- 8 a w czyms
    innym !!
    pomyslcie.
    nie che mi sie kazdego z was prostrowac.

    RAWU nie widac - Raw to tylko zapis w postaci binarnej w zasadzie
    przebiegow napiec na pixelach matrycy.

    Pipcycie tak od rzeczy , ze az sie bebechy przewracaja.

    XXX

  • 110. Data: 2009-09-28 17:31:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    > A z pozostałymi (niezacytowanymi) zdaniami zgadzasz się?

    Że przełamuje największą słabość cyfry, dynamikę? No tak, można
    teoretycznie powiększać ją do nieskończoności. Tylko... no właśnie,
    tylko nie mam ani jednego zdjęcia hdr na stronie, a pstrykam głównie
    widoczki, podobno najbardziej wymagające pod tym względem. Bo okazuje
    się, że ta marna dynamika wcale nie jest taka marna.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl