  • 31. Data: 2009-07-03 14:47:07
    Temat: Re: Ile za zdjęcie :) wiem było ale mimo wszystko...
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Matt " napisał

    > Dla chamskich ignorantów nie robiłbym zdjęć w ogóle, niezależnie ile by
    > chcieli zapłacić

    Najsympatyczniejsi ludzie potrafią zamienić się w potwory gdy trzeba
    becalować ; )

    adam

  • 32. Data: 2009-07-03 15:21:30
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    adam <j...@o...maile.com> napisał(a):

    > Najsympatyczniejsi ludzie potrafią zamienić się w potwory

    Ale ze skutecznością ma to niewiele wspólnego

    Maciej

  • 33. Data: 2009-07-03 15:35:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Matt " napisał

    > Ale ze skutecznością ma to niewiele wspólnego

    Zależy po której stronie jest piłka.
    Znam człowieka, który opuścił branżę ponieważ stwierdził, że ma dość
    użerania się z podobnymi ludźmi. A z tego co opowiadał wynikało, że
    przytomni ludzie z kasą i klasą są rzadkością jak dobra parówka w
    hipermarkecie.
    Niestety, większości się wydaje, że fotograf, grafik, spec od logo i
    wizualizacji to pasożyt, który bierze szmal za nic (w najlepszym razie szuka
    jelenia, który mu sfinansuje hobby i zbawę). Bo przecież zrobić i obrobić
    zdjęcie, opracować papier firmowy i wymyslić logo potrafi prawie każdy,
    włącznie z zamawiającym, tylko on nie ma czasu na pierdoły ; )
    Wymyslenie kitu, ktorym posłużysz się w negocjacjach o stawkę to podstawa.
    Człowiek, ktory umie dużo, a nie potrafi owinąć tego w sralis-mazgalis
    głoduje.

    Efekty widać na ulicy.

    adam

  • 34. Data: 2009-07-03 15:39:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kokos wrote:

    > gdybyś nie brał "modeli" tylko ludzi z ulicy to byś sie zamknął w
    > 400:)

    chyba jakby oni mu też zapłacili za zdjęcia :)

  • 35. Data: 2009-07-03 16:03:51
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    adam <j...@o...maile.com> napisał(a):

    > Znam człowieka, który opuścił branżę ponieważ stwierdził, że ma dość
    > użerania się z podobnymi ludźmi.

    Przypomina mi się taki skecz i puenta: "Chamstwu trzeba się przeciwstawić
    siłom, i godnościom osobistom. Wężykiem."

    :-D

    Maciej

  • 36. Data: 2009-07-03 16:53:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Matt " napisał

    > Przypomina mi się taki skecz i puenta: "Chamstwu trzeba się przeciwstawić
    > siłom, i godnościom osobistom. Wężykiem."

    Właśnie : )
    Tyle, że dudkowy hudraulik miał po temu możliwości ; )))))

    adam

  • 37. Data: 2009-07-03 22:02:45
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    adam <j...@o...maile.com> napisał(a):
    > Użytkownik "Matt " napisał

    > Właśnie : )
    > Tyle, że dudkowy hudraulik miał po temu możliwości ; )))))

    Zrobił się zupełny off-topic :-)

    Maciej

  • 38. Data: 2009-07-03 22:10:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Matt " napisał

    > Zrobił się zupełny off-topic :-)

    Normalka.
    I za to nie sposób nie kochać usenetu ; )))

    adam

  • 39. Data: 2009-07-04 09:53:23
    Od: ToJaJarek <j...@z...biz.pl>

    On 3 Lip, 16:07, "Kokos" <k...@k...com> wrote:

    > gdybyś nie brał "modeli" tylko ludzi z ulicy to byś sie zamknął w 400:)

    Mam wrażenie, że zapominacie o jednej rzeczy: o cenie zdjęcia decyzje
    kupujący. Dla niego efekt zlecenia (otrzymane zdjęcie) ma wartość
    użytkową lub estetyczną. Rolą fotografa jest zmieścić się w tej
    wartości a jeśli widzi, że koszt uzyskania danego efektu jest wyższy
    od tergo co proponuje zleceniodawca musi negocjować lub zrezygnować z
    przyjęcia zamówienia.

    Najprostszym dowodem jest powyższy post - ktoś inny bierze to zlecenie
    za mniejsze pieniądze.

    Podstawowy błąd robienia wielu wycen to wycena kosztowa rodem z
    socjalizmu czyli wycena kosztów plus marża. Na rynku jaki mamy teraz
    wartość usługi jest ustalona przez rynek (obrażanie się na to jest
    mało poważne), zarabia ten kto potrafi ją (usługę) zrealizować takim
    kosztem który mu da jeszcze zysk.

  • 40. Data: 2009-07-04 12:37:57
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 3 Jul., 09:47, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 2. Wynajęcie modela i pomocników
    > 3. Kupienie niezbędnych rekwizytów, od ubrania po jabłka
    > 4. Budowa sceny - światła, wieszanie jabłek na drzewie, być może mgła...
    > 4. Zrobienie zdjęć
    >
    > Nie mam pojęcia jak to wycenić
    >
    > Zakładam, że za dzień roboczy 1 fotografa trzeba policzyć około 400 zł,
    > a będzie dwóch fotografów, model - pewnie za około 300-500 zł kogoś
    > znajdę, ubrania rekwizyty - myślę, że w 300 zł się zmieszczę, pomocnicy
    > około 100 zł. Dodatkowe koszty wynajęcie sadu, znalezienie go,
    > zgromadzenie rekwizytów... około 500 zł.

    a mosz ustalisz ze zleceniodawca

    czy chcy zdjecie na wysokim poziomie pod kazdym wzgledem z
    wykorzystaniem modeli o twarzy nosnej marketingowo ( powiedzmy doda
    albo jan englert jesli mialby to byc czlowiek starszy )
    nalezy liczyc sie z kosztami ok 5000 zl w czym 4500 zl to koszty
    zewnetrzne , 500 zl to Twoje honorarium

    alboe tez chcialby wersje tansza , w ktorej moze zleceniodawca sam
    wziac udzial np dostarczajac straszego pana czyli pracownika firmy do
    dyspozycji i asystentow trzymajacych np ekrany itp
    a wtedy calosc bedzie kosztowac np 700 zl
    200 l koszty zewnetrzne i 500 zl honorarium - takie samo.

    moze warto uzgodnic rozne warianty cenowe i wykonawcze.

    mozesz tez znnalezc starszego panapod budka z piwem , ktory bedzie
    pozowal za 50 zl i da twarz wyrazista.

    na tym polega dzialanie fachowe iz dochodzi do dobrego wyniku nie
    drogo a tanio.
    zrobic drogo to potrafi kazdy dyletant-