  • 41. Data: 2009-07-04 18:16:22
    Temat: Re: Ile za zdjęcie :) wiem było ale mimo wszystko...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToJaJarek wrote:

> [...]
    > wartości a jeśli widzi, że koszt uzyskania danego efektu jest wyższy
    > od tergo co proponuje zleceniodawca musi negocjować lub zrezygnować z
    > przyjęcia zamówienia.
    >
    > Najprostszym dowodem jest powyższy post - ktoś inny bierze to zlecenie
    > za mniejsze pieniądze.
    >
    > Podstawowy błąd robienia wielu wycen to wycena kosztowa rodem z
    > socjalizmu czyli wycena kosztów plus marża. Na rynku jaki mamy teraz
    > wartość usługi jest ustalona przez rynek (obrażanie się na to jest
    > mało poważne), zarabia ten kto potrafi ją (usługę) zrealizować takim

    jest w tym wielka racja tylko że my mówimy z pozycji fachowców kórzy
    oceniają realne koszty konieczne do osiągnięcia profesjonalnego efektu.

    Mogę zlecić otwarcie zamka w drzwiach fachowcowi który rozwierci wkładkę i
    delikatnie ja zdemontuje za 200 złotych lub kolesiowi z siekiera który mi
    rozwali drzwi i weźmie 20 złotych na piwo efekt jednak usługi otwarcia drzwi
    jest znacząco innych.

  • 42. Data: 2009-07-05 09:44:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009 10:11:35 +0000 (UTC), wrote:
> [...]
    >Czyli moj koszt wyniósł 800 zl.
    >Oczywiście po usłyszeniu mojej ceny znaleźli innego fotografistę, który zrobił

    Wniosek ? Wywal swoich modeli z telefonu :-)

    J.

  • 43. Data: 2009-07-05 09:47:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Jul 2009 20:16:22 +0200, Marek Dyjor wrote:
> [...]
    >rozwali drzwi i weźmie 20 złotych na piwo efekt jednak usługi otwarcia drzwi

    A potem sie okaze ze nowe drzwi 150 :-)

    A za 200zl to imho fachowiec powinien otworzyc zamek bez rozwiercania,
    choc to moze byc politycznie niepoprawne :-)

    J.