  • 21. Data: 2009-07-03 13:06:59
    Temat: Re: Ile za zdjęcie :) wiem było ale mimo wszystko...
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Moim zdaniem wyceń to na ok 1/77 ceny samochodu ;)
    >
    > j.

    A dlaczego '77'?

    Maciej

  • 22. Data: 2009-07-03 13:09:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Matt napisał(a):

    [...]

    > A dlaczego '77'?

    Nie mam pojecia ;) Zrzadzenie losu, slepy traf, przypadek ;)

    j.

  • 23. Data: 2009-07-03 13:18:02
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Matt napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Nie mam pojecia ;) Zrzadzenie losu, slepy traf, przypadek ;)

    A może 3/7 - jak trzeci lipca?

    Maciej

  • 24. Data: 2009-07-03 13:21:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Matt napisał(a):

    [...]

    > A może 3/7 - jak trzeci lipca?

    ;)

    j.

  • 25. Data: 2009-07-03 13:29:58
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Matt napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > ;)
    >
    > j.

    Ja jednak bym kwotę bardziej odniósł do ceny aparatu, np. "3/7 D700". Taka
    pozycja w fakturze pro forma klientowi nic nie powie, a jak spyta, można użyć
    skomplikowanego fotograficznego żargonu, w tym zwrotów o hiperfokalnej, rybim
    oku i pikselach.

    Maciej

  • 26. Data: 2009-07-03 14:01:23
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Matt <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > skomplikowanego fotograficznego żargonu, w tym zwrotów o hiperfokalnej, rybim

    .. przynajmniej informatycy tak robią. Mówią o 'integracji restrykcyjnej
    protokołów wywołań zwrotnych dla platform SW i HW z wykorzystaniem aplikacji'
    albo 'dostosowaniu formatów zdalnej kontroli wystąpień na hostach'. Od razu
    widać, że to wymaga dużo czasu i wysiłku

    Maciej

  • 27. Data: 2009-07-03 14:05:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Matt " napisał
> [...]
    > użyć
    > skomplikowanego fotograficznego żargonu, w tym zwrotów o hiperfokalnej,

    "Że co ? Zamawiałem zdjęcia to co mi pan tu wyjeżdża z jakąś akwarystyką ?
    Te piksele to co - rodzaj żarcia dla ryb ?
    I co do tego mają foki ?
    Nie płacę, wypad !"

    I pozamiatane.

    adam

  • 28. Data: 2009-07-03 14:07:41
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Profi podejście do sprawy.
    > Mnie wydawnictwo zaproponowało zrobienie zdjęcia pary szczęśliwych
    > staruszków
    > w parku za 450 zl.
    > Para staruszków (profi modele) zażądała 500 zl. !!!
    > Do tego dochodzi oplata asystenta, blendy, statywy, itp.
    > Czyli moj koszt wyniósł 800 zl.
    > Oczywiście po usłyszeniu mojej ceny znaleźli innego fotografistę, który
    > zrobił
    > to za 300 zł. !!!

    gdybyś nie brał "modeli" tylko ludzi z ulicy to byś sie zamknął w 400:)

  • 29. Data: 2009-07-03 14:16:14
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Wynajęcie modela i pomocników
    > 3. Kupienie niezbędnych rekwizytów, od ubrania po jabłka
    > 4. Budowa sceny - światła, wieszanie jabłek na drzewie, być może mgła...
    > 4. Zrobienie zdjęć
    >
    > Nie mam pojęcia jak to wycenić
    >
    > Zakładam, że za dzień roboczy 1 fotografa trzeba policzyć około 400 zł, a
    > będzie dwóch fotografów, model - pewnie za około 300-500 zł kogoś znajdę,
    > ubrania rekwizyty - myślę, że w 300 zł się zmieszczę, pomocnicy około 100
    > zł. Dodatkowe koszty wynajęcie sadu, znalezienie go, zgromadzenie

    Nie wiem po co ci drugi fotograf, wystarczy asystent lub dwóch do
    ustawiania, chyba zrozumieją polecenie "bardziej w lewo lub lampa jeszcze
    wyzej?:)
    a ty patrzysz od strony aparatu i im mówisz co i jak.. moce lampy sam sobie
    ustalisz za pomocą światłomierza..

    Model... nie musi być chyba pro? Daj gdzies ogłoszenie lub popytaj po
    rodzinie;)

    ubrania i rekwizyty - tu moze byc problem, więc najlepiej znajdź modela
    sadownika, ciuchy bedzie miał własne;)

    Wynajęcie sadu... jedziesz na wieś i wynjamujesz, i tka jak ktoś dostanie
    troche kasy za to ze ktoś im przez kilka godzin pokrzata przy drzewkach
    będzie szcześliwy..
    najlepiej jak sad, model i ubranie będzie w komplecie, wtedy dasz kase za
    całosć, moze wyjsć mniej;)

    PS. jak dojdzie do skutku sesja to nie zapomnij dac potem linka do foty

  • 30. Data: 2009-07-03 14:44:35
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    adam <j...@o...maile.com> napisał(a):

    > "Że co ? Zamawiałem zdjęcia to co mi pan tu wyjeżdża z jakąś akwarystyką ?
    > Te piksele to co - rodzaj żarcia dla ryb ?
    > I co do tego mają foki ?
    > Nie płacę, wypad !"

    Dla chamskich ignorantów nie robiłbym zdjęć w ogóle, niezależnie ile by
    chcieli zapłacić

    Maciej